reparatie PM84MKII

Gestart door HAL9000, juli 25, 2007, 18:10:27

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Ik dacht het schema op cd te hebben maar helaas.
Verder wel op papier van de mk 1 maar daar heb je niets aan.

Gewoon even bij Marantz opvragen.  :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

D.A.R.R.Y.L.

Bij depperman is handiger, krijg je meteen de uitleg van de afregelprocedure en de juiste milivoltages voor class A en AB.

Paul

Citaat van: mischa op september 01, 2007, 20:32:07
Wie kan er vertellen waar je printen het besten mee kan schoonmaken?

Heb de mijne zojuist open geschroefd en er zit een partij spinnewebben in  :? :?  Er heeft zich in de loop der jaren veel stof verzameld in het beestje en het liefste wil ik dat er allemaal uit hebben.

Op de print met de 4 elco's die zwevend tussen het achterpaneel en de voorversterker in hangt lijkt iets van vocht te zitten. Is dit kit waarmee de elco's vast zitten of mag ik er vanuit gaan dat het vocht uit de elco's is. Het lijkt transparant te zijn.

Heeft het zin om de grote elco's te vervangen? Ik denk dat ik toch maar preventief een rondje elco's doe. Moet ik hierbij alle elco's vervangen? Vooral op de pcb die tegen het voorpaneel aan zit zijn ze bijna niet te tellen.

O ja, nog wat. Waar kan ik het beste beginnen met de disassemble? Ik zie dat er bijna overal wire-wrap is toegepast :| :|

Groeten,
Mischa

En hoever ben je nu ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mischa

Nog niet begonnen. Ik wilde eerst een setje ventilatoren in huis hebben om als ik klaar was voor het ineen bouwen van de versterker ook meteen deze modificatie kan doorvoeren. Ik wil er wel binnenkort aan beginnen. Ik ben ook nog altijd op zoek naar een schema  HLP

Ik heb Heinz maar eens een email gestuurd. Wie weet wat eruit komt. Ik zoek trouwens ook nog een gaaf front voor mijn PM84. Enig idee waar dat uit te halen is?

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Paul

Wordt een defecte PM84MKII op marktplaats aangeboden.
Klacht is lekkende elco,s en ruizen op beide kanalen.
Is al een bod van € 95,- .
Misschien kom je dan wat verder ook omdat je nog een gaaf frontje zoekt.

Mijn site

mischa

Ik zag hem staan ja, maar ik vind het te zot voor woorden als ik dat geld zou uitgeven alleen voor een goed frontje. Dan wacht ik wel tot ik ergens tegen ander tarief tegen zoiets aanloop.

Mag wat mij betreft helemaal in puin liggen (electronisch gezien), als het front maar goed is.

Evengoed bedankt voor de tip.

Groeten,
Mischa

mischa

Op de foto die op Marktplaats bij het defecte exemplaar staat zie ik de geleiders van de verschillende functies (ingangskeuze, monitorkeuze en phono-keuze) niet lopen. Zitten die er bij een MK2 niet in?

Ook zijn mijn printen wit en deze zijn bruin. Welke is nu het beste, de gewone PM-84 of de PM-84MKII?

Groeten,
Mischa

jur

Citaat van: Paul op september 14, 2007, 22:38:54
Wordt een defecte PM84MKII op marktplaats aangeboden.
Klacht is lekkende elco,s en ruizen op beide kanalen.
Is al een bod van € 95,- .

Een keer raden wie die defecte PM84mk2 gekocht heeft :)...

Niks geen lekkende elco's in ieder geval. Wel een STK3122mk3 die bij een kanaal sterk vervormd. Eveneens blijven de eindtorren van dat kanaal zo koud als een ijsje, terwijl die van het andere kanaal lekker warm worden. Kan dat betekenen dat er meer kapot is dan alleen de STK?

En weet iemand waar die STK voor een redelijk prijsje te krijgen is?
Ik kan wel aan de STK3522mk3 komen. Die heeft echter een hoger uitgangsvermogen. Worden dan de eindtrappen overbelast?

HAL9000

Citaat van: jur op oktober 07, 2007, 17:32:25
Een keer raden wie die defecte PM84mk2 gekocht heeft :)...

Niks geen lekkende elco's in ieder geval. Wel een STK3122mk3 die bij een kanaal sterk vervormd. Eveneens blijven de eindtorren van dat kanaal zo koud als een ijsje, terwijl die van het andere kanaal lekker warm worden. Kan dat betekenen dat er meer kapot is dan alleen de STK?

En weet iemand waar die STK voor een redelijk prijsje te krijgen is?
Ik kan wel aan de STK3522mk3 komen. Die heeft echter een hoger uitgangsvermogen. Worden dan de eindtrappen overbelast?

Ik heb er ook een voor de rep.....
STK niet meer te krijgen
Ik heb gevraagt als het kon ( een zwaarder type te grbuiken)
antwoord NEE
waarom vuur, vlam, spetters, rook, weg eindtorren

Ik zou echt geen PM 84 64 meer nemen.
alleen de 94 en de 95 die zijn discrete.
Maar deze hebben weer die MOSFets als eindtransistor....
als ide defect is, heb je precies hetzelfde verhaal alleen dan voor transistor vervangers..

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mischa

Citaat van: HAL9000 op oktober 08, 2007, 00:27:04
Maar deze hebben weer die MOSFets als eindtransistor....
als ide defect is, heb je precies hetzelfde verhaal alleen dan voor transistor vervangers..

Dat lijkt me dan wel eenvoudiger om een vervanger te vinden. Of zijn deze torren zo specifiek dat ze ook weer niet te krijgen zijn?

PM-84 bijna verkocht. 

Groeten,
Mischa

HAL9000

Citaat van: mischa op oktober 08, 2007, 07:41:06
Dat lijkt me dan wel eenvoudiger om een vervanger te vinden. Of zijn deze torren zo specifiek dat ze ook weer niet te krijgen zijn?

PM-84 bijna verkocht.  :wav:

Groeten,
Mischa

De techniek MOSFet is best gaaf en heeft zo zijn voordelen op de standaard transistoren.
Maar als je de eigenschappen van de versterker hetzelfde wil hebben (ja dat wil je ) dan moet je die torren hebben.

oohja als het omlioggende circuit niet 100% functioneerd is een MOSFet als eerste defect.!!!
:-D    :|    nopompom   

mischa

Citaat van: mars op september 02, 2007, 11:04:13

hai ik heb nog zo'n flips  :wink: in de kast staan

Zitten daar ook die lekkere STK´s of zeldzame eindtorren in?

Ik overweeg namelijk zo´n Flips aan te schaffen en wil zeker weten dat ik geen miskoop maak.

Groeten,
Mischa

HAL9000

Citaat van: mischa op oktober 08, 2007, 23:16:42

Ik overweeg namelijk zo´n Flips aan te schaffen en wil zeker weten dat ik geen miskoop maak.

Groeten,
Mischa

Philips was daar wel gek op uiteraard (kosten besparend)
koop een mooie vintage versterker.
of een Pm 16 14 17 die zijn best netjes gemaakt

mischa

Nou, de PM-84 is in elk geval verkocht.   

Damn  :x :x :x

Net even in het schema gekeken en Hal, je hebt gelijk, een STK3102III

Jammer, valt die ook meteen af.

De PM17/16/14 zijn mij op dit moment helaas wat te prijzig. Maar goed, wie zoekt zal vinden. Nog tips mbt de vintage versterkers?

Groeten,
Mischa

Paul

Citaat van: mischa op oktober 08, 2007, 23:16:42

Groeten,
Mischa

Dacht dat JWX een versterker uit de 960 serie heeft gehad, je kan hem altijd een PM sturen.

Mijn site