Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Wel opletten dat bij het origineel de eeste zanger links staat en niet rechts zoals deze op YouTube



http://www.youtube.com/watch?v=R63FI_Gc0_s
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

renes59

#91
Mijn nummers.

Allison Krauss & Union State:  It Doesn't Matter


http://youtu.be/bF3CTOqifew
Rolling Stones                     : Honky Tonk Women


http://youtu.be/2Kve_N8rmmQ

In het lijstje staat nogal wat lange nummers. Zijn we ons wel bewust dat we deze 8x moeten beluisteren. Met een nummer van 6' zijn we dan bijna een uur onderweg, verveling slaat snel toe.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Van alle 16 nummers zou een Poll worden gemaakt en daar dan 3 nummers uitrollen  :-)

renes59

#93
Citaat van: Marantz 81 op maart 05, 2013, 21:40:12
Van alle 16 nummers zou een Poll worden gemaakt en daar dan 3 nummers uitrollen  :-)
Ja dat weet ik maar deze nummers moeten wel door alle 8 spelers. Ik zie al een nummer van 10'x8=80', ik vind muziek mooi maar 1,5 uur lang hetzelfde nummer hou ik niet vol. Misschien stukken van die 3 nummers draaien, zeg een minuut of 2.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Ja dan duurt het wel erg lang ,misschien een limiet van 4 minuten dan ofzo  :roll:  zou ook wel leuk zijn om gewoon nog muziek te luisteren , 8 cd spelers op een dag is ook wel erg veel

joep


renes59

Citaat van: joep op maart 05, 2013, 22:17:56
Overdaad schaadt.
Precies, naar de laatste speler die speelt wordt niet meer geluisterd, doet dienst als achtergrondmuziek. Kort en bondig als het aan mij ligt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Ik ben het eens met de stelling dat het wel eens lang zou kunnen duren. Echter niet met het inkorten van nummers.
Voorbeeld:
Stel dat Sting erin voorkomt. Dat nummer is van begin tot eind gevarieerd en heeft zoveel moois gedurende de tijd dat het (vrij lange) nummer speelt, dat het zonde zou zijn om m af te kappen.

Misschien testen met twee nummers, of met alle?
Ik sta open voor suggesties.

Marvin

Citaat van: SmauG op maart 05, 2013, 22:59:04
Ik sta open voor suggesties.

5 spelers laten voor wat het is?
Een vergelijk waar een winnaar uit moet komen met 3 spelers is echt meer dan 'een opgave'....  :angel:

xander32

#99
Citaat van: Marantz 81 op maart 05, 2013, 21:40:12
Van alle 16 nummers zou een Poll worden gemaakt en daar dan 3 nummers uitrollen  :-)
Met de huidige playlist heb je ruim een uur per cdp nodig ... En dan heb ik het over non-stop, zonder de wisselingen, pauzes etc. ...

Zou er een lang weekend van maken :yes:.


:-D



Allicht is het een idee om de test in twee gedeeltes te knippen; nu 1 (a 4 cdp) en dan over een x maanden 1 (a 4 cdp) ? De meest complete cdp van test 1 neem je dan ook mee naar test 2 ...

jowa

Is wel een goed idee van Xander om er twee sessies van te maken.

Daarnaast max vier nummers, verdeeld over vier genres, dan is er voor ieder wat wils en hebben we ook tijd voor een hapje en een drankje.

Hoor het nog wel :-)

SmauG

Citaat van: marvin op maart 06, 2013, 06:01:30
5 spelers laten voor wat het is?
Een vergelijk waar een winnaar uit moet komen met 3 spelers is echt meer dan 'een opgave'....  :angel:

Er hoeft helemaal geen winnaar uit te komen. Een SA KI Pearl, Een SA11 en zelfs een SA7001 zijn voor de eigenaren toch allemaal winnaars! Anders krijg ik een beetje het Xfactor voor ronde - liveshows - finale idee. Zuur smaakje zit daaraan
De verschillen naast elkaar ontdekken dat is waar het mij in vooral om gaat en daar zijn geen maanden voor nodig. Als dat wel zo is, zijn de verschillen ZO klein dat het nieteens loont om 3000euro uit te geven voor een CD speler.
Dit verwacht ik niet, dus moet het te doen zijn met 8 mannen.

Citaat van: xander32 op maart 06, 2013, 06:51:05
Met de huidige playlist heb je ruim een uur per cdp nodig ... En dan heb ik het over non-stop, zonder de wisselingen, pauzes etc. ...

Zou er een lang weekend van maken :yes:.


:-D



Allicht is het een idee om de test in twee gedeeltes te knippen; nu 1 (a 4 cdp) en dan over een x maanden 1 (a 4 cdp) ? De meest complete cdp van test 1 neem je dan ook mee naar test 2 ...

Volgens mij maak je hier een denkfout met een uur per speler. We werk drie tracks af, dat is ong. 15~20min.
Dat maakt tops 3uur voor 8 spelers. Over een dag genomen is dat toch niet zo erg?

Wel ben ik het eens met de stelling eerder gegeven, dat de laatste speler door lang luisteren niet meer de aandacht krijgt die het verdient.

Ik heb even het volgende bedacht.
Als we gelijke interlinks hebben om die factor uit te sluiten, kunnen we tijdens het spelen van de tracks tussen 3~4 spelers schakelen. Hiermee is er toch redelijkerwijs wat tijd te winnen voor kritisch luisteren.
Hiervoor hebben we nodig:
4 cd's met de drie tracks erop (Branden van goede kwaliteit liefst origineel).
4 Gelijke interlinks.
4 Vrije inputs op een versterker.

Daarnaast lijkt het me verstandig om twee referentiespelers aan te wijzen (bijv. de SA11/SA KI Pearl en de SA7001Ki) de overige spelers komen dan in twee klassen uit ofzo.

Er wordt beoordeeld aan de hand van een scorenkaart op 3 onderdelen: Apparaat, Funcies en Geluid. Waarden resp. 10%, 10% en 80%.

Uiteindelijk volgt hier een lijst uit. Elk van de deelnemers kan, en zal hoop ik, naderhand op het forum zijn persoonlijke ervaring delen.

drees62

#102
Even een paar opmerkingen inzake de organisatie  :wink:

Ik heb geen 2e indentieke interlink en ook geen plek om meerdere CD-speler tegelijk op te stellen. 2 stuks zou nog gaan maar heeft niet mijn voorkeur, ookal omdat mijn PM 15-S2 een speciale (gebufferde) CD-ingang heeft. Krijg je dat gezeur misschien weer achteraf.

Mijn voorstel is dan ook om de test in ieder geval in tweeën te knippen met een ruime pauze tussendoor met in ieder geval koffie en broodjes (eventueel Red Bull erbij  :wink:)
Na de pauze zouden we dan andere muzieknummers kunnen nemen van de lijst. Of zelfs per setje van twee spelers een lijstje van 3 nummers, bepaald door de 2 eigenaren van die spelers. Dan speel je (gedeeltelijk) je eigen muziek af op jouw speler.

We kunnen de test dan zo inrichten dat de directe concurrenten (op papier) eerst tegen over elkaar worden gezet omdat juist een aantal van ons benieuwd waren tussen bijvoorbeeld een 7001 en een 7001 KI.
Ook bijvoorbeeld de 7001 Musifoon versus de 7001 vM
15 S2 versus KI Pearl?
11 S1 versus 8400?

Dan blijft het leuk met afwisselende muziek en wat mij betreft is het idd niet de bedoeling om een absolute winnaar aan te wijzen maar meer om mensen te laten ondervinden of een upgrade naar een hoger cq gemodificeerd model voor hun een meerwaarde heeft.

Dus wat mij betreft laten jullie even weten welke machine's je graag direct met elkaar wilt vergelijken. Dan kan SmauG daar wellicht mee verder . . .

Oh ja, en max 3 minuten per nummer afspelen  :-D :gaap:

jowa

Goed plan en gezien m'n eerdere luister ervaringen is drie minuten lang zat.
Langer kunnen de meeste mensen hun mond toch niet dichthouden   :evil:  :wink:

renes59

Goed idee.
Ik heb 2 gelijke interlinks van 1 m lang.
De 7001 Musifoon wil ik wel vergelijken met de SA11.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.