Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

pfff... al dat SA geweld....

ik heb alleen maar oude CD meuk ;) :schater:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

drees62

Citaat van: jowa op maart 03, 2013, 22:58:26
Ik heb nog een mooie aanvulling voor die dag: een SA-KI Pearl
Als er nog plek is, dan nodig ik me bij deze uit  :-D

Leuk Joost!

Je bent uiteraard welkom!

Volgens mij zitten we nu op 8 man (incl Cor) en zullen andere liefhebbers op een wachtlijst komen.
Mochten er mensen afvallen of niet kunnen dan kunnen we doorschuiven.

Cornelis1921

#77
pompom Count me in. Ondanks dat het stuk van mijn huis naar Amersfoort v.v. aan de lastige kant is waag ik het er toch op. Wil dat prachtige spinnergeweld graag meemaken. En niet te vergeten de (her)kennismaking met de diverse deelnemers.
Nogmaals, leuk! pompom
Groetjes, Cor.

P.S. William en Rob: PM en dank! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een prachtige lijst met spelers zo (de gear & diens baasjes  :-D), maar ik zou juist erg nieuwsgierig zijn wat een "standaard" SA7001 zou doen in vergelijk met 1 van de toppers uit de reeks (SA11 / SA KI-Pearl)  :yes:.

SmauG

Citaat van: xander32 op maart 04, 2013, 07:04:04
Een prachtige lijst met spelers zo (de gear & diens baasjes  :-D), maar ik zou juist erg nieuwsgierig zijn wat een "standaard" SA7001 zou doen in vergelijk met 1 van de toppers uit de reeks (SA11 / SA KI-Pearl)  :yes:.

Vooralsnog is mijn SA7001 standaard.  :angel:
Ik zet de modificatie enkel door als ik een hele positieve luisterervaring heb met een primaluna versterker + phono waardoor de SA optisch blijft matchen.
Wanneer de modificatie de speler dan naar een hoger plan tilt ben ik klaar.

Feit dat er een KI bijzit en dat de vM over het algemeen weer boven dat toestel wordt geschaard zou kunnen betekenen dat dit het geval is. Uiteraard wordt dit op die dag door mij persoonlijk bevestigd als ik de verschillen hoor.
Misschien dat ik het dus rek tot NA het treffen.

Top in ieder geval dat de lijst compleet is, En helemaal super dat Cor erbij kan zijn met zijn SA8400. Ik zal de lijst z.s.m. updaten.
Wil een ieder nog even goed nadenken over zijn tracks?  HB

P.S. Wel link die KI Pearl erbij..... Ik vind de Pearls zo mooi  :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Marantz 81

Echt wachten tot na die M&G  :yes: 

Een mooie lijst met spelers idd  pompom

WilliamB

#81
Dit zijn mijn twee nummers:

"Do you know the way to san jose" van Trijntje Oosterhuis.
Deze staat op de cd "We've only just begon" nummer 4

"Poeme"van Secret Garden.
Deze staat op de cd "White stones" nummer 2
Dit is een vrij onbekend nummer, en als deze niet op het net staat dan kan ik deze eventueel mailen.
Moet je wel even een pm sturen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Waar zijn de STS cd's gebleven als referentie ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: John Wx op maart 04, 2013, 20:49:31
Waar zijn de STS cd's gebleven als referentie ?

Heb ik hier wel staan  :wink:

Mijn nummers:
* Sting - Englishman in New York
* Cirque du Soleil - Alegria

jowa

Zal vrijdag eens door de collectie heen gaan om twee nummers uit te zoeken die ik goed ken.

Cornelis1921

 stupid Mijn twee favoriete tracks:
- Deel IV 'Adagietto' uit Symfonie Nr. 5 van Gustav Mahler/ Wiener Philharmoniker o.l.v. Leonard Bernstein (Deutsche Grammophon, (P)1985). (±10:00)
- 'Fear of a Blank Planet' van het gelijknamige album van  Porcupine Tree (K-Scope, ©2007). (7:28)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Citaat van: John Wx op maart 04, 2013, 20:49:31
Waar zijn de STS cd's gebleven als referentie ?
Als je een versterker met toonregeling/loudness hebt maak je je eigen toch.
Zal eens even zoeken naar muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Ik zie Sting al voorbij komen, daar zat ik ook aan te denken  :lol:
Mijn twee nummers worden.

Earth Wind and Fire - Boogie Wonderland. Van de cd: Intouchables - OST
Caro Emerald - Stuck. Van het album: Deleted Scenes From The Cutting Room Floor

Om wat meer tempo bij het geheel te krijgen.

SmauG

Het lijstje ziet er inmiddels zo uit:



Nog 6 tracks heren  HB

JohnWx

#89
Citaat van: SmauG op maart 05, 2013, 19:28:45
Het lijstje ziet er inmiddels zo uit:



Nog 6 tracks heren  HB

misschien 6 tracks van de niet aanwezige



The Weavers / Ramblin' Boy   Rik Stoet draaide dit altijd bij demo's met een buizenbakje en Mission 751 opname komt uit vorige eeuw maar zo mooi met buizen opgenomen....




http://www.youtube.com/watch?v=IrhwcrEdsL4

veel stemmen en daar hoor je vaak het meeste verschil





staat op piratebay
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject