Voor stereo muziek Marantz PM7004 i.p.v. Marantz SR6005

Gestart door tayram, maart 03, 2013, 17:06:23

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Heeft alleen zin wanneer je actief speelt....een must zelfs.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

tayram

Citaat van: SB_Marantz op maart 04, 2013, 15:08:00
Heeft alleen zin wanneer je actief speelt....een must zelfs.
Wat bedoel je met actief spelen??
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

tayram

Citaat van: RoGEK op maart 04, 2013, 07:27:34
misschien gek idee,
heb je al geprobeerd om via de sr6005 ze bi-amp aan te sluiten?

wellicht bied dit net genoeg verschil ( top zal het niet zijn maar toch ).
Ik heb ze al lang bi-amp aangesloten. En ik merk inderdaad kleine verschil. Ik heb ook een oude stereo Marantz versterker geprobeerd ( PM64 volgens mij) en die was krachtiger dan de SR6005. Ik merkte het meteen dat de luidsprekers nog beter geluid konden produceren.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op maart 04, 2013, 02:31:03

Rf-7 moeilijk aan te sturen?

Ik heb deze speakers ruim 6 jaar en er inmiddels zo'n 50 versterkers aan gehad.
Van yoko tot Krell,Marantz en Mark Levinson en nog wat exoten.
Van klein tot zeer zwaar.

Nooit maar dan ook nooit problemen bij correct werkende versterkers.

Dat dipje naar 3 Ohm is natuurlijk ook peanuts.
Mmmm! Krell, Mark Levinson :kwijl: Super SB, allemaal ter revisie of ter reparatie gehad? Of zomaar even in jouw bezit? I.i.g. het neusje van de audio zalm.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Eigenlijk een vreemde uitdrukking, neusje van de zalm.
Het vette buikdeel is namelijk het lekkerst.  :-D

Cornelis1921

Citaat van: marvin op maart 04, 2013, 16:44:49
Eigenlijk een vreemde uitdrukking, neusje van de zalm.
Het vette buikdeel is namelijk het lekkerst.  :-D
Kommaneu...! :-D Iedereen weet wat ik mee bedoel, dus... En trouwens een IJmuidenaar heeft toch geen verstand van zalm. Toch slechts van schol en schar? ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Vis is vis... 

En hier wordt nog maar bar weinig gevangen en/of binnen gebracht.  :-D

Cornelis1921

De visserij in IJmuiden ligt dus op zijn reet.

Xplod

Citaat van: SB_Marantz op maart 04, 2013, 02:31:03

Rf-7 moeilijk aan te sturen?

Ik heb deze speakers ruim 6 jaar en er inmiddels zo'n 50 versterkers aan gehad.
Van yoko tot Krell,Marantz en Mark Levinson en nog wat exoten.
Van klein tot zeer zwaar.

Nooit maar dan ook nooit problemen bij correct werkende versterkers.

Dat dipje naar 3 Ohm is natuurlijk ook peanuts.

En zijn hier een SR4001, erna een SR5004, daarna de SR5004 bi-amped en nu de PM7004 de laan gepasseerd en zoals ik de 4 stappen hier heb neergeschreven is ook de klank hier bij iedere stap verbeterd.

De ruimte, opstelling van meubels is in al die tussen tijd nooit gewijzigd geweest en Audyssey is steeds op dezelfde manier ingemeten geweest.
Ik kan maar zeggen wat ik zelf hoor en heb vastgesteld en mijn oren liegen niet.
Je zou denken dat ze makkelijk zijn met hun gevoeligheid van 102dB .... ze hebben hierdoor echt niet veel vermogen nodig maar eens het zwaardere werk eraan komt  ....
Nu klinken de RF'7's als nooit te voren en zeker op hogere volume's.

... en dat dipje van 3 Ohm peanuts voor een versterker  :roll: .... de stroom, de reserve die moet er op dat moment dan wel snel zijn of het geluid gaat genadeloos de mist in en dat is pure electronica-logica.
Dat gaat nu bij een PM7004, dedicated om 2ch. aan te sturen nu éénmaal beter dan met een surround versterker die zijn 7ch. vermogen uit 1 voeding moet trekken.

I rest my case.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op maart 05, 2013, 08:33:01
En zijn hier een SR4001, erna een SR5004, daarna de SR5004 bi-amped en nu de PM7004 de laan gepasseerd en zoals ik de 4 stappen hier heb neergeschreven is ook de klank hier bij iedere stap verbeterd.

De ruimte, opstelling van meubels is in al die tussen tijd nooit gewijzigd geweest en Audyssey is steeds op dezelfde manier ingemeten geweest.
Ik kan maar zeggen wat ik zelf hoor en heb vastgesteld en mijn oren liegen niet.
Je zou denken dat ze makkelijk zijn met hun gevoeligheid van 102dB .... ze hebben hierdoor echt niet veel vermogen nodig maar eens het zwaardere werk eraan komt  ....

... en dat dipje van 3 Ohm peanuts voor een versterker  :roll: .... de stroom, de reserve die moet er op dat moment dan wel snel zijn of het geluid gaat genadeloos de mist in en dat is pure electronica-logica.
Dat gaat nu bij een PM7004, dedicated om 2ch. aan te sturen nu éénmaal beter dan met een surround versterker die zijn 7ch. vermogen uit 1 voeding moet trekken.

I rest my case.

Als de 7ch goed gebouwt is geen probleem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

CiteerJe zou denken dat ze makkelijk zijn met hun gevoeligheid van 102dB .... ze hebben hierdoor echt niet veel vermogen nodig maar eens het zwaardere werk eraan komt  ....
Ik heb de RF-7 meerdere malen mogen beluisteren bij Wilfred en het valt wel op dat je alleen maar naar de volumeknop hoeft te kijken (bij wijze van spreken) en er komt al een bats geluid uit ,je zou dan haast gaan denken dat je aan een 50 wpc meer dan voldoende hebt  :yes:
CiteerDat gaat nu bij een PM7004, dedicated om 2ch. aan te sturen nu éénmaal beter dan met een surround versterker die zijn 7ch. vermogen uit 1 voeding moet trekken
Met alle respect voor een PM7004 maar ik heb hier een NAD 218 in huis gehad (twee zelfs) en daar is een PM7004 op papier een mietje bij ,hoor je dat ? .......ja zeker op hele hoge volumes met luidsprekers die een rendement hebben van 83db ,de ene gaat namelijk eerder clippen dan de andere en als je niet uit kijkt dan belast je niet alleen de speakers electrisch maar ook mechanisch .
Wat de verhouding voeding zoals jij het voorsteld is in de praktijk niet zo spannend hoor , met normaal gebruik heb je zo'n 5 Watt per kanaal nodig, voor ruzie met de buren ongeveer het dubbele. Het klinkt apart, maar in de praktijk gebruik je maar enkele Watts.
Maar het staat wel stoer een 20+ kilogram apparaat op de kast ,en nog stoerder is als je een 40 wpc versterkertje op een set Cerwin Vega! 1515 met een rendement van (zover ik mij kan herinneren) 105 db 1w 1mtr hebt aangesloten  :evil: ,maar dat mogen de meeste kerel vandaag de dag niet van hun wederhelft  :cry:
CiteerIk luister nu naar stereo muziek (pure direct) via de cd speler en wd tv live (streamen).
Ik vraag me af of de PM7004 versterker van Marantz beter stereo kan doorgeven met mijn Monitor Audio RX8 luidsprekers. En als ik een dac zou kopen ( Musical Fidelity M1 DAC ) zal ik dan beter geluid krijgen. Heeft een DAC echt nut om zoveel geld uit te geven?
De verschillen ....als die er al zijn is zo klein dat je het geld beter in betere luidsprekers kan steken .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 05, 2013, 12:51:54
Ik heb de RF-7 meerdere malen mogen beluisteren bij Wilfred en het valt wel op dat je alleen maar naar de volumeknop hoeft te kijken (bij wijze van spreken) en er komt al een bats geluid uit ,je zou dan haast gaan denken dat je aan een 50 wpc meer dan voldoende hebt  :yes:Met alle respect voor een PM7004 maar ik heb hier een NAD 218 in huis gehad (twee zelfs) en daar is een PM7004 op papier een mietje bij ,hoor je dat ? .......ja zeker op hele hoge volumes met luidsprekers die een rendement hebben van 83db ,de ene gaat namelijk eerder clippen dan de andere en als je niet uit kijkt dan belast je niet alleen de speakers electrisch maar ook mechanisch .
Wat de verhouding voeding zoals jij het voorsteld is in de praktijk niet zo spannend hoor , met normaal gebruik heb je zo'n 5 Watt per kanaal nodig, voor ruzie met de buren ongeveer het dubbele. Het klinkt apart, maar in de praktijk gebruik je maar enkele Watts.
Maar het staat wel stoer een 20+ kilogram apparaat op de kast ,en nog stoerder is als je een 40 wpc versterkertje op een set Cerwin Vega! 1515 met een rendement van (zover ik mij kan herinneren) 105 db 1w 1mtr hebt aangesloten  :evil: ,maar dat mogen de meeste kerel vandaag de dag niet van hun wederhelft  :cry:De verschillen ....als die er al zijn is zo klein dat je het geld beter in betere luidsprekers kan steken .

He DIY man  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

Citaat van: Xplod op maart 05, 2013, 08:33:01

Daar heeft hij met stereo toch helemaal geen last van?!
Daarbij gok ik dat de voeding van die PM 2x in de voeding van mijn SR past.

Verder lekker je eigen beleving erop na houden hoor, I rest my case.  clown1

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM