Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Wat zegt een adviesprijs nou over deze Marantzen? Nog voordat de s3 versie's op de markt waren kreeg ik al een mail van een officiële Marantz dealer met prijzen bijna €1000,- per stuk lager dan deze " adviesprijzen". Deze zijn imho alleen zo hoog om de staus hoog te houden. Bij Marantz gaan de prijzen maar al te vaak meteen na uitkomen enorm zakken. Kijk ook maar wat er met SR 7007 is gebeurd. Adviesprijs van €1600,- maar binnen no time kon je hem kopen beneden de €1000,- Probeer maar eens een Oppo in de aanbieding te vinden...gaat je niet lukken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 12:15:15
Wat zegt een adviesprijs nou over deze Marantzen? Nog voordat de s3 versie's op de markt waren kreeg ik al een mail van een officiële Marantz dealer met prijzen bijna €1000,- per stuk lager dan deze " adviesprijzen". Deze zijn imho alleen zo hoog om de staus hoog te houden. Bij Marantz gaan de prijzen maar al te vaak meteen na uitkomen enorm zakken. Kijk ook maar wat er met SR 7007 is gebeurd. Adviesprijs van €1600,- maar binnen no time kon je hem kopen beneden de €1000,- Probeer maar eens een Oppo in de aanbieding te vinden...gaat je niet lukken.
Wat zegt dat over Oppo?

Geen, krap bemeten markt voor ... ?
Andere strategie?
Andere doelgroep?
Andere productie?
Directie met een groot sociaal maatschappelijk empathisch vermogen?
Minder prijskritische kopers?
Kwaliteitbewuste kopers?
...
...
...


JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 12:15:15
Wat zegt een adviesprijs nou over deze Marantzen? Nog voordat de s3 versie's op de markt waren kreeg ik al een mail van een officiële Marantz dealer met prijzen bijna €1000,- per stuk lager dan deze " adviesprijzen". Deze zijn imho alleen zo hoog om de staus hoog te houden. Bij Marantz gaan de prijzen maar al te vaak meteen na uitkomen enorm zakken. Kijk ook maar wat er met SR 7007 is gebeurd. Adviesprijs van €1600,- maar binnen no time kon je hem kopen beneden de €1000,- Probeer maar eens een Oppo in de aanbieding te vinden...gaat je niet lukken.

Niet eens een OPPO DV-970HD (H=sacd) vind je nergens
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: xander32 op april 21, 2013, 12:22:28
Wat zegt dat over Oppo?

Geen, krap bemeten markt voor ... ?
Andere strategie?
Andere doelgroep?
Andere productie?
Directie met een groot sociaal maatschappelijk empathisch vermogen?
Minder prijskritische kopers?
Kwaliteitbewuste kopers?
...
...
...



Denk persoonlijk gewoon respect voor je klanten en een reëlere prijsstelling. Als je net voor €4000,- een apparaat hebt gekocht en je ziet hem de volgende dag bijna €1000,- goedkoper...zou me zwaar bekocht voelen. Vind dat een uiterst bedenkelijke strategie van Marantz. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 12:30:17
Denk persoonlijk gewoon respect voor je klanten en een reëlere prijsstelling. Als je net voor €4000,- een apparaat hebt gekocht en je ziet hem de volgende dag bijna €1000,- goedkoper...zou me zwaar bekocht voelen. Vind dat een uiterst bedenkelijke strategie van Marantz.

:yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: joep op april 21, 2013, 12:57:34
Iedereen die iets van Marantz koopt met minder dan 25% korting op de verkoop adviesprijs is besodemietert.

ff tellen...

damn.. ben voor 5 euro "betoept" op me nr1603.... ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WimPeu

Citaat van: joep op april 21, 2013, 12:57:34
Iedereen die iets van Marantz koopt met minder dan 25% korting op de verkoop adviesprijs is besodemietert.

Precies...dat blijkt wel uit de aanbiedingen...maar gezien de schreeuwerige letters die je gebruikt begrijp ik dat jij graag de hoofdprijs betaald...kun je die tenminste in (bijna) elke posting noemen... byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Snap de hele strategie niet van D&M Holding, snap veel dingen in de audio marketing maar kan niks verzinnen alleen dat ze het merk Denon boven Marantz willen krijgen qua status  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

We dwalen weer eens af, zucht . . .

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Beter afdwalen dan verdwalen. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

WimPeu

Citaat van: drees62 op april 21, 2013, 13:43:17
We dwalen weer eens af, zucht . . .

Valt mee vind ik. We hebben het hier over het vergelijk tussen CD spelers in verschillende prijsklassen. Dan komt al snel de vraag in welke mate de prijstelling gerechtvaardigd is. Maar ik zal er over ophouden. joep zijn bloeddruk is al aan het stijgen en wil geen ongelukken.  byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

#327
Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 13:23:39
Precies...dat blijkt wel uit de aanbiedingen...maar gezien de schreeuwerige letters die je gebruikt begrijp ik dat jij graag de hoofdprijs betaald...kun je die tenminste in (bijna) elke posting noemen... byebye

Dat snap ik even niet Wim. Het was een waarschuwing van mij aan potentiële kopers.
Maar het verhaal is anders. Daar één van mijn bedrijven nog een winkelpand leeg heeft staan dacht ik och laat ik er een Marantz speciaal winkel in beginnen. Zo iets als een Apple-store maar dan van Marantz. Om een lang verhaal kort te maken (welke sommige hier op het forum in zijn gehele lengte kennen) kwam het er op meer dat het contract van 28 pagina's A4 vol met beperkingen door mij niet is ondertekend. Ik ken ook het verhaal achter de SR7007 voor 1000 euro en ook die van de SR7007 voor 840 euro. Het verhaal van vrachtwagens vol Marantz spullen voor Polen welke opeens bij een Nederlandse internet winkel opduiken. En welke partij dan weer door Marantz zelf in zijn geheel wordt opgekocht. Nee ik ken het spel waar ik niet aan wil meespelen. Marantz heeft mij te vaak beloftes gedaan welke ze niet kon nakomen over verkoopprijzen die in de praktijk toch weer lager liggen dan toegezegd.

WimPeu

Na, zegt nog meer over de rare prijsstelling (sorry maar snap het nu helemaal niet meer) in Polen worden de Marantz spullen dus zowiezo veel goedkoper in de markt gezet?  :-o Dat er grote marges zijn is alom bekend en dat geldt niet alleen voor Marantz. De geloofwaardigheid van een premium merk als Marantz komt hoe dan ook bij de oplettende consument flink in het geding. Als Marantz (of welk bedrijf ook) toestaat dan een nieuwe top lijn spullen meteen na release met enorme kortingen wordt aangeboden en alles is goed geregeld qua garantie ed dan vind ik dat erg bedenkelijk. Gebeurd ook bij Onkyo hoor. Bij HT spullen is het helemaal een onoverzichtelijk gebeuren maar een 11 serie ed moet gewoon de eerste 2 jaar strak aan de adviesprijs blijven. Ook is de consument met deze zaken 2 maal genaaid omdat als je voor de hoofdprijs een PM koopt en na een jaar wat anders zou willen is de 2e handsmarkt waarde helemaal bedroefend want nieuw voor XX Euro te koop. Dat bedoel ook een beetje met respect voor je klanten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Het is een verhaal van willen en kunnen maar vooral van handhaven. Iets waar natuurlijk ieder merk last van heeft. Eén van de super merken die het lang kon volhouden was Leica. Daar mogen geen kortingen op gegeven worden. Eén Leica M met een leuke lens kost bijna 20.000 euro. Een flinke poep geld. Maar hoe kun je de waarde bepalen van hetgeen je er op inruilt? Zolang het je schoonmoeder niet is brengt alles geld op.