verschil geluidskarakter Marantz versus Denon

Gestart door kuruki, februari 14, 2013, 13:10:02

Vorige topic - Volgende topic

kuruki

Ik luister met een Denon PMA 1510 AE versterker en Denon DCD 1510 AE CD-speler, luidsprekers zijn de
ALR Jordan Classic 2's.
In deze prijsklasse heeft Marantz de Pearl lite componenten, redenering voor de aankoop destijds: als de Marantz Pearls buiten mijn financieel bereik liggen  moet ik geen Lite (light?) versie, dus uiteindelijk een Denon.
Ik hoef geen bevestiging dat ik de betere keuze gemaakt heb, alleen zijn er forumleden die ook twijfelden tussen
die 2. Is het gras groener aan de overkant?
Ironie op deze luxe-bedenking mag maar ik zou liever een antwoord krijgen op de vraag wie met beide ervaring heeft en tot welke keuze hij kwam. (vraag ik nu toch bevestiging???)

Maus

Ik heb van beide merken wat en vind Denon wat te aanwezig. Niet relaxed luisteren.

kuruki

Citaat van: Maus op februari 14, 2013, 13:41:32
Ik heb van beide merken wat en vind Denon wat te aanwezig. Niet relaxed luisteren.

Ja, bedoel je Marantz klinkt "smooth" , en met aanwezig wat "agressiever" zoals bv. Rotel als ik het goed heb?

Maus

kuruki

Ik heb 10 jaar een kleine Rotel gehad, maar ik denk dat muziekbeleving zo subjectief is dat ik beter niet
aan dit topic begonnen was.

Cornelis1921

Citaat van: kuruki op februari 14, 2013, 14:10:49

Ik heb 10 jaar een kleine Rotel gehad, maar ik denk dat muziekbeleving zo subjectief is dat ik beter niet
aan dit topic begonnen was.
stupid byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

kuruki

Het heeft geen meerwaarde, er mag een slotje op.

Nico