reparatie PM84MKII

Gestart door HAL9000, juli 25, 2007, 18:10:27

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Ik heb net een schitterende (duitstalige) review van de Philips FA-960, Marantz pm-84 II, Denon PMA-900v, Onix Audio OA-21 op m'n site gezet:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Reviews :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

D.A.R.R.Y.L.

Mocht je alles echt los gaan halen, twee adviezen:
Maak foto's van de print in originele staat en plak schilderstape om de losgesoldeerde draden/wire wraps met het corresponderende pcb nummer (bijv. j701). Het is zo zonde als je per ongeluk de + en - supply-draden omwisselt  HB

mischa

Zeeeeeer strak plan   HB hello HB hello HB HB hello

Zo heb ik meteen fotomateriaal voor een mooi restauratietopic.

Alleen dat front is wel jammer. Een of andere mongool heeft er een grote sticker op geplakt gehad. Die is er nu weer af, maar plaatselijk zijn ook de letters weg. Van Digital is bijvoorbeeld niet veel meer te lezen. Als iemand dus nog een goed front heeft, hou ik mij aanbevolen.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

mars

Citaat van: ll0ll op september 01, 2007, 20:47:45
Ik heb net een schitterende (duitstalige) review van de Philips FA-960, Marantz pm-84 II, Denon PMA-900v, Onix Audio OA-21 op m'n site gezet:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Reviews :-D

hai ik heb nog zo'n flips  :wink: in de kast staan , als ik tijd heb ga ik hem vergelijken met mijn huidige Creek

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

D.A.R.R.Y.L.

En zorg altijd voor een schema!!
Werk tevens altijd met oordoppen en een veiligheidsbril op.
En als je meet in apparaten met de wat dikkere voedingselco's:

ten eerste --> ga er vanuit dat deze nooit zijn leeggelopen!!!
ten tweede --> als je meet, zorg dan dat je zwarte meetdraad met een krokodillenklem op de massa zit en je slechts meet met één hand en de rode meetpen (scheelt opletten: op twee pennen opletten verhoogt de foutkans).
ten derde --> meet altijd met je niet-meethand in je zak (i.v.m. sluiting en de spanning en stroom die dan toch wel erg rakelinks langs je hart razen!!! (Volgens onze mythbuster vrienden is 6mA al dodelijk (afhankelijk van de exposuretijd, denk ikz elf).

D.A.R.R.Y.L.

Klinkt allemaal wat overdreven; maar dat is het niet!!!
Zelf door schade en schande wijs geworden en ik zeg altijd maar:"better safe than sorry".

mischa

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 03, 2007, 10:43:06
Klinkt allemaal wat overdreven; maar dat is het niet!!!
Zelf door schade en schande wijs geworden en ik zeg altijd maar:"better safe than sorry".

Ik weet dat het niet zo is. Vooral het niet leeg zijn van elco's is iets wat regelmatig wordt onderschat en waar je vervolgens met een dikke BENG op wordt geattendeerd (eigen ervaring met 4700uF elco's op 500Volt).

Ook dat schema klinkt leuk, maar vind het maar eens (gratis).

Groeten,
Mischa

D.A.R.R.Y.L.

www.servicemanuals.net
Niet gratis, maar wel zijn de meeste direct te downloaden voor 12 tot 18 dollar.

We zouden eens een database moeten maken met schema's op deze website; alleen toegankelijk voor leden.

mischa

Ja, maar niet van de PM-84.....

D.A.R.R.Y.L.

Hey Mischa,

Weet je wie qua marantz de man is voor sm's ?
Heinz Depperman, heeft ebay.de store onder de naam CAS.
Goede prijzen en complete kopieën van de service manuals.
Ik heb er zelf redelijk vaak besteld.

mischa

Alvast bedankt voor de tip.

Hm, kan hem nu even niet vinden. Morgen of zo nog maar eens zoeken. Misschien op dit moment geen shop online. Of heb hij een link naar zijn shop?

Groeten,
Mischa

mischa

SB_Marantz

Heb je het schema nog nodig Mischa?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mischa

Jazeker. Ik ben nog niet voorzien. Wat heb je in de aanbieding?

Groeten,
Mischa