Stereo indicatie lampje vervangen

Gestart door Bertone, maart 01, 2013, 20:21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bertone

Beste Vintage leden,  hello

Ben hier net nieuw aangeland en sinds vandaag eigenaar geworden van de Marantz 2252B en moet toegeven
het geluid is subliem! Heb ook nog een HK À 930 twinpower, een Sansui G serie, luxman enz
maar deze wint het .. Prachtig vol en gedetailleerd geluid.. Heerlijk!
Alles werkt naar behoren alleen het stereo indicatie lampje werkt niet...en natuurlijk moet alles werken..!
Net zoals de rest van mijn collectie..ben alleen niet erg technisch wel handig..dus hierbij mijn vraag
Heeft iemand hier ervaring mee en zou mij wat tips, type lampje....waar te krijgen? het monteren enz
O ja 2 grote knoppen zijn iets bekrast..die wil ik ook graag vervangen... :wink:

Hoor het graag van jullie! Alvast een goed weekend!  byebye

jrm

Welkom Bertone, google maar wat op buislampjes, mogelijk kom je dan al wat tegen.

Je kan ook hier op het forum zoeken c.q. lezen hoe deze fraaie oude Marantzen gered worden van de kliko!

SB_Marantz

Ah, die van marktplaats?

Het stereo indicator lampje is geen buislampje maar een bi-pin.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Bertone

Bi-pin...?  Heeft iemand er een liggen en vind iemand het leuk om mij daarmee te helpen voor een kratje bier...?
heb het gevoel dat dit niet zo een twee drie gedaan is door een leek...  frusty

Hoor het graag voor de techneuten onder ons.. Afstand geen probleem kom jou kant wel op.

Hoor het graag en een goed weekend!

Gr.Bertone


SB_Marantz

Citaat van: Bertone op maart 02, 2013, 09:09:02
Bi-pin...?  Heeft iemand er een liggen en vind iemand het leuk om mij daarmee te helpen voor een kratje bier...?
heb het gevoel dat dit niet zo een twee drie gedaan is door een leek...  frusty

Hoor het graag voor de techneuten onder ons.. Afstand geen probleem kom jou kant wel op.

Hoor het graag en een goed weekend!

Gr.Bertone






Waar moet je vandaan komen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 03, 2013, 11:07:37



Waar moet je vandaan komen?

Staat toch duidelijk in het filmpje  :angel:  :-P of mag dat niet boven je apparaat te solderen ivm lektin (nieuw woord) of tinlek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Ik heb het tegen de eigenaar van de 2252, niet over Mr. Thin JJ.........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 03, 2013, 11:19:44
Ik heb het tegen de eigenaar van de 2252, niet over Mr. Thin JJ.........

Sorry Sr of Jr ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Sr uiteraard, Jr is een beetje ziek.
Amandeltjes verwijderd.......niet leuk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 04, 2013, 01:35:02
Sr uiteraard, Jr is een beetje ziek.
Amandeltjes verwijderd.......niet leuk.

Beterschap
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Bertone

Beste SB,

Sorry voor mijn late reactie.  pompom maar krijg geen mail als men reageert .. Zal met mijn instellingen te maken hebben neem ik aan..  puke woon tussen Amsterdams en Utrecht.

Gr. Bertone