Waarom speelt Marantz NA7004 usb wel af, maar harde schijf niet?

Gestart door P.Diepeveen, februari 22, 2013, 22:13:40

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Faxe op februari 25, 2013, 11:11:40
Heb je nu één of twee harde schijven waarmee het niet werkt (Medion en Western Digital)?

Werkt het met MP3 (of andere format) bestanden wel? Hebben beide harde schijven een eigen voeding of krijgen ze deze via de USB kabel?

Als het via de usb is en je hoort hem half opstarten steeds opnieuw te weinig stroom korte kabel nemen van 10/20 cm dan is er geen milivolt verlies
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

P.Diepeveen

Hallo allen,

Dank voor het meedenken.Inmiddels weet ik iets meer, maar heb nog geen oplossing.
Hier nog wat aanvullende opmerkingen:

1. Het grote verschil tussen de cd's die als Flac zijn geript die niet afspeelbaar zijn met die wel afspeelbaar zijn is dat VOOR het bestand in het schermpje van de NA 7004 een underscore (liggend streepje_) staat.
2. Nummers zonder dat streepje spelen dus wel af, met streepje niet.
3. Op de PC is nergens een verschil te ontdekken in de logfiles.
4. Nee, het is geen spatie
5. Nee, het heeft niet met de lengte van het snoertje te maken want voor Harddiskdrive en USB-stick geldt precies hetzelfde. Dezelfde bestanden doen het wel en niet.
6. Er is geen diepe bestandenstructuur. Er staan maar 6 cd's op. Drie die het wel doen en drie die het niet doen. Ik heb ze in een mapje Muziek staanen dan in een mapje met de naam van het album. Verder staat er niets op de Disc en ook niets op de USB-stick.
7. De Western Digital harddisk heb ik aan de kant gelegd, want die was 2TB groot en ik weet inmiddels dat de maximale grootte 500GB mag zijn.
8. De Medion Harddisk heeft een aparte voeding, is USB2.0 en is 360GB groot.

Ik denk dat het met een instelling van het ripprogramma ligt, want mijn eerste drie geripte cd's zijn wel goed, daarna niet meer. Uiteraard heb ik al van alles geprobeerd bij de instellingen (voorkeuren), maar ik kan het niet vinden.

Iemand nog een idee? Ik ben sowieso al heel dankbaar voor al jullie hulp tot zover!

Marvin

Stoppen met zelf rippen en gewoon downloaden?
Is nog sneller ook.... ;)

--Verstuurd zonder netwerk--

P.Diepeveen

Ja dat weet ik, maar dat is niet echt iets voor mij en ik wil gewoon heel graag mijn eigen (gekochte) cd's rippen.

Paul

Ik kan wel wat zeggen maar weet het ook niet, dus zeg maar niks.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

P.Diepeveen

Beste allemaal,

Het probleem is opgelost. Een mailtje naar de maker van XLD werd direct beantwoord (nogmaals dank!).
Ik had in de instellingen iets veranderd (ik moest " Set OggS filetype " uitzetten).
Alles doet het nu.
Zowel via de USB als via de harde schijf.

Toch allemaal ook bedankt voor het meedenken!

thepioneer

waar heeft die instelling mee te maken dan?

En mag je maar 500GB eraan hangen? Dat is wel een grote beperking mocht je geen nas hebben en met een schijf willen draaien
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550