reparatie PM84MKII

Gestart door HAL9000, juli 25, 2007, 18:10:27

Vorige topic - Volgende topic

mischa

Zo, hij is retour. Binnenkort maar eens openschroeven en beginnen door te solderen. Eerst maar eens de Direct schakeling aan een onderzoek onderwerpen. We shall see. De mijne is overigens een MKI, maar ik neem aan dat dat niet zoveel uitmaakt.

Heeft iemand misschien een scan (of wil die voor mij maken) waarop ik kan zien hoe de Direct-schakeling loopt?

Bij voorbaat dank,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Paul

Dus nog geen schema begrijp ik uit bovenstaand verhaal ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mischa

Paul

Citaat van: mischa op november 29, 2007, 23:28:33
Nope. Heb jij dat wel?

Nee, kan je er ook niet aan helpen.
Maar je bent al zolang bezig, al via de importeur of internet geprobeerd ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WYWH

Hey Mischa,

De Direct schakeling is bij die bakken de root of all evil. Ik heb als testbakkie een pm-64 MKII die zelfde euveltjes vertoont.
De direct schakeling gaat via een relais schakeling op de zijprint waarop alle inputs zijn aangesloten.
Je kan ze of bypassen of er nieuwe relaitjes inzetten (24vdc) Van die kleine zwarte blokjes.

Groet,
Ramon

mischa

Is dat alles ? Dus om te testen het relais eruit, doorverbinden en kijken of het nu goed is. Zo ja, ander relais erin en spelen maar ?

@paul: Deppermann heeft ze wel, maar we blijven Hollanders he? Toch Heinz maar eens vragen of hij een exemplaar wil opsturen.

mischa

Kan ik een hoofdtelefoon gebruiken om te testen of heeft die een aparte versterker? Ik zou dan niet persé met luidsprekers te hoeven slepen.  :oops: Is het aan te raden om de complete versterker door te solderen of is dat verspilde moeite.

Mischa

WYWH

Depperman is de man!
Gewoon sponsoren die duitsers, hij is voor ons toch de goedkoopste bron voor service manuals!
Koptelefoon zou moeten werken. Invloed direct schakeling gaat ook vooraf aan koptelefoon versterkingscircuitje.

mischa

Nou, een kleine update:

De PM-84 Digital (late MKI ???) heeft geen relais voor de direct schakeling, maar een schakelaar. Ik zal deze maar eens nasolderen en doorspoelen met kontaktspray.

Hoofdtelefoon blijkt inderdaad goed te werken. Scheelt weer slepen.   :-P

Mischa

mischa

Zo, de PM-84 is klaar. Een royale hoeveelheid kontaktspray door de schakelaars en potmeters (preventief) en het apparaat speelt weer als (bijna) nieuw. Nu dus ook geen schema meer nodig.

Nu maar eens kijken of ik een nieuw baasje voor hem kan vinden  redface.

Groeten,
Mischa

Maurice

Citaat van: mischa op december 02, 2007, 15:27:55
Zo, de PM-84 is klaar. Een royale hoeveelheid kontaktspray door de schakelaars en potmeters (preventief) en het apparaat speelt weer als (bijna) nieuw. Nu dus ook geen schema meer nodig.

Groeten,
Mischa
Congrats!
Blijkbaar veel gerookt?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mischa

Geen idee, ik in elk geval niet. De vorige eigenaar misschien  :mrgreen: Ik hbe in elk geval al een Philips FA-960 gereed staan voor als ik indien de speakers klaar zijn nog geen versterker heb. Wie weet wat er dan leeft  :-D.

Groeten,
Mischa

marantzlover

:wav:

niet zonde om weg te doen! nu ie weer als (bijna) nieuw is!

HAL9000

Citaat van: mischa op december 02, 2007, 15:27:55

Groeten,
Mischa

wat is de prijs die je ervoor wilt hebben??

:-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mischa

Citaat van: marantzlover op december 16, 2007, 17:05:26
:wav:
niet zonde om weg te doen! nu ie weer als (bijna) nieuw is!

Nee, niet echt. H
Ik weet nog niet precies welke kant ik uit wil: zelfbouw discreet/buizen of een kant-en-klare amp. Tot die tijd ga ik opruimen.

De prijs die ik ervoor wil hebben? Hij staat op Marktplaats voor € 250,- maar dat is voornamelijk omdat je minstens 50 euro onderhandelingsruimte moet inbouwen op marktplaats.

@HAL9000
Ik wil rond de € 200,- voor de versterker hebben. Hij is gewoon in orde. Hij mag dan niet voor een dumpprijs weggaan, hij hoeft ook niet weg, maar als een liefhebber hjet ervoor over heeft.....

Uiteraard sta ik open voor een goed en eerlijk bod  :-D.

Groeten,
Mischa