Nieuwe versterker klasse A

Gestart door Slashhead, januari 27, 2013, 14:19:49

Vorige topic - Volgende topic

Slashhead

Afgelopen vrijdag heeft mijn PM8200 na 4 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Ik had er weinig trek in om hem (nu) te laten repareren. Dus besloten om van de nood een deugd te maken door maar meteen een upgrade door te voeren.

Na een paar uur (achter mijn PC) wikken en wegen, besloten om voor een Musical Fidelity A220 te gaan. Deze versterker is klasse A. Vreet stroom volgens kenners... zal wel. Ik zal er wel een keer een stroom tang aanhangen. Goed warm wordt ie in elk geval wel.
Als het goed is dan levert deze versteker 2x50W in 8 Ohm in klasse A. Maar dat maakt verder niet uit. Mijn Missions zijn 90dB en 6 Ohm dus meer dan voldoende headroom in de versterker.

Het geluid is zalig.... echt lekker. Vooral sax en strings worden fantastisch weergegeven. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop. Hopelijk kan ik een paar jaar genieten van dit prachtige exemplaar.

JohnWx

hij is ja hoe kan je het zeggen zonder vieze woorden, horny  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

Wat ik merk is dat alles veel relaxter klinkt. Uithalen op hoog volume blijven mooi weergegeven worden. De PM8200 begon dan nog wel eens onaangenaam te worden waardoor je het volume meteen terug draait.
De A220 heeft ook meer controle in het laag. Ik merk dat door bijvoorbeeld een orkest dat in het laag zacht wat staccato's doet als ondersteuning van een melodielijn. Deze hebben op de A220 echt diepte, dat mist op de PM8200 en dan vallen die staccato's eigenlijk niet op.
En dan die stem van Mark Knopfler op Shangri-la SACD helemaal geweldig, zo heb ik die nog nooit gehoord en dan zo'n prachtig laag op de achtergrond in het tweede couplet. (Back to Tupolo) Deze CD heb ik al jaren en draai'm al een beste tijd maar dit nummer heb ik nog nooit zo fantastisch gehoord.

:kwijl:

Cornelis1921

stupid Met deze versterker wordt men dus de muziek a.h.w. om de oren geslagen slash head... :-D ;-)
Veel plezier ermee!
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thepioneer

Mooi om te lezen dat het een goede keus is geweest om deze versterker te kopen. Heb in het verleden ook een paar keer hetzelfde meegemaakt. Dat je ineens iets heel duidelijk hoort terwijl het eerder nooit opviel.

Mooi  :yes:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Slashhead

Citaat van: Cornelis1921 op januari 28, 2013, 02:33:11
stupid Met deze versterker wordt men dus de muziek a.h.w. om de oren geslagen slash head... :-D ;-)
Veel plezier ermee!
Groetjes, Cor.

Lig inmiddels knock-out.... :-D

pameijer

Een paar uur achter je PC noem je "wikken en wegen"?  Ik vind het aardig doortastend, ben zelf al dik een jaar aan het zoeken naar een "blow me away"-versterker.
Geniet er van!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

thepioneer

Citaat van: pameijer op januari 28, 2013, 20:56:46
Een paar uur achter je PC noem je "wikken en wegen"?  Ik vind het aardig doortastend, ben zelf al dik een jaar aan het zoeken naar een "blow me away"-versterker.
Geniet er van!

Wat voor pc heb je dan een 386?  stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Maus

Slashhead

Citaat van: pameijer op januari 28, 2013, 20:56:46
Geniet er van!

Ik heb jaren geleden een keer een Audio Innovations 500 gehoord (toen die nog nieuw was...) en was helemaal weg van het klankkarakter, maar way-out-of-my-league. Ik heb alleen een beetje moeite met het lage vermogen dat deze buizenversterkers kunnen leveren. Bovendien waren ze behoorlijk aan de prijs. Ik heb nog aan hybrides gedacht, maar uiteindelijk toch besloten om voor MosFet te gaan omdat naar mijn ervaring, mits goed gedaan, een zelfde klankkarakter kan hebben en dan heb ik dat liever als eindtrap buizen en al helemaal als het klasse A is (voor een grootdeel). Deze amp had lovende kritieken gehad en had inderdaad het karakter wat ik zocht.
Het is natuurlijk altijd wel een beetje een gok hoe die dan in mijn woonkamer op mijn speakers klinkt. Gelukkig is het een goede match.

Slashhead

Nu ben ik gewend om mijn apparatuur altijd aan te laten staan. Ik doe dit omdat ik dan denk dat het spul langer mee gaat.... Harde feiten die dit ondersteunen heb ik niet.
Wel kan ik me indenken dat door warm/koud met als gevolg uitzetten/krimpen de solderingen aangetast worden op den duur.
Deze amp doet 350Watt, ik moet even checken wat die precies doet in rust maar ik verwacht niet dat er groot verschil zit.

Bereken ik het zo goed?

350Watt x 1 uur = 0,350 kWh
€ 0,20 per kWh = € 0,07 per uur.
Komt neer op €1,65 per dag.. (24h)
365 dagen in een jaar = € 613,20 ex BTW....

:oops:

SmauG

Mooi ding! Ik heb hem ook voorbij zien komen op MP.
Ik ben me momenteel ook aan het verdiepen in musical fidelity. Een van die merken waarin ik misschien wel een stap naartoe zou willen maken.

Heel veel plezier van je nieuwe versterker!

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op januari 27, 2013, 15:01:41
hij is ja hoe kan je het zeggen zonder vieze woorden, horny  notworthy

Leg je hem er op dan?  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Eip

Citaat van: Slashhead op januari 27, 2013, 14:19:49
Afgelopen vrijdag heeft mijn PM8200 na 4 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Ik had er weinig trek in om hem (nu) te laten repareren. Dus besloten om van de nood een deugd te maken door maar meteen een upgrade door te voeren.
quote]

Had je die PM8200 nieuw gekocht of 2e hands, want ik kan me niet voorstellen dat een marantz versterker, al na 4 jaar versleten is.  nopompom Voor de rest veel plezier met je nieuwe versterker.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Maus

De vraag is natuurlijk, waar issie heen. Toch niet de kliko?