Citaat van: janstr op januari 23, 2013, 11:53:23
Dag, ik ben nieuw op dit forum, maar heb er al enkele uren nuttig zoekwerk op doorgebracht. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een versterker wil aanschaffen ipv een av receiver. Het wordt een Marantz PM 6004 of de PM 7004. De laatste is momenteel in de aanbieding. Ik heb nu floorstanders die minstens 15 jaar oud zijn (MB Auart QL-SP1). Die geven een vol en (ik denk) een warm geluid. Omdat ze oud en groot zijn wil ik ze vervangen. Het liefst voor standmounters.
Nu zijn mijn vragen:
Kan ik standmounters ook gewoon op een audiomeubel zetten met ca. 2 meter tussenruimten en geven ze dan nog een goede luisterervaring ( in de hele kamer). Mjin kamer is 3,75x8 meter.
Kunnen standmounters een even goed vol geluid produceren als floorstanders?
Zijn Marantz versterkers neutraal te noemen of hebben ze toch een uitgesproken karakter?
Welke merken passen het best bij een Marantz?
Natuurlijk ga ik jullie advies niet blindelings opvolgen, maar ga ik luisteren. Maar ik zou graag willen weten welke modellen ik het beste kan gaan beluisteren.
Kan prima op een kast geen probleem wel even een vorm van ontkoppeling gebruiken soms kan het zoals Maus zegt wat gaan bonken hoeft niet soms versterkt het ook het laag en is het meubel een klankkast, proberen
Ze kunnen even goed presteren alleen het laag is wat minder maar wat er niet is mis je ook niet, en soms klinkt een kleine speaker beter in een kamer als een grote ivm akoestiek, een een mooie subwoofer kan je zo op de Marantz aansluiten
De MB Quart zijn groot maar daarom krijg je ook hoe jij dat noemt, vol geluid
Een receiver of versterker heeft maar een ding te doen versterken, de kamer en de speakers bepalen de klankkleur, er zullen mensen zijn die anders ervaren maar t.o.v akoestiek speaker hebben we het over 1% van het totaalbeeld denk ik
Zelf zou ik ook 2de hands even kijken daar koop je speakers met een waarde van een paar jaar geleden 1000 euro voor 100/200 euro