Probeer misschien Boston, behoort nu bij Marantz, Denon binnen de D&M groep, Boston heeft de goedkopere A- en daarboven M-serie.
Luidsprekers die ik meer dan een keer gehoord heb : B&W CM1 monitor, goed voor klassiek, jazz, vocaal, minder met metal;
Sonus Faber Amati bij een vriend, een Ferrari onder de speakers, geen spek voor mijn bek, ik haal dit aan
omdat dit samen met de Quad ESL, (ook ver boven mijn budget) , het heel goed doen met jouw genre, dus blijf je bij Quad en Sonus Faber dan heb je de Quad 11l Classic monitor (binnen jouw 650 euro), Sonus Faber begint met de Toy-reeks, de kleine Toy telt (800-850€).
Niet gehoort, probeer dit te beluisteren: De Tannoy DC4T en de vele andere vb'en zoals KEF, luister ook op een laag volume, dit zegt meer dan de versterker op 10. Sommigen zijn uitgekeken op bv. een ESL na een tijdje en willen weer iets beter, terwijl anderen 20 jaar genieten met een speaker van 500€ zonder zich af te vragen of ze nog goed genoeg zijn. (morele bedenking)
De uitgave voor een beter geluid is exponentieel en geeft dikwijls maar een tijdelijke voldoening, alles went en geef ook geen zotte uitgaven aan kabels, Punt, zo is het wel genoeg.