Pearl, PM-11S3, Limited, hoe zit dat nou?

Gestart door Maus, februari 05, 2013, 01:36:22

Vorige topic - Volgende topic

Maus

Ik ken al een tijdje de KI Pearl, een op 500 stuks gelimiteerde oplage wegens een zoveel jarige diensverlening van KI zelf.

Prachtig ding!

Awel: Nu is daar ineens een PM-15s2 Limited Edition!

Optisch lijken ze enorm. De tekst is anders en de kap is anders.

Relevant:

PM7004 met blok trafo en normale behuizing.

KI Pearl Lite met ringkern en koper(kleurige) behuizing.
Komt qua technische gegevens precies overeen met de 7004 die de helft kost.

Is dat hetzelfde als we vroeger de PM80 en PM80SE hadden? :)

Cornelis1921

stupid Het is net zoals het assortiment van Verkade: te kies en te keur en voor elke portomonnee wat wils... :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Ik wed dat de topologie idem is.  :schater:

Alleen wbt's als LS terminals en een ander trafo'tje.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Niet de eerste keer dat met een ander kleurtje de verkopen weer op peil moeten worden gebracht.

Exxar

Mogelijks hier en daar nog een ander condensatortje ook.
Het verschil tussen de 15S2 en de 15S2 LE was dacht ik ook een verkoperd chassis en andere componentren. Maar dat verandert niets aan de interne layout natuurlijk.

JohnWx

Citaat van: Exxar op februari 05, 2013, 10:55:15
Mogelijks hier en daar nog een ander condensatortje ook.
Het verschil tussen de 15S2 en de 15S2 LE was dacht ik ook een verkoperd chassis en andere componentren. Maar dat verandert niets aan de interne layout natuurlijk.

tis anders en daarom voor sommige spannender beter en NIEUWER  hello

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bramdg

Citaat van: joep op februari 05, 2013, 10:13:37

Niet de eerste keer dat met een ander kleurtje de verkopen weer op peil moeten worden gebracht.

Wat zijn dat ? scheermachines ?  :-P
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SmauG

Citaat van: Maus op februari 05, 2013, 01:36:22
Ik ken al een tijdje de KI Pearl, een op 500 stuks gelimiteerde oplage wegens een zoveel jarige diensverlening van KI zelf.

Prachtig ding!

Awel: Nu is daar ineens een PM-15s2 Limited Edition!

Optisch lijken ze enorm. De tekst is anders en de kap is anders.

Relevant:

PM7004 met blok trafo en normale behuizing.

KI Pearl Lite met ringkern en koper(kleurige) behuizing.
Komt qua technische gegevens precies overeen met de 7004 die de helft kost.

Is dat hetzelfde als we vroeger de PM80 en PM80SE hadden? :)

Leuk heh, maar dit is exact hoe de commercie werkt.
Waarom zou je iets nieuws maken als je al iets heel goeds hebt in een bepaald segment. Steek het in een nieuw jasje, wat andere componentjes erin en je kunt weer even voort.
In feite zijn de laatste twee hier genoemd exact de PM7001 en PM7001KI resp.

Ik heb ze helaas nog nooit gehoord, maar qua looks zijn de PM KI en SA KI wat mij betreft onovertroffen.

JohnWx

waarom het wiel opnieuw uitvinden als een paar nieuwe wieldoppen volstaat  clown1

JohnWx

Citaat van: John Wx op februari 05, 2013, 17:15:21
waarom het wiel opnieuw uitvinden als een paar nieuwe wieldoppen volstaat  clown1

zo in 10 sec. uit de losse mouw

SmauG

notworthy notworthy notworthy notworthy

Wordt helemaal leuk als je de nieuwprijzen van de PM7001KI en KI Pearl Lite tegenover elkaar ziet.
€800 om €1300 geloof ik.

Paul

Maar wel limited.    :roll: :gaap:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx