Waarom speelt Marantz NA7004 usb wel af, maar harde schijf niet?

Gestart door P.Diepeveen, februari 22, 2013, 22:13:40

Vorige topic - Volgende topic

P.Diepeveen

Hallo,

Ik bezit een nieuwe Marantz NA7004.
Ik wil mijn cd's omzetten naar flac en dan afspelen vanaf een harde schijf, die is aangesloten via de front USB.
Als ik flac-bestanden(in een map Music) op een gewone USB-stick zet, dan speelt de streamer wel gewoon af.
Nu heb ik een nieuwe Western Digital 2T harde schijf gekocht en geformatteerd voor mijn iMac (IOS).
Als ik nu dezelfde flac-bestanden, die ik op mijn usb-stick heb staan, kopieer naar de harde schijf (in een map Music), dan ziet de NA 7004 helemaal niets ("Empty list").
Wie weet wat er mis is? Heeft het te maken met het feit dat ik de harde schijf voor mijn iMac heb geformatteerd?
Hoop dat iemand kan helpen.

P.Diepeveen

pameijer

Opnieuw formatteren met FAT32, de NA7004 snapt echt niks van dat Appleiaanse journaled dingetje :no: En Apple snapt weinig van NTFS, kan wel lezen maar niet schrijven. Nadeel van FAT32 is dat je bestanden max. 2GB mogen zijn, maar voor muziek is dat niet zo'n probleem.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

P.Diepeveen

Dank zover.
Dus ik moet dan niet via IOS mijn flacbestanden op de harde schijf zetten, maar via Windows?
Weet je ook hoe ik de schijf weer terug kan formateren naar windows? (= fat32?)
Graag nog even je hulp!

pameijer

iOS heeft hier niets mee te maken. Het valt allemaal simpel te vinden op internet maar alla, als je zelf ook ff iemand op dit forum helpt lullen we nergens meer over....

Je kunt gewoon je Apple blijven gebruiken, die snapt FAT32 ook. Gewoon je USB schijf aan je Apple koppelen, het schijfhulpprogramma openen, links je USB schijf selecteren en op het tabblad "Wissen" kiezen voor MS-DOS (FAT) en vervolgens wissen.

Je raakt dus alles kwijt wat nu al op je schijf staat dus ff backuppen naar je Apple.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

P.Diepeveen

Bedankt hiervoor. Ik ben een klein beetje verder. De schijf (Medion Drive2GO 360 GB) is Fat32 geformatteerd.
De met hetzelfde programma XLD (Extreme Lossless Decoder) op mijn iMac gemaakte FLAC bestanden (van geripte cd's) speelt hij niet allemaal af. Je hoort de NA7004 aarzelen. De CD's zijn helemaal schoon en onbeschadigd.
Wat ligt het meest voor de hand:
1. Het ripprogramma XLD is toch niet goed genoeg (of staat niet goed ingesteld)
2. De Medion harde schijf is niet goed genoeg.
3. Er kan nog een andere reden zijn die ik niet weet.

Wie heeft er nog een goed advies?

Maus

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

P.Diepeveen

Het is een korte kabel.
Wat ik vooral niet snap is dat hij een aantal flacbestanden WEL afspeelt en andere niet.
Op de NA7004 staat er voor de naam ( die wel in beeld is) van het nummer dat hij niet afspeelt een liggend streepje.
Bij het nummer dat hij wel afspeelt, staat dat liggend streepje er niet.
Op de iMac kan ik geen enkel verschil ontdekken in de manier waarop de namen van de nummers die in beeld zijn. Dus ook geen spatie.

Iemand nog een idee?

Maus

Wat merk je precies? Misschien is de schijf niet snel genoeg, ofzo...

JohnWx

Citaat van: P.Diepeveen op februari 24, 2013, 15:26:29
Het is een korte kabel.
Wat ik vooral niet snap is dat hij een aantal flacbestanden WEL afspeelt en andere niet.
Op de NA7004 staat er voor de naam ( die wel in beeld is) van het nummer dat hij niet afspeelt een liggend streepje.
Bij het nummer dat hij wel afspeelt, staat dat liggend streepje er niet.
Op de iMac kan ik geen enkel verschil ontdekken in de manier waarop de namen van de nummers die in beeld zijn. Dus ook geen spatie.

Iemand nog een idee?

Wat is kort 10 cm ? sommige kabels van 1 meter geven wel die 5 volt door en sommige van 50cm weer niet en bij een harde schijf moet hij echt 5volt continu zijn anders gaan hij "slippen"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: pameijer op februari 22, 2013, 22:52:30
Opnieuw formatteren met FAT32, de NA7004 snapt echt niks van dat Appleiaanse journaled dingetje :no: En Apple snapt weinig van NTFS, kan wel lezen maar niet schrijven. Nadeel van FAT32 is dat je bestanden max. 2GB mogen zijn, maar voor muziek is dat niet zo'n probleem.
Vrees dat je enorm beperkt bent door de 1980 technologie van Windoos, maar ja. Iets moderns als de Mac snapt-ie dus niet, eigenlijk enorm slecht van Marantz...
Maar dat helpt je niet verder. Je HD herformatteren naar Fat32, geen te grote bestanden, en simpele namen geven zonder spaties, streepjes, punten (behalve voor .flac) etc. veel werk en ooit komt er een update, misschien iets meer investeren en een NAS, of vanaf je Mac via je netwerk spelen. Die moet dan wel aanstaan. Wat is er bij jou mogelijk?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op februari 24, 2013, 20:52:30
Vrees dat je enorm beperkt bent door de 1980 technologie van Windoos, maar ja. Iets moderns als de Mac snapt-ie dus niet, eigenlijk enorm slecht van Marantz...
Maar dat helpt je niet verder. Je HD herformatteren naar Fat32, geen te grote bestanden, en simpele namen geven zonder spaties, streepjes, punten (behalve voor .flac) etc. veel werk en ooit komt er een update, misschien iets meer investeren en een NAS, of vanaf je Mac via je netwerk spelen. Die moet dan wel aanstaan. Wat is er bij jou mogelijk?

Spullen van Bill zijn goed  :-P

pameijer

Echt geen idee waar het nu aan zou kunnen liggen. Of beter gezegd: het kan aan veel zaken liggen. Ik verwacht dat je usb-schijf wel oké is, Medion kan top zijn en kan ruk zijn, net welk merk ze gerebadged hebben  :|

Ik heb ook geen heel groot vertrouwen in de software van de NA7004, hij doet wel meer rare dingen. MAar FLAC's moet ie af kunnen spelen, tenzij:
- de naam van het bestand niet goed is
- je een te diepe directorystructuur hebt (weet ik niet zeker, maar kan zo zijn...)
- de tags niet goed staan
- etc etc etc.

Je moet dus op je computer eens heel goed de flacbestanden vergelijken die wel en die niet afspeelbaar zijn. Ik vrees dat wij je hier vanaf dit forum niet echt kunnen helpen in dit geval.

JohnWx

Citaat van: pameijer op februari 25, 2013, 10:24:38
Echt geen idee waar het nu aan zou kunnen liggen. Of beter gezegd: het kan aan veel zaken liggen. Ik verwacht dat je usb-schijf wel oké is, Medion kan top zijn en kan ruk zijn, net welk merk ze gerebadged hebben  :|

denk jij nog dat er ruk merken zijn ?

Faxe

Heb je nu één of twee harde schijven waarmee het niet werkt (Medion en Western Digital)?

Werkt het met MP3 (of andere format) bestanden wel? Hebben beide harde schijven een eigen voeding of krijgen ze deze via de USB kabel?