Citaat van: marvin op maart 06, 2013, 06:01:30
5 spelers laten voor wat het is?
Een vergelijk waar een winnaar uit moet komen met 3 spelers is echt meer dan 'een opgave'....
Er hoeft helemaal geen winnaar uit te komen. Een SA KI Pearl, Een SA11 en zelfs een SA7001 zijn voor de eigenaren toch allemaal winnaars! Anders krijg ik een beetje het Xfactor voor ronde - liveshows - finale idee. Zuur smaakje zit daaraan
De verschillen naast elkaar ontdekken dat is waar het mij in vooral om gaat en daar zijn geen maanden voor nodig. Als dat wel zo is, zijn de verschillen ZO klein dat het nieteens loont om 3000euro uit te geven voor een CD speler.
Dit verwacht ik niet, dus moet het te doen zijn met 8 mannen.
Citaat van: xander32 op maart 06, 2013, 06:51:05
Met de huidige playlist heb je ruim een uur per cdp nodig ... En dan heb ik het over non-stop, zonder de wisselingen, pauzes etc. ...
Zou er een lang weekend van maken .
Allicht is het een idee om de test in twee gedeeltes te knippen; nu 1 (a 4 cdp) en dan over een x maanden 1 (a 4 cdp) ? De meest complete cdp van test 1 neem je dan ook mee naar test 2 ...
Volgens mij maak je hier een denkfout met een uur per speler. We werk drie tracks af, dat is ong. 15~20min.
Dat maakt tops 3uur voor 8 spelers. Over een dag genomen is dat toch niet zo erg?
Wel ben ik het eens met de stelling eerder gegeven, dat de laatste speler door lang luisteren niet meer de aandacht krijgt die het verdient.
Ik heb even het volgende bedacht.
Als we gelijke interlinks hebben om die factor uit te sluiten, kunnen we tijdens het spelen van de tracks tussen 3~4 spelers schakelen. Hiermee is er toch redelijkerwijs wat tijd te winnen voor kritisch luisteren.
Hiervoor hebben we nodig:
4 cd's met de drie tracks erop (Branden van goede kwaliteit liefst origineel).
4 Gelijke interlinks.
4 Vrije inputs op een versterker.
Daarnaast lijkt het me verstandig om twee referentiespelers aan te wijzen (bijv. de SA11/SA KI Pearl en de SA7001Ki) de overige spelers komen dan in twee klassen uit ofzo.
Er wordt beoordeeld aan de hand van een scorenkaart op 3 onderdelen: Apparaat, Funcies en Geluid. Waarden resp. 10%, 10% en 80%.
Uiteindelijk volgt hier een lijst uit. Elk van de deelnemers kan, en zal hoop ik, naderhand op het forum zijn persoonlijke ervaring delen.