verschil sr 7005 en sr7007

Gestart door doubjj20, februari 21, 2013, 21:07:27

Vorige topic - Volgende topic

doubjj20

wellicht een vreemde vraag. heb al veel op google gezocht, maar mijn vraag niet kunnen beantwoorden.

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen de 7005 en 7007?
Oke, de aansluitingen kan ik wel vinden, maar qua sound/instelmogelijkheden?

Iemand ze al naast elkaar kunnen beluisteren bv?

hoor het graag.

JohnWx

Citaat van: doubjj20 op februari 21, 2013, 21:07:27
wellicht een vreemde vraag. heb al veel op google gezocht, maar mijn vraag niet kunnen beantwoorden.

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen de 7005 en 7007?
Oke, de aansluitingen kan ik wel vinden, maar qua sound/instelmogelijkheden?

Iemand ze al naast elkaar kunnen beluisteren bv?

hoor het graag.

qua "sound" versterking allebei het zelfde alleen hij is iets nieuwer, zou ook wel gek zijn om zo een succes nummer te gaan veranderen  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Ik zat net op hetzelfde te zoeken en kwam via de Goochel-doos ook op dit draadje uit. De SR7005 nieuw is nu maar €899, valt vast nog wel wat af te babbelen aangezien de SR7007 al voor €924 te koop is geweest. 

Heeft iemand ze inmiddels na elkaar beluisterd?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op maart 25, 2013, 16:21:40
Ik zat net op hetzelfde te zoeken en kwam via de Goochel-doos ook op dit draadje uit. De SR7005 nieuw is nu maar €899, valt vast nog wel wat af te babbelen aangezien de SR7007 al voor €924 te koop is geweest. 

Heeft iemand ze inmiddels na elkaar beluisterd?

klinkt misschien gek maar het is net zo een aktie model de 700x zou hem haast niet meer willen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Ik gok dat de klankmatige verschillen 0,0 zijn. De 7007 heeft wat meer modernere fratsen...correct me if I'm wrong. Ben al te lang into Onkyo.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pekelvlees

De 7005 heeft Napstar,7007 Spotify.
De 7007 kun je met de Marantz App bedienen,de 7005 niet.
Voor de rest zal er niet veel verschil inzitten.
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i | Denon AH-D7200

Niber

Citaat van: pekelvlees op maart 25, 2013, 19:59:39
De 7005 heeft Napstar,7007 Spotify.
De 7007 kun je met de Marantz App bedienen,de 7005 niet.
Voor de rest zal er niet veel verschil inzitten.

Eigenlijk is die 7005 dus een waardeloos ding...  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op maart 25, 2013, 21:18:42
Eigenlijk is die 7005 dus een waardeloos ding...  clown1

ja ze zullen wel voor 200 eurie langs komen  clown1

AndreC

Kan er naast zitten, maar daar waar ik de 7007 gekocht heb die vertelde dat er in de 7007 betere eindtrappen zitten dan in de 7005.
Voor de rest vrij het zelfde, inderdaad iets uitgebreider qua mogelijkheden.
Had nog iemand anders gebeld van een hifi zaak en die zei het zelfde.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op april 10, 2013, 16:09:32
Kan er naast zitten, maar daar waar ik de 7007 gekocht heb die vertelde dat er in de 7007 betere eindtrappen zitten dan in de 7005.
Voor de rest vrij het zelfde, inderdaad iets uitgebreider qua mogelijkheden.
Had nog iemand anders gebeld van een hifi zaak en die zei het zelfde.

wat zijn betere eindtrappen ?

op de foto is het bijna gewoon een 1 op 1 kopie

AndreC

Citaat van: John Wx op april 10, 2013, 18:47:00
wat zijn betere eindtrappen ?

op de foto is het bijna gewoon een 1 op 1 kopie
Geen idee haha, ik schreef toch ook dat zij dat zeiden  pompom
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.

JohnWx

Citaat van: AndreC op april 10, 2013, 18:56:32
Geen idee haha, ik schreef toch ook dat zij dat zeiden  pompom

is altijd een makkelijke term voor verkopers  :-)

net zoals betere voeding ? betere materialen ? maar welke dan ? dat weten ze dan weer niet maar hoeft ook niet ze hebben maar 1 taak en dat is verkopen

AndreC

Citaat van: John Wx op april 10, 2013, 19:03:29
is altijd een makkelijke term voor verkopers  :-)

net zoals betere voeding ? betere materialen ? maar welke dan ? dat weten ze dan weer niet maar hoeft ook niet ze hebben maar 1 taak en dat is verkopen
Je zult zeker gelijk hebben, blijft een feit dat er over de sr7005 goed gesproken wordt, en over de sr7007 kan ik zelf oordelen, meer dan tevreden.
Heb eerst de Denon avr2113 gehad, die viel na wat inspeeluren te hebben gedraaid en toen ik hem eens aan de tand voelde spontaan na ongeveer 13 min uit, schijnbaar vond die niet leuk wat ik van hem verwachte, zelfs een ei zou erop verbrand zijn geweest.
Vervolgens de nad t748 gehad, die ging als een speer, eerlijk is eerlijk, maar ik miste toch al de extra's zeg maar, dus zodoende uitgekomen op de sr7007, en die kan ik bv op het zelfde volume zetten als toen bij de Denon en die wordt net lauw zeg maar.
Gevoelsmatig zeg ik toch, ze kunnen van de zelfde producent komen, neem aan dat er toch wel degelijk intern verschil in zit.

JohnWx

Citaat van: AndreC op april 10, 2013, 19:16:08
Je zult zeker gelijk hebben, blijft een feit dat er over de sr7005 goed gesproken wordt, en over de sr7007 kan ik zelf oordelen, meer dan tevreden.
Heb eerst de Denon avr2113 gehad, die viel na wat inspeeluren te hebben gedraaid en toen ik hem eens aan de tand voelde spontaan na ongeveer 13 min uit, schijnbaar vond die niet leuk wat ik van hem verwachte, zelfs een ei zou erop verbrand zijn geweest.
Vervolgens de nad t748 gehad, die ging als een speer, eerlijk is eerlijk, maar ik miste toch al de extra's zeg maar, dus zodoende uitgekomen op de sr7007, en die kan ik bv op het zelfde volume zetten als toen bij de Denon en die wordt net lauw zeg maar.
Gevoelsmatig zeg ik toch, ze kunnen van de zelfde producent komen, neem aan dat er toch wel degelijk intern verschil in zit.

tussen de Marantz en de Denon 99% gelijk van bepaalde type's op een s-video meer of minder maar ze kunnen in de chip wel andere instellingen gebruiken ?

maar als een versterker goed ze werk doet versterkt hij alleen en mag hij niks toevoegen maar dat moet iedereen zelf ervaren als jij verschil hoorde is dat top om voor jouw de juiste keus te maken

AndreC

Citaat van: John Wx op april 10, 2013, 19:19:43
tussen de Marantz en de Denon 99% gelijk van bepaalde type's op een s-video meer of minder maar ze kunnen in de chip wel andere instellingen gebruiken ?

maar als een versterker goed ze werk doet versterkt hij alleen en mag hij niks toevoegen maar dat moet iedereen zelf ervaren als jij verschil hoorde is dat top om voor jouw de juiste keus te maken
Uiteindelijk gaat het daar wel om.
Ben er na de 3 recievers wel al achter, ze kunnen allemaal zeggen wat ze willen, maar een perfecte afstelling doet wonderen.
Je kunt nog zoveel geld uitgeven aan spullen, als je het bagger instelt klinkt het nog steeds voor geen meter.
Zoals ik in een ander topic al gezegd had, na een uurtje aan de telefoon te hebben gezeten met Ronald klinkt mijn set nu al vele malen beter.
Augustus of september volgt de pro Calibratie.