Voor stereo muziek Marantz PM7004 i.p.v. Marantz SR6005

Gestart door tayram, maart 03, 2013, 17:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Ik ook, net op m'n werk aanbeland.
Dus het is er een mooie tijd voor...  :-D

JohnWx

ik doe mee

o ja je leest hoe duurder de spullen hoe meer je de verschillen hoort maar zelfs bij de normale spullen al verschillen waar gaat het heen  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SmauG

Citaat van: John Wx op maart 05, 2013, 13:49:33
ik doe mee

o ja je leest hoe duurder de spullen hoe meer je de verschillen hoort maar zelfs bij de normale spullen al verschillen waar gaat het heen  HLP

Law of diminishing returns stelt precies het tegenovergestelde.
Hoe hoger de prijsklasse, hoe kleiner de verschillen en winsten worden en als gevolg daarvan hoe groter de stappen zijn die je moet maken.

JohnWx

Citaat van: SmauG op maart 05, 2013, 16:33:54
Law of diminishing returns stelt precies het tegenovergestelde.
Hoe hoger de prijsklasse, hoe kleiner de verschillen en winsten worden en als gevolg daarvan hoe groter de stappen zijn die je moet maken.

dus wat kunnen we er uit concluderen :

zelf ervaren en dat is voor diegene de enige waarheid ook al zullen er mensen het tegendeel beweren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

Citaat van: John Wx op maart 05, 2013, 19:23:14
dus wat kunnen we er uit concluderen :

zelf ervaren en dat is voor diegene de enige waarheid ook al zullen er mensen het tegendeel beweren

Voila, klopt als een bus :wink:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

TurboMarco

Citeerzelf ervaren en dat is voor diegene de enige waarheid
Het is dus een beleving en daar is zeker niets mis mee ,het word natuurlijk wel wat anders dan een beleving als een feit te presenteren  :wink:

Je gaat toch ook niet adviseren dat roken gezond is omdat je dat zo ervaart terwijl het wetenschappelijk bewezen is dat het niet zo is ,als je dan beweert dat het jou een prettige beleving brengt waardoor je het gevoel krijgt dat je niet meer stuk kan is het natuurlijk wel ok  :lol:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 06, 2013, 00:32:15
Het is dus een beleving en daar is zeker niets mis mee ,het word natuurlijk wel wat anders dan een beleving als een feit te presenteren  :wink:

Je gaat toch ook niet adviseren dat roken gezond is omdat je dat zo ervaart terwijl het wetenschappelijk bewezen is dat het niet zo is ,als je dan beweert dat het jou een prettige beleving brengt waardoor je het gevoel krijgt dat je niet meer stuk kan is het natuurlijk wel ok  :lol:

ik zeg goed .  :wink:

het moet geen waarheid worden want het is niet te onderbouwen de stelling van Xplod maar wel zijn ervaring overtuiging want wat heb je dan wel niet nodig om een 88db speaker aan te sturen  :angel:

SmauG

Enkel wanneer de verandering ook de pre-amp betreft kan het geluidsbeeld anders zijn.
Ik denk (ik zeg expres denk omdat het mij nog niet is bewezen) dat elke goede eindversterker ruim binnen zijn kunnen hetzelfde moet doen.

Daarom verwacht ik, dat als de bron via twee kanalen aan de pm7004 wordt aangeboden het geluid anders zal zijn als via enkel de eindtrappen van de 7004 met de SR als pre-amp.

TurboMarco

CiteerDaarom verwacht ik, dat als de bron via twee kanalen aan de pm7004 wordt aangeboden het geluid anders zal zijn als via enkel de eindtrappen van de 7004 met de SR als pre-amp.
Ik verwacht dat ook ,de kans dat je de levels exact gelijk hebt aan elkaar is vrijwel nihil (zonder geijkte meet apparatuur )
Maar goed al die verschillen zijn nog steeds geneuzel in de marge ,voor grote verschillen komt men bij andere luidsprekers terecht .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

tayram

Nou vandaag ga ik PM7004 en Musical Fidelity M1 DAC bestellen. Ik hoop dat ik geen spijt van krijg. Ik zal binnenkort jullie laten weten wat mijn bevindingen zijn. Ik hoop dat het geluid beter van wordt.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

JohnWx

Citaat van: tayram op maart 07, 2013, 16:06:19
Nou vandaag ga ik PM7004 en Musical Fidelity M1 DAC bestellen. Ik hoop dat ik geen spijt van krijg. Ik zal binnenkort jullie laten weten wat mijn bevindingen zijn. Ik hoop dat het geluid beter van wordt.

veel succes zijn wel mooie spullen

Eip

Citaat van: tayram op maart 07, 2013, 16:06:19

Veel luisterplezier gewenst alvast. Laat ook gelijk even weten of er een digitale volumeregelaar op zit als je wilt.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

tayram

Musical Fidelity M1 DAC hebben ze helaas niet op voorraad. Daardoor zal ik ze dinsdag of woensdag binnen krijgen. Ik heb echt geen geduld. En ik heb ook andere probleem en dat is dat ik nog niet weet hoe ik alles dan aan moet sluiten. Wij zullen het zien.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

tayram

Nou Marantz PM7004 is binnen. Ik heb hem even getest. En toch behoorlijk verbetering vind ik. Bass is nog strakker geworden en hoog klinkt nog mooier. Ik ben er tevreden mee en zeker voor de prijs die ik betaald heb. M1 DAC nog steeds niet binnen helaas.