Het Meridian Topic

Gestart door thepioneer, januari 24, 2013, 16:07:27

Vorige topic - Volgende topic

cz79

thepioneer

Inmiddels is de 861 omgebouwd en heb ik er eens goed naar kunnen luisteren. Een ding staat vast, hij klinkt beter. Toch is het allemaal in de marge. Je kan merken dat het apodising filter is toegepast en er zit meer lucht tussen de instrumenten. Bij bepaalde opnames zit nogal wat ruis en dat is aanzienlijk minder nu. En overall klinkt het net wat lekkerder.

Normaal bij een ombouw worden ook de analoge kaarten veranderd maar aangezien mijn unit alles van een V4 al bezat is bij mij het gebleven bij het vervangen van 1 dsp kaart en nieuwe firmware.

Ik had gehoopt dat er nog iets zou veranderen en dat is gebeurd. Het was niet noodzakelijk omdat ik deze kaart niet als muziekale upgrade had gekocht maar om in de toekomst de ID40 te kunnen plaatsen.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Vandaag een bestelling geplaatst voor een ID40 kaart :)

Streaming op het hoogste niveau!! Om de kaart te kunnen plaatsen zijn er wat aanpassingen nodig i.m.v. communicatie maar dat is goed zelf te doen.

Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zou zijn. Het schijnt echt een hele stap te zijn. Nu zit de streamer op niveau van de g serie en met deze kaart is het dus echt referentie niveau.

Eerst heb ik dus de V3 naar V4 upgrade moeten doen om de unit geschikt te maken voor de ID40. Nu heb ik nog een loopwerk verkocht en een interlink. Daardoor is er het budget vrij gekomen om nu al redelijk snel een ID40 te kunnen kopen.

Erg blij :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

De ID40 is onderweg en met een beetje geluk glipt hij snel door de douane en kan ik de kaart plaatsen en de unit modificeren om hem compatible te maken.

Hij zou maandag bezorgd kunnen worden :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Als je helemaal klaar bent met je wijzigingen zou ik eigenlijk nog wel eens "even" bij je langs willen komen. Tis alleen zo'n klere end weg hè nopompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Het is niet naast de deur inderdaad. Maar wel gezellig hoor hier :) Misschien een keer combineren met een BBQ hier in het noorden?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Niber

Als je het vanaf deze kant bekijkt wonen jullie juist ver weg...  :angel:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Zo de ombouw / upgrade is klaar. Heb een computerkaart moeten aanpassen om de ID40 werkend te krijgen. Ook heb ik een andere interne kaart bijgeplaatst om de kaart werkend te krijgen.

Gisteravond heb ik een paar uurtjes geluisterd maar het is echt subliem. Het is nog weer mooier geworden. Om alles te beschrijven vind ik altijd moeilijk, maar neem maar van mij aan dat het in mijn oren weer een stuk mooier klinkt :)

Dit was het ook gelijk. Geen upgrades meer nodig of mogelijk. Speakers en eindversterker gaan niet weg. De combinatie speaker en ruimte is perfect. Je kan dan wel andere "grotere" speakers kopen maar daar kun je ook problemen opzoeken.

De burmester versterker is echt een juweel, zowel optisch als klankmatig.

De meridian zit aan de top van zijn kunnen. Indien ik deze wil upgraden zal je een nieuwe moeten kopen en die komt met de gewenste kaarten op bijna € 18000,- dus dat is geen optie. Ik denk ook niet dat als ik het geld had ik het er aan uit zou geven.

Nou ja end of story dus hier. Het is een leuke zoektocht geweest maar dit klinkt voor mij perfect en geniet elke dag van de set.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Zoldar

Mooi man. Nu nog een plaatje van het einpunt van je reis  :yes:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thepioneer

Vandaag heb ik een nieuwe voeding besteld voor de 861. De voeding die erin zit is aan vervanging toe. 
lk heb nu direct een lineaire voeding besteld. Deze voeding zit in alle nieuwe 800 serie componenten. 

Het is onderhoud en upgraden in een keer.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Hey...jij bent er ook nog... :-D
Wel effe een fotootje hè van de operatie!

thepioneer

Ja ben er nog af en toe, post niet meer zoveel en de set is af. Dit komt toevallig zo uit dat hij het een beetje aan het begeven is. Zal dan ook eens kijken naar andere foto's :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550