uit leg over het ver mogen van versterker en luidspuiker

Gestart door noki, maart 07, 2013, 19:05:10

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Indien je een surround set gaat samenstellen probeer dan betreft speakers iig. het front, dus beide frontspeakers en de centerspeaker, van hetzelfde merk en serie te bemachtigen. Wanneer de surrounds een ietwat andere speaker betreft zal dat minder snel opvallen in het geluid.

Hou vooral ook de tweedehands markt in de gaten, ik weet niet wat het budget is maar soms komen er komplete ht- speakersets voorbij voor een mooi bedrag.

Bijvoorbeeld;
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129824.0

:yes:

WilliamB

Citaat van: marvin op maart 12, 2013, 00:23:20
Wanneer je verschillende merken gaat combineren zou je met surround weleens wat klank verschillen kunnen waarnemen.
Dus bijvoorbeeld een trein die van voor naar achteren rijdt kan zo in klank niet helemaal kloppen.
Evenals bijvoorbeeld een pistoolschot waarvan de kogel door de kamer vliegt.
Het geluid 'vloeit' dan niet geheel homogeen door de kamer heen.
In hoeverre je daar last van hebt en of je dat überhaupt hoort is natuurlijk afhankelijk van je eigen eisen.

Je zal echt de eerste niet zijn die verschillende luidsprekers in een surroundset gebruikt.

--Verstuurd zonder netwerk--
Helemaal mee eens. Het beste is om luidsprekers van het zelfde merk en type te kopen. :yes:
Staat trouwens ook een stuk mooier.

Maar verder is combineren goed mogelijk. Ik heb zelf ook een SR-7005, en daar zijn verschillende luidsprekers met impedantie `s op aangesloten.
Verschil is wel te horen, maar ik vindt het niet hinderlijk.
Naar het vermogen heb ik niet gekeken ( vindt ik ook niet zo belangrijk )

Verder veel succes met je SET  hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Dus rear en front speakers van hetzelfde merk klinken ook hetzelfde?   :-o

Ook zal het impedantie verloop anders zijn.....
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Niet zo punctueel, je begrijpt best wat er bedoeld wordt.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Kapstok wat lager hangen zodat je misschien wat beter bij je petten kunt komen. :-D

Wanneer ik m'n center vervang met bv de door jouw aangeboden fusion van Tannoy gok ik dat de kans groot is dat er een ander geluidsbeeld vormt.
Doe daar een willekeurige monitor bij van bv Focal als surroundspeakers dan is dat ook een andere beleving.
Niet alleen op hoge volumes en niet alleen door een kleinere driver.
Het is gewoon een ander geluid.
In hoeverre dat storend is mag een ander helemaal voorzichzelf bepalen...!!

SB_Marantz

Stemmetjes zullen wat anders klinken ja.
Maar dat zal het met elke andere centre doen, ook van het zelfde merk.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Het staat wel mooier om alles van een fabrikant uit dezelfde serie te hebben staan .

En je front's -  sub  - center zijn de belangrijkste speakers  voor rear speakers veelal alleen maar effecten mag het goedkoper zijn , stop dat geld dan in een betere sub .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op maart 12, 2013, 19:29:12
Het staat wel mooier om alles van een fabrikant uit dezelfde serie te hebben staan .

En je front's -  sub  - center zijn de belangrijkste speakers  voor rear speakers veelal alleen maar effecten mag het goedkoper zijn , stop dat geld dan in een betere sub .

als het goed is zelfde klank kleur (verkoop argument)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op maart 12, 2013, 19:32:32
als het goed is zelfde klank kleur (verkoop argument)
Daarom haal ik dat niet aan ik vindt het een verkoop argument .

Als je echt geld ervoor uitgeeft dan pas vindt ik het een meerwaarde (kan) hebben maar met een budget kan je beter investeren in de juiste speakers op de belangrijkste plekken dan een zelfde rear speaker die ten koste gaat van je front of sub uitgave .

Marvin

Ligt er ook aan wat je luistert/kijkt.
Met een potje Call of Duty op hoog volume zou ik niet meer terug willen naar goedkope kleine luidsprekertjes.
Ook m'n subwoofers lever ik niet graag meer in.
Kijk je alleen rom-com, voetbal, journaal, GTST. Dan kan ik me wel vinden in mindere luidsprekers achter je.

Marvin

Ligt er ook aan wat je luistert/kijkt.
Met een potje Call of Duty op hoog volume zou ik niet meer terug willen naar goedkope kleine luidsprekertjes.
Ook m'n subwoofers lever ik niet graag meer in.
Kijk je alleen rom-com, voetbal, journaal, GTST. Dan kan ik me wel vinden in mindere luidsprekers achter je.

Marvin

Sorry, ik stotter blijkbaar.

Paul

Citaat van: marvin op maart 12, 2013, 19:47:39
Sorry, ik stotter blijkbaar.
Hee schipper effe naar stuurboord ben effe aan m,n biertje......hik.    :-D :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: bas focal marantz op maart 12, 2013, 19:29:12

Dat is waar Bas en ook het laatste gedeelte van je relaas.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM