Hoi,
Ben nieuw hier, gelijk even een vraag
Luister al jaren naar Marantz. Had vroeger een PM-78 in combinatie met een paar Vifa Carat's, maar die PM-78 is helaas kapot gegaan. Hierna een PM-4400 OSE gekocht en andere (lees; kleinere) luidsprekers.
Als ik wat luider speel klinkt de 4400 een beetje boemerig, bass klinkt niet lekker. Ik zit er aan te denken om een versterker met meer vermogen aan te schaffen. Na veel gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een gebruikte, zwarte PM-17. Budget is rond de 400 euro.
Ik lees op dit forum over het doorsolderen van de PM-16? Is er af-fabriek te zuunig gesoldeerd?
Mijn luidsprekers zijn Mistral BOW-A4. Deze staan op mooie stabiele stands. Als tuner gebruik ik een ST-6001. Cd's speel ik via een Pioneer Blu-ray speler een BDP-320.
Om het laag een beetje te tweaken heb ik geëxperimenteerd met interlinks en luidsprekerkabel. Mijn huidige Vandamme luidsprekerkabel was een redelijke verbetering t.o.v. mijn Monstercable. Interlink is zelfbouw door JKE uit Emmeloord.
Ik wil graag via de ab van de versterker mijn tuner kunnen bedienen, dit kan nu ook.
Wie heeft een tip/advies?
Complimenten over dit forum!
René.