kabels voor Kefq500 en PM6004

Gestart door janstr, februari 16, 2013, 10:29:44

Vorige topic - Volgende topic

janstr

Sinds kort ben ik in het bezit van Kef Q500 luidsprekers en een Marantz PM6004 (foto's van de opstelling komen eraan). Nu vind ik mijn muziek minder vol/minder bassig klinken dan in de winkel. Misschien ligt dit aan de bekabeling. Deze is nogal oud, maar wel behoor dik (2,5 mm) en goed geïsoleerd met dik, haast niet door te snijden plastic. De plus is van koper de min van zilver. Dit is mij jaren geleden aangeraden door de plaatselijk electronicawinkel. De uiteinden zitten ook gewoon in de gaatjes van de pluggen. Welke luidsprekerbekabeling zouden jullie me aan raden. Ik denk zelf aan de Chord Carnival silver screen of de Atlas hyper 2.0. En dan nog de afwerking; moet ik gaan voor banaanstekkers of vorken. Ik denk dat in de opstelling van de boxen vorken makkelijk is omdat ze dan dichter bij de muur kunnen staan, omdat de kabel niet zo ver naar achteren steekt.

JohnWx

Citaat van: janstr op februari 16, 2013, 10:29:44
Sinds kort ben ik in het bezit van Kef Q500 luidsprekers en een Marantz PM6004 (foto's van de opstelling komen eraan). Nu vind ik mijn muziek minder vol/minder bassig klinken dan in de winkel. Misschien ligt dit aan de bekabeling. Deze is nogal oud, maar wel behoor dik (2,5 mm) en goed geïsoleerd met dik, haast niet door te snijden plastic. De plus is van koper de min van zilver. Dit is mij jaren geleden aangeraden door de plaatselijk electronicawinkel. De uiteinden zitten ook gewoon in de gaatjes van de pluggen. Welke luidsprekerbekabeling zouden jullie me aan raden. Ik denk zelf aan de Chord Carnival silver screen of de Atlas hyper 2.0. En dan nog de afwerking; moet ik gaan voor banaanstekkers of vorken. Ik denk dat in de opstelling van de boxen vorken makkelijk is omdat ze dan dichter bij de muur kunnen staan, omdat de kabel niet zo ver naar achteren steekt.

je kan gaan kabelen wat je wil maar er is maar 1 reden, AKOESTIEK

Vork of banaan maakt qua geluid niks uit de beste verbinding is schroeven meeste raakvlak, maar het ziet er mooi uit  :-D en dat mag ook en heeft ook wat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Citaat van: John Wx op februari 16, 2013, 10:56:38
je kan gaan kabelen wat je wil maar er is maar 1 reden, AKOESTIEK

Vork of banaan maakt qua geluid niks uit de beste verbinding is schroeven meeste raakvlak, maar het ziet er mooi uit  :-D en dat mag ook en heeft ook wat

stupid

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Aan welke versterker en CD speler hingen die speakers in de winkel?

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 16, 2013, 19:55:16
Aan welke versterker en CD speler hingen die speakers in de winkel?

Kenner  :angel:  zal best wel iets uitmaken maar toch niet zoveel Maus behalve de DC170 made by Tom (muisje van Jerry)

RoGEK

Denk eerder akoestiek.
En dan doel ik meer op de luisterruimte dan thuis.

Ik heb van de week ook de q500 beluisterd.

Geen overdreven laag maar wel erg strak en clean..
Bij mij was het met een PM6004 en CD6004.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

en om een of andere reden vind ik en vond ik het vaak indrukwekkender bij een mooie audiozaak met al die andere mooie spulletjes  :evil:

RoGEK

John,

Dat is altijd toch?? ;)

maar dan is het meestal bij de spulletjes die ik niet kan betalen..... ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Maus

Ja als speakers beluisterd worden aan een set van duizenden euro's en er dan een 6004 en goedkope DVD speler aan hangt(worst case scenario)..

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 16, 2013, 21:27:18
Ja als speakers beluisterd worden aan een set van duizenden euro's en er dan een 6004 en goedkope DVD speler aan hangt(worst case scenario)..

dan is er een kleine kans op wat gering verschil maar geen groot verschil dat zit in de ruimte

Marantz 81

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 17, 2013, 00:06:08
:no:

:yes:

Dus als je een versterker heb die aan de norm zit en een speaker normaal kan aansturen zal een veel zwaardere en hele andere klankkleur krijgen, knap  byebye

Marvin

De heer 81 heeft gewoon een andere emotie als ons als het gaat om diverse kastjes John, -en dat maakt verder natuurlijk helemaal niets uit...

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 17, 2013, 01:54:26
De heer 81 heeft gewoon een andere emotie als ons als het gaat om diverse kastjes John, -en dat maakt verder natuurlijk helemaal niets uit...

er moet altijd wel 1 iemand tegen de stroming in gaan