Set van JG88 tijd voor een update graag advies

Gestart door JG88, februari 07, 2013, 14:54:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JG88

Zie onderaan voor update en vraag voor beginnend advies.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil jullie graag even mijn set laten zien. Zit hier geregeld rond te neuzen en het moet er toch maar eens van komen. Ik ben 24 jaar en woon in een appartement samen met mijn vriendin.

In mijn vroegere jaren heb ik nooit zo veel gehad met films en muziek, tot ik een playstation 3 kocht en ik daar toch wel wat beter geluid bij wou hebben dan van mijn 62 cm philips lcd. Ivm kleine slaapkamer kocht ik toen een soort van 321 systeem van sony. Klonk goed, dus ook maar wat filmpjes erbij gekocht, en toen is het eigenlijk allemaal begonnen.

Zonde van het geluid van de blu-rays dat via een optische kabel naar de sony gaat, dat kan beter dacht ik. Dus op zoek naar een betaalbare receiver die de geluids formaten aan kan. Uitgekomen op een sony str-dn1000 met een jamo a402 5.1 systeem. Dat was een hele update vergeleken bij de sony. Was heel tevreden over de receiver (die nu in de keuken bij mijn ouders staat) maar er moest toch iets bij, dan maar een tv. Na lang zoeken uitgekomen op de sony 32w4220, een pracht tv aldus mijn mening.

Goed geluid en mooi beeld, maar toch niet genoeg (klinkt bekend hier denk ik?). Er moest iets groots bijkomen. En dat is er ook gekomen, 2 jamo s608 vloerstaanders. Nou daarvan heb ik wel geleerd om voortaan goed te luisteren en mijzelf te laten adviseren. De jamo's waren niet onder controle te krijgen. Veel te groot, te schel, te zware bas. Maarja wel mooie speakers en een concertje klonk goed, nou ja goed? Vooral hard.

Tijdje lang rustig gebleven, ik vond het allemaal wel goed. Tot ik tegen een aanbieding van een marantz sr6004 aanliep, en het begon toch weer te kriebelen. Daar is de gekheid (volgens mijn moeder) echt begonnen. Marantz BD7004 erbij gekocht, staat toch mooier in het plaatje he. en alles geïnstalleerd. Tot mijn grote verbazing deden de satellietjes van jamo het goed (als surrounds en surrounds back) maar de grote jamo's die klonken echt niet.

Na alles geprobeerd te hebben toch maar besloten om bij hobo hifi in Den Bosch op zoek te gaan naar een goede match voor de receiver. Na een avondje luisteren uitgekomen op mijn huidige speakers. Een paar focal chorus 816w. Wat een verschil. Na een paar maandjes met veel plezier te hebben geluisterd (films cd,s) toch maar besloten om de center van jamo te vervangen, die bleef ook niet echt overeind vergeleken bij de focals. Het is de focal chorus cc800v geworden.

Na verloop van tijd toch meer stereo gaan luisteren, dus op zoek naar een goede cd-speler. Dat is de marantz cd6003 geworden. En om het nog gekker te maken (weer volgens mijn moeder) een marantz pm7003 als stereo/eindversterker.

En de laatste grote aanwinst die het plaatje compleet maakt is een panasonic p42v20e. Een plasma die tot vandaag de dag nog steeds een grote indruk maakt op mij en velen die hier komen. Stiekem vind ik dat eigenlijk het mooiste van de set. Geweldige tv.

Alleen jammer dat het allemaal provisorisch in een slaapkamer gepropt was. Hierbij een foto:



Gelukkig niet veel later een appartement gekocht, en eindelijk alles mooi uit kunnen stallen. Geniet er nog steeds heel veel van, al blijft het altijd kriebelen. De surrounds ga ik nog niet vervangen, aangezien wij van plan zijn een huis te kopen. Dus wacht even om te kijken of het de platte surrounds van focal worden of misschien toch monitoren.











Sorry voor de slechte foto's, maar zijn gemaakt met een oud htc'tje.

Groeten Joost

UPDATE:

Aangezien ik de cd speler en stereo versterker verkocht heb ivm voornamelijk ruimte. Ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn sr6004. Ik merk dat deze receiver toch wat te kort komt.

Nou twijfel ik erover om over te gaan op stereo, om wat meer rendement uit de fronts te halen. Maar aangezien ik altijd op zoek ben geweest naar surround set-ups ben ik niet zo thuis in de stereo versterkers.

Ik weet ook niet zo goed wat de speakers nou precies aan kunnen, en of er misschien toch receivers zijn die de kwaliteit duidelijk omhoog halen.

Is 2de hands veel voordeliger, en waar moet ik daarvoor zoeken. (naast marktplaats natuurlijk)

Joost

WilliamB

Ten eerste welkom op dit mooie forum.

Mooi om je upgrade verhaal te lezen, en ik denk dat vele zo`n zelfde verhaal hebben. Je begint met iets kleins, en het houd nooit op.
Noemen ze hier ook het upgrade virus.

Verder heb je een mooie SET, en gekocht in een mooie winkel in Den Bosch. Ik loop daar ook regelmatig naar binnen.

Veel luister en kijkplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Welkom, 'n mooie set hoor. Marantz is een lekkere combi met Focal, dat heb ikzelf mogen ervaern, dat zal vast genieten zijn.

JohnWx

Welkom alleen altijd die lelijke decoders  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

 hello Welkom Joost. Mooie set! pompom byebye Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JG88

#5
Deze marantz focal combinatie klinkt zeker lekker naar mijn mening ja, heb ze beluistrd in de v vorm bij hobo. Deze klonken al goed, al was ik ook weg van een combinatie met dali (weet niet meer welke). Maar helemaal verkocht nadat ik de v versie feitelijk al gekocht had een adviseur van hobo er gelukkig nog mee kwam dat de w versie (die in een andere ruimte opgesteld was) afgeprijsd was ivm de kleur die uit de productie is.

En helaas die decoders ja, maar toch verrekte handig die dingen. Een decoder van marantz zou een mooie oplossing zijn he.

Gr Joost

jrm

Mooie set en geniet van je 'virus'  :yes: :yes:

Niber

#7
 hello Mooie set, welkom!


* Merk je trouwens duidelijk hoorbare verschillen tussen de SR en PM in stereo?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JG88

Het is geen wereld van verschil, maar vanuit de sr klinkt alles toch wat meer show achtig, een beetje meer home cinema achtig. Lompere bassen. Pm is wat gedetailleerder en strakker. Luisterd veel lekkerder dan de sr om het makkelijk te zeggen.

Maarja de bron is natuurlijk ook anders. Neemt niet weg dat ze beiden erg goed klinken op hun eigen manier.

Gr Joost

JG88

Hallo allemaal.

Ivm met update zet ik de post even omhoog voor advies.

Bedankt

xander32

... uhm; je verkoopt een dedicated stereoversterker en cdp en zit vervolgens te dubben om over te gaan op stereo :roll:. Bijzondere actie.

Maar het begint altijd met de centen, het budget: wat wil je uitgeven?