Even een copy/past van een ander forum, herkennen jullie hier wat van?
Hoi,
Ik heb 3 marantz receiver gehad en alle 3 werden ze overbelast waarvan de 5005 vervangen werd door een marantz type weet ik niet meer prijs was 1500 euro dus geen maandagmodelletje. Na een tijdje kijken viel gewoon dat ding uit en dat kwam omdat hij de pieken van de subwoofer niet aankon bij een explosie knalde hij er al uit bedoel wil wel voelen dat die sub knalt , maar dat was destijds een sub van rel die is nu vervangen door een definitieve supercube 2
en qua plaatsing stond hij open en bloot op de kast dus genoeg ruimte om te ademen dacht ik zo en daarbij een marantz is meer gericht op muziek voor film is hij minder geschikt een denon is mooi voor allebei een pioneer de Lx serie is ook erg mooi voor Film enz enz
Die overbelasting heb ik trouwens nooit terug gevonden bij mijn pioneer Lx 72,denon 1911,onkyo 809,en nog een paar haha. Heb zelf 13 recievers gehad dus ik weet waar ik over praat en de marantz is bij mij als slechte uit de bus gekomen als je wat peper in die receiver gooit dan heeft hij daar geen zin in en die andere merken totaal geen probleem.
De onkyo is zeker geschikt voor muziek de nieuwe modellen zijn speciaal daar op aangepast met
Betere Dac's de oude modellen zijn daarin tegen niet geschikt ik heb zelf destijds 1100euro betaald voor de 809 van onkyo die is nu in de aanbieding bij Smits in Arnhem.