Citaat van: John Wx op februari 01, 2013, 00:16:49
Nee dat klopt alleen vond ik het neerzetten dat een verslaafde ook niet wil werken etc. wat kort door de bocht, dus wie is er nu verandwoordelijk in beginsel
Vaak zijn er problemen waardoor er een verslaving omstaat , zoals ze in de psychiatrie in vaktermen zelfmedecatie noemen , ook erg dikke mensen leiden eraan , moeten eten om zich te troosten .
Dan komen die mensen in een situatie waardoor ze niet meer kunnen werken , volgorde is vaak eerst problemen dan komt verslaving resulteert in niet meer kunnen werken , weinig inkomen wat soms weer leid tot list en bedrog of diefstal .
En ik kan uit ervaring praten als ex-verslaafde dat veel verslavingen gewoon te betalen zijn door onthouding van andere matrialistische dingen dat net als ik nooit tot oplichting of diefstal wordt overgegaan .
Wat John Wx zegt
CiteerNee dat klopt alleen vond ik het neerzetten dat een verslaafde ook niet wil werken etc. wat kort door de bocht, dus wie is er nu verandwoordelijk in beginsel
Is ten dele waar , om hulp verlening te krijgen wordt steeds moeilijker en duurder waardoor mensen in de criminaliteit vallen , al moet ik wel zeggen dat blijft wel je eigen verantwoordelijkheid .
Of anders gezegt een oplichter die het met volle verstand doet uit pure hebzucht en dus echt schijt aan de gedupeerde heeft is erger dan de drugs verslaafde.