kabels voor Kefq500 en PM6004

Gestart door janstr, februari 16, 2013, 10:29:44

Vorige topic - Volgende topic

janstr

Citaat van: John Wx op februari 17, 2013, 12:43:36
als je mooie kabels heb gekocht sluit je ook weer eventuele dingen van buitenaf uit, dus altijd goed mooie kabels  :-D

good feeling

Gisteren de nieuwe kabels aangesloten. een vriend die erbij was hoorde het verschil meteen. na enige minuten zei hij dat er meer verband tussen het hoog en laag zat. Een completer geluidsbeeld. Zelf viel me de verbetering in het laag me op. Voor het eerst maakte ik me zorgen over de buren want ons scheidt slecht een eenvoudige muur. Ik kan zeggen dat mijn basprobleem is opgelost. Bedankt iedereen voornhet meedenken.

Eip

Graag gedaan. En hoorde je zelf, ook het verschil, of alleen je vriend.  :schater:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Lion of Judah

Citaat van: janstr op februari 23, 2013, 15:15:38
Gisteren de nieuwe kabels aangesloten. een vriend die erbij was hoorde het verschil meteen. na enige minuten zei hij dat er meer verband tussen het hoog en laag zat. Een completer geluidsbeeld. Zelf viel me de verbetering in het laag me op. Voor het eerst maakte ik me zorgen over de buren want ons scheidt slecht een eenvoudige muur. Ik kan zeggen dat mijn basprobleem is opgelost.

De enige logica die hier volgens mij achter zit is dat je de nieuwe kabel wel fatsoenlijk contact maakt en je oude dat niet deed.

Citaat van: janstr op februari 23, 2013, 15:15:38Bedankt iedereen voor het meedenken.

Je hebt een hoop wijze raad gehad in dit topic, met name kleedje en schuiven met je speakers. Heb je dat ook nog geprobeerd?
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

janstr

Citaat van: Lion of Judah op februari 23, 2013, 18:39:32
De enige logica die hier volgens mij achter zit is dat je de nieuwe kabel wel fatsoenlijk contact maakt en je oude dat niet deed.

Je hebt een hoop wijze raad gehad in dit topic, met name kleedje en schuiven met je speakers. Heb je dat ook nog geprobeerd?
De speakers had ik al naar voren gehaald. dat gaf voor mij geen merkbaar verschil. Verder heb ik overwogen om wat aan de tegenoverliggende muur te doen. Een kleed op de vloer was voor mij (nog) geen optie, evenals de speakers in de lengterichting plaatsen. Ik wilde eerst eens afwachten wat de kabels zouden doen. Ik kan het verschil zelf ook horen, maar was zelf zelf veel sceptischer dan mijn vriend. Na enkele dagen luisteren kan ik er niet meer omheen. Ik kan het geluid nu gewoon zacht zetten en dan blijft de muziek toch nog goed klinken. Ik gebruikte dikke kabel met koperen plus en zilveren min. En ze maakten goed kontakt. Dat kan toch niet fout? Kern in het gaatje en schroef aandraaien? Toch ga ik nu niet lopen verkondigen dat iedereen maar dure kabels moet aanschaffen. Ik heb tenslotte zelf ook geen blinde luistertest gedaan. Ik hoor zulke tegenstrijdige verhalen dat ik voorlopig nog wel scepticus blijf.

JohnWx

Citaat van: janstr op februari 25, 2013, 11:18:36
De speakers had ik al naar voren gehaald. dat gaf voor mij geen merkbaar verschil. Verder heb ik overwogen om wat aan de tegenoverliggende muur te doen. Een kleed op de vloer was voor mij (nog) geen optie, evenals de speakers in de lengterichting plaatsen. Ik wilde eerst eens afwachten wat de kabels zouden doen. Ik kan het verschil zelf ook horen, maar was zelf zelf veel sceptischer dan mijn vriend. Na enkele dagen luisteren kan ik er niet meer omheen. Ik kan het geluid nu gewoon zacht zetten en dan blijft de muziek toch nog goed klinken. Ik gebruikte dikke kabel met koperen plus en zilveren min. En ze maakten goed kontakt. Dat kan toch niet fout? Kern in het gaatje en schroef aandraaien? Toch ga ik nu niet lopen verkondigen dat iedereen maar dure kabels moet aanschaffen. Ik heb tenslotte zelf ook geen blinde luistertest gedaan. Ik hoor zulke tegenstrijdige verhalen dat ik voorlopig nog wel scepticus blijf.

Maar als er voor "wenig" een mooie kabel langs komt kopen baad het niet etc. etc. succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Lion of Judah

Citaat van: John Wx op februari 25, 2013, 12:45:49
Maar als er voor "wenig" een mooie kabel langs komt kopen baad het niet etc. etc. succes

Precies!
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC