Ten eerste allen dank voor de complimenten
Citaat van: pameijer op april 07, 2013, 08:41:59
Ben wel benieuwd naar je HTPC, zelfbouw? En met welke componenten en welke behuizing/voeding?
Ik dacht dat niemand het zou vragen
maar hier komt de lijst:
1. Behuizing = Silverstone SST-GD04B (standaard voorzien van 3x 120mm fans)
2. Case Fan Control = Xigmatex Mono Cool CSF-CBK33-U01 (maakt de 3 case fans super stil)
3. Voeding = Nexus Value 430 (tip van
Hardware.info, maar is ook echt stil)
4. MoBo = Asrock FM2A85X Extreme4-M (ivm speciale CIR header voor koude start vanaf remote)
5. CPU = AMD A10-5700 (65W tdp versie)
6. CPU Fan = Scythe Big Shurken 2 (120mm fan super stil)
7. Mem = Kingston 8GB DDR3 1866MHz kit (wat meer dan nodig ivm shared Ram met videokaart)
8. SSD = Samsung Pro 256 GB (boot Windows 7 in 5 sec, naar de desktop en in totaal 8 zit je in XBMC)
9. Optical = Lite-On BlueRay Brander IHBS112 (als je dan toch iets bouwt dan maar de full monty)
10. OS = Windows 7 Ultimate 64bits
11. Control 1 = Logitech K400 (slimline keyboard en touchpad in 1)
12. Control 2 = Internal CIR Infrared Receiver met RC6 protocol, Model CIR2-01
Opmerkingen
- bij 8: Waarom zo'n grote SSD? Nou ik ga hem wellicht ook als SAT ontvanger gebruiken in de toekomst en dan wil ik de recordings ook op de SSD erbij kwijt. Alles wat ik wil bewaren kan ik eventueel moven naar m'n NAS/HomeServer
- bij 11: Gebruik ik niet super veel maar is wel ideaal voor eerste setup en troubleshooting, ik gebruik eigenlijk alleen de Logitech Harmony One
- bij 12: Dit Printplaatje is de reden waarom ik een Asrock MoBo heb gekozen. Asrock bied als een van de weinige namelijk een zgn CIR header op het moederbord waar je die print op aan kan sluiten.
Dit maakt het mogelijk om de HTPC te starten vanuit full shutdown. Normaal kan dit alleen vanuit Standby of Hibernate. ik heb de print hier vandaan
http://www.cohaus-berlin.de/shop/RC6-Infrared-Receiver/Internal-CIR-Infrared-Receiver-with-RC6-protocol-Model-CIR2-01::86.htmlAfgezien van de CIR print is alles aangeschaft en geassembleerd bij Afuture. Installatie heb ik zelf gedaan.
Als er nog vragen zijn... jullie weten me te vinden