Wie heeft ervaring met "high end" USB kabel

Gestart door jwx, januari 16, 2013, 22:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Wie heeft ervaring met "high end" USB kabel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op januari 16, 2013, 22:17:49
Wie heeft ervaring met "high end" USB kabel

Citaat uit het bericht: "Iedere afwijking in geometrie of impedantie heeft een negatieve invloed op de data-intregriteit..". puur theoretisch is dat juist.
En dan verder: "..waardoor het maken van een goede USB kabel voor hifitoepassingen een regelrechte uitdaging wordt voor kabelfabrikanten."
Tja, voor computertoepassingen is het kennelijk geen 'uitdaging'. USB is digitaal = ongelijk aan hifi audio. USB werkt met een protocol dat fouten corrigeert of data opnieuw opvraagt. En dat alles met een zeer grote snelheid.
De (citaat) "unieke micro-filament technologie" (wat dat ook moge zijn) is een wollige marketingkreet.
De vanafprijs is € 180 te veel.
Maar ik gun het ze van harte!
Handel heet dat.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Maus

Dat USB zichzelf corrigeert heb ik ook weleens van gehoord.
Dus in theorie zou het niet uitmaken. Heb er zelf geen ervaring mee.

renes59

Men heeft een doelgroep gezocht en gevonden, dat duurde even. Nu nog even wachten op de mensen die het zeggen te horen en de kabels worden verkocht.
Inderdaad handel, niet door mensen met verstand van techniek wat je zou verwachten, maar door marketeers. Die weten hoe mensen zich laten beinvloeden, hoe ze te misleiden en ze zich laten verleiden tot aankoop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

MIsschien heb ik een te ouderwetse set, maar ik heb nergens een usb kabel in mijn set?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin


renes59

Citaat van: Maurice op januari 17, 2013, 19:40:27
MIsschien heb ik een te ouderwetse set, maar ik heb nergens een usb kabel in mijn set?
Ik ook niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#11
De kwaliteit van een USB-kabel kan van invloed zijn of data van de "Host" goed aankomt bij een "Device" (en vise-versa). Door storings-invloeden van buitenaf kan de integriteit van het signaal op de datakabels verloren gaan (fouten).

Het USB protocol voorziet in error-correcties op de diverse lagen van het model. Afhankelijk van de (software) implementatie en het doel kunnen pakketjes die niet goed aankomen "gedropt" worden. Overgeslagen dus.

Bij data overdracht (harde schijven, USB-stick) kiest men voor een ander model dan bij streaming voor bv video en/of audio. Bij de eerste gaat men voor "eindeloos" herhaald versturen om data-integriteit te waarborgen, bij de laatste (streaming voor audio) wil men nog wel eens besluiten om pakketjes die niet goed aankomen dan maar over te slaan.

De redenering hierachter is dat als er een enkel pakketje data mist, de luisteraar dat toch niet merkt... Als dat heel veel pakketjes worden die op die manier verloren gaan, wordt het uiteraard wel vervelend.

Als altijd : Een beetje fatsoenlijke kabel is dus wel lekker, maar overdrijven is ook een vak

Groet,
NB : De nieuwe USB 3.0 standaard schrijft sowieso afgeschermde kabel voor vanwege de hogere transfer snelheid en daarmee de hogere storingsgevoeligheid ...
Zolang je maar geniet....

thanatos

Citaat van: 211 op mei 23, 2013, 11:29:21
Als altijd : Een beetje fatsoenlijke kabel is dus wel lekker, maar overdrijven is ook een vak

Groet,
NB : De nieuwe USB 3.0 standaard schrijft sowieso afgeschermde kabel voor vanwege de hogere transfer snelheid en daarmee de hogere storingsgevoeligheid ...

Packet loss zal zich alleen bij extreme vormen hoorbare verschijnselen geven. In de data overdracht zit een CRC check. Als er gegevens missen worden deze door algoritmes 100% aangevuld. Er is geen verlies op het eind.

Een goede afgeschermde kwaliteit kabel binnen de maximale lengtes zou moeten volstaan. Immers 0 1 blijven 0 1 of je ze nu door koper, goud of wat dan ook heen stuurt  :wink:

JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 23, 2013, 13:36:23
Packet loss zal zich alleen bij extreme vormen hoorbare verschijnselen geven. In de data overdracht zit een CRC check. Als er gegevens missen worden deze door algoritmes 100% aangevuld. Er is geen verlies op het eind.

Een goede afgeschermde kwaliteit kabel binnen de maximale lengtes zou moeten volstaan. Immers 0 1 blijven 0 1 of je ze nu door koper, goud of wat dan ook heen stuurt  :wink:

En toch als je een mooie set heb zou ik van een A merk toch een usb kabel kopen al is het maar voor de looks in UK Ebay heb je mooie kabels voor "wening" alleen merk X met veel looks  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Jazeker. Een mooie afgewerkte kabel is een op dat vlak een aanvulling. Maar daar stopt het toch wel voor mij  :-)