Welke "CD" Speler bij mijn SR8002

Gestart door nwolsink, februari 23, 2013, 12:27:54

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

Ik heb een SR 8002 waarbij ik momenteel alle media afspeel met een DUNE BD Prime 3.0
Nu gaat dat prima alleen heb ik het idee dat er bij het afspelen van een CD winst valt te behalen.

Een 2de hands Marantz  CD / SACD speler kost ook niet zoveel meer dus dat is het proberen waard.
Nu is mijn eerste vraag zou een dedicated CD / SACD speler voor veel winst zorgen.
Zo ja wat is dan de beste koop, op markplaats staan momenteel diverse opties te koop:
-CD 6002
-SACD DV7001
-SACD DV7600

Kan ik beter een SACD speler nemen ondanks het feit dat ik geen SACD bronmateriaal heb?

SmauG

CD6002 of SA7001 om in hetzelfde straatje te blijven en in ieder geval met één remote aan het werk te kunnen.
Ik zou geen DVD speler kopen als je doel CD's afspelen is.

sr7000

Uit dat rijtje zou ik de cd6002 kiezen. Heb ik zelf ook gehad. Erg dynamische speler. Klonk in combinatie met mijn sr7000 perfect. Maar kan in andere combinaties wat schel worden. Hij zet het hoog en het laag namelijk wat extra aan.
Een cd7300 is al wat neutraler.
En in het kader van de schaamteloze zelfpromotie: ik heb dus ook een zwarte sa8400 VM te koop staan. Is de beste Marantz cd-speler in het uiterlijk van de sr8002.

Rvdw

De DV7001 zou ik kopen. (is in mijn bezit en een veelgevraagde speler)
Heeft namelijk, en dat weten veel mensen niet,  dezelfde DACS als de SA11!
Zoek maar eens wat de SA11 of SA15 waard is......
Dat is de voornaamste reden dat de DV7001 zo gewild is. bovendien speelt die ook SACD en DVDAUDIO.
En zelfs als kroon op het werk: speelt gekopieerde SACD-R's.
Als je deze in uitstekende staat onder de 200 kan kopen zou ik dat doen.
Ik heb wel eens overwogen om hem op Marktplaats te zetten, maar toen realiseerde ik me dat hij voor mij
veel meer dan 200 euro waard is en dat willen de kopers er volgens mij niet voor geven.
De DV7001 is vergelijkbaar met de nu bekende UDy7006 (heb ik trouwens ook) en die kostte nieuw 999 euro.
Set1: PM15S2/SA15S2/SR7007/UD7006/NA6005/4X Boston Acoutics A25 & Focal Cobalt SW800 sub /Pro-ject 6 SB & AT-MCOFC7 Musical Fi: XLPSV3/X10V3/XPSUV3 HD 600 Set 2: Marantz Pearl L/SR6004/UD5005/SA8003/Denon DNP/ 2 Desktops & Focal Sub/XcanV3/HD600

nwolsink

Bedankt voor de tips, ik ga eens een bod uitbrengen op de DV7001

nwolsink

Citaat van: sr7000 op februari 23, 2013, 12:54:03
Uit dat rijtje zou ik de cd6002 kiezen. Heb ik zelf ook gehad. Erg dynamische speler. Klonk in combinatie met mijn sr7000 perfect. Maar kan in andere combinaties wat schel worden. Hij zet het hoog en het laag namelijk wat extra aan.
Een cd7300 is al wat neutraler.
En in het kader van de schaamteloze zelfpromotie: ik heb dus ook een zwarte sa8400 VM te koop staan. Is de beste Marantz cd-speler in het uiterlijk van de sr8002.

Als hij nu zilver was geweest :(

sr7000

Ik zou alleen een dv7001 nemen als je ook dvd's wil afspelen. Voor het afspelen van cd's is hij toch duidelijk minder goed dan de genoemde cd-spelers.....

SmauG

Citaat van: Rvdw op februari 23, 2013, 19:18:33
Dat is de voornaamste reden dat de DV7001 zo gewild is. bovendien speelt die ook SACD en DVDAUDIO.
Ik heb wel eens overwogen om hem op Marktplaats te zetten, maar toen realiseerde ik me dat hij voor mij
veel meer dan 200 euro waard is en dat willen de kopers er volgens mij niet voor geven.
De DV7001 is vergelijkbaar met de nu bekende UDy7006 (heb ik trouwens ook) en die kostte nieuw 999 euro.

Ik ga je niet tegenspreken want ik zou niet weten hoe het precies zit met de dv7001 t.o.v. de sa11. Maar ik geloof niet dat dit tot uitong komt en van wat voor meerwaarde dan ook is op de cd weergave.
Wat m.i. de dv7001 onderschijdt van zijn sa7001 sa8400 concurrent is de mogelijkheid om van muziek dvd en zelfs sacd het 5.1 spoor weer te geven. Dit schijnt voor spmmige opnames een toffe ervaring te zijn.

Echter.

Hoervoor moet je wel de installatie hebben. Dus een knappe receiver is een pre.

Topicstarter zoekt een cd speler welke op hoog nivo cds afspeelt en welke eventueel zijn nog aan te schaffen sacd's afspeelt.
Ik zal niet zeggen da je ontevreden zult zijn met een dv7001 maar ik denk dat de sa7001 meer waar voor je geld biedt. Omdat ze wat frequenter worden aangeboden (in ki of vm uitvoering ookwel) houd je m.i. geld in je zal voor iets anders moois.

Er zijn mensen met verlagen op internet wie een dv7001 direct met een SA7001 hebben vergeleken. Puur op 2ch output kwam de laatste er toch beter uit. Google maar eens.

Wat je ook kiest, je zult er een hele mooie speler aan hebben. Bepaal vantevoren echter goed wat je ermee wil!
Succes en laat vooral weten hoe je gevaren bent.

sr7000

Belangrijk detail dus: ik begrijp dat hij dus zilver moet zijn. In dezelfde stijl qua uiterlijk zou ik dan een sa7001 ki nemen. (de gewone sa7001 vind ik niet heel bijzonder).
Of een zilveren sa15 zou ook niet misstaan, ondanks het iets andere uiterlijk.

De dv7001 haalt het qua cd-performance niet bij dedicated cd-spelers, en voor film is het tegenwoordig ook handiger om een bluray speler te nemen.
Een dv9600 of dv9500 klinken al beter, maar zijn meestal ook redelijk overpriced....

nwolsink

Citaat van: sr7000 op februari 23, 2013, 20:09:31
Belangrijk detail dus: ik begrijp dat hij dus zilver moet zijn. In dezelfde stijl qua uiterlijk zou ik dan een sa7001 ki nemen. (de gewone sa7001 vind ik niet heel bijzonder).
Of een zilveren sa15 zou ook niet misstaan, ondanks het iets andere uiterlijk.

De dv7001 haalt het qua cd-performance niet bij dedicated cd-spelers, en voor film is het tegenwoordig ook handiger om een bluray speler te nemen.
Een dv9600 of dv9500 klinken al beter, maar zijn meestal ook redelijk overpriced....

Films stream ik enkel via de DUNE dus daarvoor is deze speler absoluut niet.
Dan blijf ik eiegnlijk met 2 opties over:
-SA7001 Ki
-CD6002

Is een SA7001 Ki beter in het afspelen van CD's ? Het is iig wel een beter gebouwd apparaat.
Er staat er nu 1 op marktplaats http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/cd-spelers/m630642217-marantz-sa7001-ki.html

Echter staat daarbij "Het oog dient te worden schoongemaakt" wat me dan niet echt gerust stelt.

JohnWx

Citaat van: Rvdw op februari 23, 2013, 19:18:33
al zullen de verschillen heeelll klein zijn zou ik toch voor De DV7001 is vergelijkbaar met de nu bekende UDy7006 (heb ik trouwens ook) en die kostte nieuw 999 euro.

Alleen de DAC maakt het geluid niet de rest erom heen doet ook mee loopwerk voeding rest van de opbouw en zie toch wel verschillen waarvan ik denk nou dat kan net dat tikje extra geven alleen voor de een is dat een tik en de ander een tikje en nog een ander die denkt ik hoor geen verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

stupid

je hebt getypt wat ik dacht te gaan typen :)

met alle respect voor de dv7001 maar er is wel wat meer aan een sacd speler dan alleen het DAC chipje.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

sr7000

De sa 7001 ki is een stuk neutraler dan de cd6002, en zal daardoor beter klinken. Die van marktplaats roept inderdaad vragen op "dient te worden schoongemaakt" :
Klinkt alsof hij dus niet elke cd probleemloos afspeelt. Kan iets simpels zijn:
-wat stof of vuil op de lens: is met een schoonmaak cd simpel op te lossen

-Kan echter ook zijn dan de laser stuk/versleten is: is te vervangen,  maar is een wat lastiger klusje.
-kan ook een probleem met het loopwerk zijn: is ook te vervangen, maar ook gedoe dus.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 24, 2013, 13:56:16
stupid

je hebt getypt wat ik dacht te gaan typen :)

met alle respect voor de dv7001 maar er is wel wat meer aan een sacd speler dan alleen het DAC chipje.

op 1 lijn wij  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Citaat van: sr7000 op februari 24, 2013, 14:00:47
De sa 7001 ki is een stuk neutraler dan de cd6002, en zal daardoor beter klinken. Die van marktplaats roept inderdaad vragen op "dient te worden schoongemaakt" :
Klinkt alsof hij dus niet elke cd probleemloos afspeelt. Kan iets simpels zijn:
-wat stof of vuil op de lens: is met een schoonmaak cd simpel op te lossen

-Kan echter ook zijn dan de laser stuk/versleten is: is te vervangen,  maar is een wat lastiger klusje.
-kan ook een probleem met het loopwerk zijn: is ook te vervangen, maar ook gedoe dus.

Ik zou deze laten schieten.
Eventjes geduld hebben over even bij de buren (DU, BE, UK) op ebay kijken.
Er komen in ieder geval vrij regelmatig mooie Ki spelers voorbij.

Wat je ook kunt doen is een "gewone" sa7001 of sa8400 scoren en deze laten modificeren. Dit is een ingreep welke ik momenteel ook overweeg. Schijnt deze in potentie hele goede speler echt tot dat niveau te tillen (van horen zeggen)