eindversterker ??

Gestart door retriever, februari 06, 2013, 16:07:19

Vorige topic - Volgende topic

mountainbiker

Citaat van: marvin op februari 09, 2013, 13:43:33
Ga maar eens op een eerlijke manier blind vergelijken, kans is groot dat je een 15" luidspreker niet eens van een boekenplank modelletje weet te onderscheiden. Laat staan versterkers onderling.
Iedereen doet maar lekker wat hij zelf wil, mijn ogen zijn al een hele tijd geleden geopend. 

--Verstuurd zonder netwerk--
De mijne ergens in 2012 dankzij Sb Marantz!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

pameijer

Ga maar eens op een eerlijke manier blind vergelijken, kans is groot dat je een 15" luidspreker niet eens van een boekenplank modelletje weet te onderscheiden. Laat staan versterkers onderling.
Iedereen doet maar lekker wat hij zelf wil, mijn ogen zijn al een hele tijd geleden geopend. 

Lachuh, je ogen zijn geopend door blind testen  clown1 clown1 clown1 pompom pompom nopompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Paul

Gij zijt een wijs man Marvin. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Citaat van: pameijer op februari 09, 2013, 14:31:14
Lachuh, je ogen zijn geopend door blind testen  clown1 clown1 clown1 pompom pompom nopompom

Het leven zit soms raar in elkaar...  :-D

SB_Marantz

Ach die paar puzzelstukjes.............
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 09, 2013, 13:18:34
mischien lijken die Bryston en Sony gewoon heel erg op elkaar. zeker als je niet mag kijken.

maar vergelijk eens een Sony of Bryston met een single ended triode bakkie.

dan is vervorming mooier  :-P

in topic Marktplaats mooie kabels voor "wenig"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

CiteerAls je een grillig impedantieverloop in je speaker hebt, nominaal 8 Ohm maar met een flinke dip in het laag naar 4 ohm, dan wordt er toch heel wat meer stroom gevraagd bij een flinke paukslag oid, en dat moet snel geleverd kunnen worden om het geheel goed te laten klinken
4 Ohm is geen flinke dip maar een last die vrijwel iedere correct ontworpen versterker verwerkt .
CiteerAlleen is het verhaal nog niet compleet het wordt nog erger , elektrische fase speelt dan ook mee .
rode lijn impedantie speaker .
Blauwe lijn  elektrische fase .
Rechts hoeveel graden .
Klopt .... maar zo erg spannend is het ook weer niet .
CiteerOf die voeding inkakt weet ik niet, maar het geluid is dan niet meer om aan te horen, en zo hard staat het dan echt niet. Het wordt gewoon schreeuwerig. Dit heb ik met alle luidsprekers ervaren die ik eraan hang
Wellicht betrof het dan ook allemaal slecht ontworpen luidsprekers  :wink:

Just kiddin  :-D

CiteerSamenspel tussen speaker / akoestiek / opname is het geen waar het om draait.
En last but not least: de smaak factor. 
Ik kan niet anders zeggen dat ik daar totaal mee eens ben  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Slashhead

Citaat van: Marco op februari 09, 2013, 16:00:09
4 Ohm is geen flinke dip maar een last die vrijwel iedere correct ontworpen versterker verwerkt .Klopt .... maar zo erg spannend is het ook weer niet .Wellicht betrof het dan ook allemaal slecht ontworpen luidsprekers  :wink:

Just kiddin  :-D
Ik kan niet anders zeggen dat ik daar totaal mee eens ben  :yes:

je gaat me nu toch niet vertellen dat er versterkers bestaan die niet (of minder) goed ontworpen zijn...  :-D

TurboMarco

Citaat van: Slashhead op februari 09, 2013, 16:24:16
je gaat me nu toch niet vertellen dat er versterkers bestaan die niet (of minder) goed ontworpen zijn...  :-D
Natuurlijk zijn er legio versterkers te noemen die zich prettiger voelen bij een last van 6-8 Ohm ,maar wanneer je dan toch besluit om luidsprekers aan te sluiten van 3-4 Ohm hou je wat meer rekening met de volume waarmee gespeeld gaat worden .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SmauG

Wow. Das aardig doorgegaan hier dit weekend   :angel:

Ik kan me best vinden in de bovenstaande argumenten aangaande de redenen buiten het geluid (wel of geen winst) om een dikke bak met vermogen aan je speaker te hangen.
En hoewel ik geloof dat het zn positiece uitwerking KAN hebben komt het ook wel neer op een stukje kwaliteit.

Een premium pm15 om maar even bij marantz geintergreeden te blijven heeft niet veel meer vermogen als een 7xxx.
Wel een HEEL andere preamp welke heel belangrijk is. Maar ook een heel anders uitgelegd en opgebouwde powersectie. Deze is in mijn ogen verantwoordelijk voor de controlle over de luidspreker.
Wat maakt de power sectie beter dan die van een 7xxx?
Zou je, als je van beiden de pre en pwr ontkoppeld (kan met een 7xxx, weet niet of het met een 15 kan?) En kruislinks verbindt, klinken ze dan hetzelfde als met hun eigen power trap ?

Dit is imo wel een experiment waard toch  :-D

bas focal marantz

CiteerBAS ----Alleen is het verhaal nog niet compleet het wordt nog erger , elektrische fase speelt dan ook mee .
rode lijn impedantie speaker .
Blauwe lijn  elektrische fase .
Rechts hoeveel graden .
Citaat van: Marco op februari 09, 2013, 16:00:09
4 Ohm is geen flinke dip maar een last die vrijwel iedere correct ontworpen versterker verwerkt .Klopt .... maar zo erg spannend is het ook weer niet .Wellicht betrof het dan ook allemaal slecht ontworpen luidsprekers  :wink:

Dat heeft niets met een slecht ontworpen speaker te maken .
Klopt 4ohm is geen flinke dip en zou bij een goed ontworpen versterker nooit tot problemen mogen leiden .
Citaat van: Marco op februari 09, 2013, 17:32:45
Natuurlijk zijn er legio versterkers te noemen die zich prettiger voelen bij een last van 6-8 Ohm ,maar wanneer je dan toch besluit om luidsprekers aan te sluiten van 3-4 Ohm hou je wat meer rekening met de volume waarmee gespeeld gaat worden .

En zeker als de speakers 2-3 ohm dip hebben met een draaiende elektrische fase .
Dan kan het dramatisch worden .

Zoldar

mijn ogen zijn ook open hoor, mijn oren des te meer.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bas focal marantz

Citaat van: Zoldar op februari 15, 2013, 10:50:31
Gepost op: Vandaag om 10:50:31 ยป    mijn ogen zijn ook open hoor, mijn oren des te meer.

Dat mag ook wel als je om 10.50 opstaat  :-D