Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Citaat van: wbrands op april 20, 2013, 21:34:53
Misschien eind volgende week in mijn bezit  :yes:

wtf...
ik zal de sa15 maar alvast gaan aanbetalen dan hè....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17


jowa

Was een lekkere luisterdag bij Drees, sluit me aan bij de rest van de bevindingen.
Drees nog bedankt voor de gastvrije ontvangst, erg lekkere koffie en natuurlijk het hoogtepunt: de gehaktballetjes ;-)

Vond de uitkomst toch nog verrassend, ik had zelf minder verschil verwacht tussen de spelers.


Marantz 81

Mooi verslag en goed omschreven de verschillen die jullie hebben waargenomen

Ja die SA11S1  :kwijl: notworthy  is echt niet zomaar een CD spelertje ,had ik hem maar nooit weggedaan  frusty

Zoals hieronder omschreven ervaar ik het ook zij de SA7003 bij mij dan een SA7001KI en verwacht dat de KI tussen de SA7003 en SA15S1 zal zitten

Ze bieden naar mijn mening allemaal waarde naar wat je ervoor betaald en de verschillen zijn enorm tussen 7000 range serie en premium 11 serie  ,en bedoel ik niet de prijs  :-D

Citaat van: drees62 op april 20, 2013, 19:40:48

SA 7003:
Muzikale speler, doet zijn ding. Laat goed horen wat er is maar klinkt wat geknepen waardoor de stemmen een wat hees karakter krijgen. Muziek, maar ook de stemmen blijven wat aan de speakers plakken en komt niet lekker los. Stereobeeld is compacter en er is minder dynamiek. Ook heeft deze speler van de 4 de minste controle in het laag.

SA 11-S1:
Deze speler werd door het panel omschreven als uiterst transparant, heel open met veel attack daar waar nodig. Veel lucht rondom de instrumenten/zangers. Heel breed stereobeeld met ook nog een groot  3D beeld. Muziek, maar met name stemmen komen helemaal los van de speakers waardoor deze als het ware "verdwijnen". Er staat echt een stem voor je te zingen. Deze speler legt de meeste energie in de instrumenten en heeft een goede controle in het laag. Zeer vloeiend geluidsbeeld, goed voor wat kippenvel af en toe.


jrm

Leuk verslag en dito reacties.

Ik vermoed zomaar dat mijn Sa15S2 meer neigt naar de SA11S1, in een eerdere test met cz79 bleek de S2 inderdaad transparanter, dan zijn S1 met vM modificatie.

Cornelis1921

#291
Mannen, goed en leuk verslag. En prettig om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
Van alle spelers heb ik toevallig de meest uiteenliggende gehoord: de SA7003 en de SA11S1. Jullie bevindingen kan ik alleen maar bevestigen. Tussen de SA7003 en de SA8003 zijn er ook al belangrijke verschillen te horen al komen zij beiden uit de Range-lijn. Inderdaad SA7003 klinkt enigzins geknepen en hees in de vocalen. SA8003 heeft dit geen van beiden, maar is mist wat attack, wat ik niet zo erg vindt. SA8003 is net zoals de PM7003 nog geënt op oudere marantz-principes: warm, vol en rond i.p.v. helder, neutraal en met meer pit, zoals de consument dat van nu liever wil horen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... zojuist ff wat info over de mooie speler van Jowa gezocht en stuit daar op een test/review waarin deze wordt vergeleken met een Sa11s2 - erg herkenbaar de door de reviewer beschreven verschillen. Daarbij er van uitgaande dat een Sa11s1 niet heel erg verschilt van een s2 (?).


http://www.stereophile.com/content/marantz-reference-sa-ki-pearl-sacdcd-player


joep

#293
Kun je je nog iets van je bezoek aan mij herinneren Cor? Daar hadden we een SA-11s2 staan.
En als ik geweten had dat er gehaktballetjes waren was ik er zeker ook geweest.

Er is toch wel een wereld van verschil tussen de SA-11s1 en de SA11s2 Xander.
In de SA11s2 mochten de "gevaarlijke" stoffen volgens die conventie van Washington niet meer gebruiken worden. Dus moest men op zoek naar iets anders en ook het oude vertrouwde loopwerk van de cd speler was niet meer leverbaar. Dus moest men op zoek naar een andere leverancier.
Zou leuk zijn om die twee jongens ook eens naast elkaar te zetten. En dan heb ik het nog niet over de SA-11s3.

xander32

Citaat van: joep op april 21, 2013, 10:03:55
Kun je je nog iets van je bezoek aan mij herinneren Cor? Daar hadden we een SA-11s2 staan.
En als ik geweten had dat er gehaktballetjes waren was ik er zeker ook geweest.

Er is toch wel een wereld van verschil tussen de SA-11s1 en de SA11s2 Xander.
In de SA11s2 mochten de "gevaarlijke" stoffen volgens die conventie van Washington niet meer gebruiken worden. Dus moest men op zoek naar iets anders en ook het oude vertrouwde loopwerk van de cd speler was niet meer leverbaar. Dus moest men op zoek naar een andere leverancier.
Zou leuk zijn om die twee jongens ook eens naast elkaar te zetten. En dan heb ik het nog niet over de SA-11s3.
... Ik hou mij op voorhand aanbevolen :yes:.

drees62

#295
Citaat van: xander32 op april 21, 2013, 10:06:41
... Ik hou mij op voorhand aanbevolen :yes:.

Citaat van: joep op april 21, 2013, 10:03:55
Er is toch wel een wereld van verschil tussen de SA-11s1 en de SA11s2 Xander.

In wiens voordeel dat is zal in een onderling vergelijk kunnen/moeten blijken. Ik heb testen gelezen waarin soms de S1 als de betere eruit komt maar er zijn ook testen die zeggen dat de S2 the "one to have" is.

Ik wil mijn ruimte én uiteraard de S11-S1 dan wel weer beschikbaar stellen  :wink:
Iets voor in het najaar misschien?

Oh ja, met gehaktballetjes natuurlijk  hello

lo

Mooie verslagen van een meer dan leuke dag!  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: xander32 op april 21, 2013, 10:06:41
... Ik hou mij op voorhand aanbevolen :yes:.

Zou jij er echt wakker van liggen een S1 of S2 dat je de volgende ochtend moet opstaan bakje koffie pakken en naar een S1 luisteren  :-P

Ik heb een alleseter Onkyo word altijd blij als hij net zoveel punten heeft als een SA15 bij de oosterburen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.