Citaat van: Rvdw op februari 23, 2013, 19:18:33
De DV7001 zou ik kopen. (is in mijn bezit en een veelgevraagde speler)
Heeft namelijk, en dat weten veel mensen niet, dezelfde DACS als de SA11!
Zoek maar eens wat de SA11 of SA15 waard is......
Dat is de voornaamste reden dat de DV7001 zo gewild is. bovendien speelt die ook SACD en DVDAUDIO.
En zelfs als kroon op het werk: speelt gekopieerde SACD-R's.
Als je deze in uitstekende staat onder de 200 kan kopen zou ik dat doen.
Ik heb wel eens overwogen om hem op Marktplaats te zetten, maar toen realiseerde ik me dat hij voor mij
veel meer dan 200 euro waard is en dat willen de kopers er volgens mij niet voor geven.
De DV7001 is vergelijkbaar met de nu bekende UDy7006 (heb ik trouwens ook) en die kostte nieuw 999 euro.
Ik ga je niet tegenspreken want ik zou niet weten hoe het precies zit met de dv7001 t.o.v. de sa11. Maar ik geloof niet dat dit tot uitong komt en van wat voor meerwaarde dan ook is op de cd weergave.
Wat m.i. de dv7001 onderschijdt van zijn sa7001 sa8400 concurrent is de mogelijkheid om van muziek dvd en zelfs sacd het 5.1 spoor weer te geven. Dit schijnt voor spmmige opnames een toffe ervaring te zijn.
Echter.
Hoervoor moet je wel de installatie hebben. Dus een knappe receiver is een pre.
Topicstarter zoekt een cd speler welke op hoog nivo cds afspeelt en welke eventueel zijn nog aan te schaffen sacd's afspeelt.
Ik zal niet zeggen da je ontevreden zult zijn met een dv7001 maar ik denk dat de sa7001 meer waar voor je geld biedt. Omdat ze wat frequenter worden aangeboden (in ki of vm uitvoering ookwel) houd je m.i. geld in je zal voor iets anders moois.
Er zijn mensen met verlagen op internet wie een dv7001 direct met een SA7001 hebben vergeleken. Puur op 2ch output kwam de laatste er toch beter uit. Google maar eens.
Wat je ook kiest, je zult er een hele mooie speler aan hebben. Bepaal vantevoren echter goed wat je ermee wil!
Succes en laat vooral weten hoe je gevaren bent.