Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Apple lukt het vrij aardig. Die prijzen zijn overal gelijk(e) hoog)... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 14:14:06
Apple lukt het vrij aardig. Die prijzen zijn overal gelijk(e) hoog)... nopompom

Daar hebben de winkeliers soms slechts een marge van 3 a 5% op sommige producten. Dan ga je geen 30% korting geven.

En als die het dealer-schap kwijtraken blijft er niet veel te verkopen over. Plus heeft Apple ook eigen winkels dus zijn ze minder afhankelijk van dealers.

joep

Maar Wim, "back on topic" nu voordat we een waarschuwing krijgen van een Global Moderator.

WimPeu

HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Op naar een vergelijk van de SA11 met multiplayers wmb. Oppo en een Denon en Marantz topper dan maar. Vind altijd de bang for the buck van goede multiplayers erg verleidelijk en de kwaliteit in stereo is bij de betere ook erg goed.

Marvin

Equalizer ertussen en je veranderd elke speler in een analytische of donker/warme variant.
Beetje een non-discussie als je het mij vraagt, maar was vast en zeker een gezellige dag.
Kunnen we het niet over belangrijkere dingen hebben?

Het Koningslied bijvoorbeeld??   :schater:

WimPeu

Gaat er in dit soort vergelijken om waar zo'n ding toe in staat is zonder kunstgrepen.

Marvin

Ja daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 14:03:46
Na, zegt nog meer over de rare prijsstelling (sorry maar snap het nu helemaal niet meer) in Polen worden de Marantz spullen dus zowiezo veel goedkoper in de markt gezet?  :-o Dat er grote marges zijn is alom bekend en dat geldt niet alleen voor Marantz. De geloofwaardigheid van een premium merk als Marantz komt hoe dan ook bij de oplettende consument flink in het geding. Als Marantz (of welk bedrijf ook) toestaat dan een nieuwe top lijn spullen meteen na release met enorme kortingen wordt aangeboden en alles is goed geregeld qua garantie ed dan vind ik dat erg bedenkelijk. Gebeurd ook bij Onkyo hoor. Bij HT spullen is het helemaal een onoverzichtelijk gebeuren maar een 11 serie ed moet gewoon de eerste 2 jaar strak aan de adviesprijs blijven. Ook is de consument met deze zaken 2 maal genaaid omdat als je voor de hoofdprijs een PM koopt en na een jaar wat anders zou willen is de 2e handsmarkt waarde helemaal bedroefend want nieuw voor XX Euro te koop. Dat bedoel ook een beetje met respect voor je klanten.

Grote marges ? alleen bij de top producten bij een BR speler de 5007 pak je 28% ongeveer nou wat een feest  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: WimPeu op april 21, 2013, 12:30:17
Denk persoonlijk gewoon respect voor je klanten en een reëlere prijsstelling. Als je net voor €4000,- een apparaat hebt gekocht en je ziet hem de volgende dag bijna €1000,- goedkoper...zou me zwaar bekocht voelen. Vind dat een uiterst bedenkelijke strategie van Marantz.
... Als zelfs wij beiden al zo slim zijn om deze tendens te registreren, dan kan een ander dat toch ook?
Zo niet dan ben je als consument onvoldoende op de hoogte betreft de marktwerking/prijsstellingen aangaande Marantz gear ...

Waarom dan direct per dag 1 het nieuwste willen hebben, wetende dat een maandje wachten minus 25% aankoopprijs betekent ...

Daar kan je als kritische consument zelf ook op anticiperen.

joep

Vanaf dag één ging de NA-11 al voor 2800 euro i.p.v. 3999 advies. Nederlandse import incl. garantie.

JohnWx

Citaat van: joep op april 21, 2013, 17:23:46
Vanaf dag één ging de NA-11 al voor 2800 euro i.p.v. 3999 advies. Nederlandse import incl. garantie.

pakken ze 35% nou wat een feest, mmmm snel geld nodig maar hebben we het al is over gehad Joep, je kan aan de prijzen vaak zien hoe het met de cash flow gaat  :wink:

juist in deze tijden van ? crisis met 4K valt dat wel mee moet je juist zorgen dat prijzen heilig blijven en het op een andere manier compenseert met een extraatje vanuit winkel/Marantz maar zeker om het product zo in de markt te zetten dat het waar voor zijn geld is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: joep op april 21, 2013, 10:03:55
Kun je je nog iets van je bezoek aan mij herinneren Cor? Daar hadden we een SA-11s2 staan.
En als ik geweten had dat er gehaktballetjes waren was ik er zeker ook geweest.

Er is toch wel een wereld van verschil tussen de SA-11s1 en de SA11s2 Xander.
In de SA11s2 mochten de "gevaarlijke" stoffen volgens die conventie van Washington niet meer gebruiken worden. Dus moest men op zoek naar iets anders en ook het oude vertrouwde loopwerk van de cd speler was niet meer leverbaar. Dus moest men op zoek naar een andere leverancier.
Zou leuk zijn om die twee jongens ook eens naast elkaar te zetten. En dan heb ik het nog niet over de SA-11s3.
Dat klopt Joep, tamelijk recent hebben wij, cz79, jrm en ondergetekende, een bezoek aan jou mogen afleggen waarbij door jou op heerlijke echte Brabantse worstebroodjes van de warme bakker kregen voorgeschoteld. :kwijl:
Bij jou hebben inderdaad wij een SA11S2 kunnen beluisteren, versterkt door een SC11 met twee SM11 monoblokken: prachtig! De Pallas Etude luidsprekers gaven de muziek vanaf de SA11S2 geweldig goed weer: een droomcombinatie! En dan één van de woofers nog niet ingespeeld.
Als AB-vergelijking met mijn eigen speler (SA8003) ken ik alleen de SA11S1 van F. Luisteraar (aka "De Mexicaanse Hond"), maar dat was twee jaar geleden. Daarvan kan ik mij de openheid, de detailrijkdom en frisheid i.v.g. met de SA8003 nog redelijk goed voor de geest halen. (John... ;-))
Maar ook de AB vergelijking bij jou thuis Joep, Leonard Cohen's 'Greatest Hits' (?) vanaf vinyl (vintage Philips draaitafel) en vanaf CD (SA11S2) was een echte eye opener, die in het voordeel van het vinyl uitviel (!).
Toch hebben wij kunnen genieten van zowel Super Audio en standaard CD vanaf de SA11S2. Al een sublieme speler, die uitblinkt door de rust en staging, die met het grootste gemak aan ieder schijfje werd ontrokken. Kortom met recht een echte super speler.
Nogmaals dank Joep voor de Brabantse gastvrijheid toendertijd. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: drees62 op april 20, 2013, 19:40:48

We hebben met name gelet op de volgende punten:
-   Ruimtelijkheid
-   3-D afbeelding
-   Hoge tonen (niet fel/dof)
-   Mid tonen (hoe natuurgetrouw klinkt de stem)
-   Lage tonen (controle over de bassen)
-   Coherentie van het hoog/mid/laag

Drees, wat is het verschil tussen ruimtelijkheid en 3D-afbeelding?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

drees62

Citaat van: pameijer op april 22, 2013, 00:32:40
Drees, wat is het verschil tussen ruimtelijkheid en 3D-afbeelding?

Onder de noemer ruimtelijkheid hebben wij vooral gelet op de breedte van het stereobeeld. Komt het geluid ook buiten de speakers en staat alles lekker los te spelen.
Met 3-D bedoelen we het ervaren van hoogte/diepte en voor/achter. 

Duidelijk zo?