CiteerJe zou denken dat ze makkelijk zijn met hun gevoeligheid van 102dB .... ze hebben hierdoor echt niet veel vermogen nodig maar eens het zwaardere werk eraan komt ....
Nu klinken de RF'7's als nooit te voren en zeker op hogere volume's.
Ik heb de RF-7 meerdere malen mogen beluisteren bij Wilfred en het valt wel op dat je alleen maar naar de volumeknop hoeft te kijken (bij wijze van spreken) en er komt al een bats geluid uit ,je zou dan haast gaan denken dat je aan een 50 wpc meer dan voldoende hebt
CiteerDat gaat nu bij een PM7004, dedicated om 2ch. aan te sturen nu éénmaal beter dan met een surround versterker die zijn 7ch. vermogen uit 1 voeding moet trekken
Met alle respect voor een PM7004 maar ik heb hier een NAD 218 in huis gehad (twee zelfs) en daar is een PM7004 op papier een mietje bij ,hoor je dat ? .......ja zeker op hele hoge volumes met luidsprekers die een rendement hebben van 83db ,de ene gaat namelijk eerder clippen dan de andere en als je niet uit kijkt dan belast je niet alleen de speakers electrisch maar ook mechanisch .
Wat de verhouding voeding zoals jij het voorsteld is in de praktijk niet zo spannend hoor , met normaal gebruik heb je zo'n 5 Watt per kanaal nodig, voor ruzie met de buren ongeveer het dubbele. Het klinkt apart, maar in de praktijk gebruik je maar enkele Watts.
Maar het staat wel stoer een 20+ kilogram apparaat op de kast ,en nog stoerder is als je een 40 wpc versterkertje op een set Cerwin Vega! 1515 met een rendement van (zover ik mij kan herinneren) 105 db 1w 1mtr hebt aangesloten
,maar dat mogen de meeste kerel vandaag de dag niet van hun wederhelft
CiteerIk luister nu naar stereo muziek (pure direct) via de cd speler en wd tv live (streamen).
Ik vraag me af of de PM7004 versterker van Marantz beter stereo kan doorgeven met mijn Monitor Audio RX8 luidsprekers. En als ik een dac zou kopen ( Musical Fidelity M1 DAC ) zal ik dan beter geluid krijgen. Heeft een DAC echt nut om zoveel geld uit te geven?
De verschillen ....als die er al zijn is zo klein dat je het geld beter in betere luidsprekers kan steken .