Beste allemaal,
Na een zoektocht -waarin ik door jullie gesteund ben- is de set compleet; CD6004 met PM7004! Staat keurig en werkt prima.
Maar dan. De speakers. De zwakste of juist de sterkte schakel in de keten.
Ik hoef jullie niet uit te leggen dat er mogelijkheden te over zijn, maar ik twijfel toch.
Op het moment heb ik een set Bang & Olufsen Beolab Penta's. Uit 1991. Da's oud. Ze bevallen super, maar ik ben bang dat in de nabije toekomst er iets kapot gaat en reparatie kost een vermogen. Preventief reviseren is mogelijk, maar komt uit op €945 per speaker.
Stel, ik besluit dat bedrag te gebruiken om iets nieuws te kopen (misschien iets bijleggen) wat zouden jullie dan adviseren als je het vergelijkt met waar ik vandaan kom? B&O zal niet jullie lievelingsmerk zijn, maar ik ben bang dat als ik nu een set -zeg- B&W 683 koop ik zoveel inlever in ruimtelijkheid en power.
B&W CM9 spreekt me ook aan, maar hoe 'anders' zouden die zijn in vergelijk met de Beolabs?
En heeft er iemand ervaring met Piega Premium 7? Een stuk duurder, maar misschien het doorsparen waard? (En dan blijf ik fijn in de sfeer van zuilen!)
Opties, iemand? HELP!