CAD 94

Gestart door crested budgie, januari 05, 2013, 20:20:44

Vorige topic - Volgende topic

crested budgie

hoi allen, vooreerst de beste wensen voor 2013  pompom pompom pompom
ik heb een vraagje,
ikzelf heb een CD94II.  een mooi toestel met een mooie (houten zijkanten) uitvoering.  Ik heb nu de kans om hierbij een CAD94 aan te schaffen.  maar voor mij is niet helemaal duidelijk wat dit als meerwaarde biedt op mijn CD94II??? Wat doet een CAD eigenlijk???? waarschijnlijk een stomme vraag, maar toch stel ik ze. Vermoedelijk zijn er nog mansen die zich dezelfde vraag stellen.  En wat mag ik voor zo'n toestel geven? 
graag jullie mening,
gtz
CB
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

Citaat van: crested budgie op januari 05, 2013, 20:20:44
hoi allen, vooreerst de beste wensen voor 2013  pompom pompom pompom
ik heb een vraagje,
ikzelf heb een CD94II.  een mooi toestel met een mooie (houten zijkanten) uitvoering.  Ik heb nu de kans om hierbij een CAD94 aan te schaffen.  maar voor mij is niet helemaal duidelijk wat dit als meerwaarde biedt op mijn CD94II??? Wat doet een CAD eigenlijk???? waarschijnlijk een stomme vraag, maar toch stel ik ze. Vermoedelijk zijn er nog mansen die zich dezelfde vraag stellen.  En wat mag ik voor zo'n toestel geven? 
graag jullie mening,
gtz
CB

Kijk even op dutchaudioclassics of neem even contact op met llOll die beheerd die site
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Ik vermoed dat je een CDA94 bedoelt?
Dat is een D/A converter, mogelijk een betere dan er ingebouwd in de cd-speler zit.
http://www.dutchaudioclassics.nl/marantz_cda94_d_a_converter/
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op januari 06, 2013, 10:36:33
Ik vermoed dat je een CDA94 bedoelt?
Dat is een D/A converter, mogelijk een betere dan er ingebouwd in de cd-speler zit.
http://www.dutchaudioclassics.nl/marantz_cda94_d_a_converter/

Maar misschien toen al met auto CAD gemaakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

crested budgie

IDD CDA-94  :oops:  maar creëer ik op mijn CD94II een meerwaarde?  zo ja dewelke?  Ik snap eigenlijk niet goed waarom dit toestel bijkomend moet tussengeplaatst worden?
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

Citaat van: crested budgie op januari 06, 2013, 13:37:48
IDD CDA-94  :oops:  maar creëer ik op mijn CD94II een meerwaarde?  zo ja dewelke?  Ik snap eigenlijk niet goed waarom dit toestel bijkomend moet tussengeplaatst worden?

Toen stond alles in de begin schoenen en vond men en meerdere maar ook mensen niet een meerwaarde

Maar als je hem kan kopen voor niet te veel "collector's item"

JohnWx

Zelfde als een GTI Golf uit 1990 was toen en ik vind nog steeds gaaf, maar elke instap auto met 16v rijd zo Golf het snot voor ze ogen

bas focal marantz

Citaat van: crested budgie op januari 06, 2013, 13:37:48
In de cd speler zit 2x tda1541S1   dac , in de CDA94 zit een tda1541 maar geen s1 variant , al is de voeding in de cda weer groter .

De print layout van de CDA94 lijkt wat op de CD94MK1 .

Welke beter is kan ik niet zeggen wordt namelijk je eigen voorkeur als je ernaar luisterd .

Maar als ik een CD94mk2 zou hebben zou ik er geen CDA94 nemen de 2x 1541S1 in de speler lijken mij mooier .

Of als je kennis van zaken hebt je cd94mk2 upgraden http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/Marantz%20CD94/Marantz%20CD-94%20MK2.html

SB_Marantz

Daar leer je erg goed hoe het niet moet idd.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op januari 15, 2013, 17:06:00

:-o    Maar wel veel naakt foto,s daaro. :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op januari 15, 2013, 17:06:00
leg eens uit .

SB_Marantz

Kom maar eens op de koffie.
Je woont toch om de hoek.
Vanaf feb. ben je welkom ivm renovatie werkzaamheden.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op januari 15, 2013, 17:48:07
Kom maar eens op de koffie.
Je woont toch om de hoek.
Vanaf feb. ben je welkom ivm renovatie werkzaamheden.
Ja idd om de hoek .
Is een leuk aanbod , je mag je adres wel met pb sturen , blijft je andwoordt me tot dan verschuldigt ?
Voor een goede uitleg heb ik wel gedult .

SB_Marantz

Ik laat het je zien, how about that?  :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op januari 15, 2013, 18:06:01
Ik laat het je zien, how about that?  :wink:
Nu ga je me gedult op de proef stellen .

Lijkt me zeer intressant , met name omdat ik het een intressante site vindt .

ik zal je eind februari pb'en voor eens langs te komen lijkt me leuk en informatief .