Sr 5005/5007 of 7007

Gestart door djaxx, januari 04, 2013, 21:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

djaxx

Hallo,

Ik twijfel tussen volgende 3 modellen om mijn denon avr 1709 te gaan upgraden naar marantz.
Allereerst de 5005, die zou ik voor 350 euro in occasie kunnen kopen. Buiten deze twijfel ik, wanneer ik voor nieuw zou gaan of ik voor de 5007 zou gaan of de 7007.
Mijn speakers zijn de focal 714V reeks, ik had gehoord dat die goed matchen met marantz. Het prijsverschil tussen beide recievers is niet echt het probleem maar vraag me af of die 7007 dan misschien overkill zou zijn voor in mijn woonkamer. Zou dienen voor zowel film als muziek. Vooral in het muziekgedeelte ben ik bij mijn denon wat teleurgesteld. Dus kortweg, welke aankoop raden de marantz kenners mij aan?

Stadium III

Tja als je toch de keuze wil en kan hebben de 7007

Wat meer optie's en je hebt nooit vermogen tekort
Ook heeft de 7007 het voordeel dat er met AudysseyPRO gewerkt kan worden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

djaxx

Citaat van: Stadium III op januari 04, 2013, 21:52:10
Tja als je toch de keuze wil en kan hebben de 7007

Wat meer optie's en je hebt nooit vermogen tekort
Ook heeft de 7007 het voordeel dat er met AudysseyPRO gewerkt kan worden

Dus de 5005 zou ik beter laten paseren dan?

Cornelis1921

Citaat van: djaxx op januari 04, 2013, 21:27:37
Hallo,

Ik twijfel tussen volgende 3 modellen om mijn denon avr 1709 te gaan upgraden naar marantz.
Allereerst de 5005, die zou ik voor 350 euro in occasie kunnen kopen. Buiten deze twijfel ik, wanneer ik voor nieuw zou gaan of ik voor de 5007 zou gaan of de 7007.
Mijn speakers zijn de focal 714V reeks, ik had gehoord dat die goed matchen met marantz. Het prijsverschil tussen beide recievers is niet echt het probleem maar vraag me af of die 7007 dan misschien overkill zou zijn voor in mijn woonkamer. Zou dienen voor zowel film als muziek. Vooral in het muziekgedeelte ben ik bij mijn denon wat teleurgesteld. Dus kortweg, welke aankoop raden de marantz kenners mij aan?
Wat Stadium III al aangaf: beter oververmogen dan ondervermogen, hoeft de versterker zich niet zo ui te sloven en dat komt de levensduur weer ten goede en kan zelfs ook speakersparend zijn.  byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

djaxx

Ok, boodschap is duidelijk! Zal binnenkort dan de 7007 worden.
Iemand meer ervaring ivm de match met mijn focals?

Cornelis1921

#5
Citaat van: djaxx op januari 04, 2013, 23:19:53
Ok, boodschap is duidelijk! Zal binnenkort dan de 7007 worden.
Iemand meer ervaring ivm de match met mijn focals?
Over het algemeen wordt de Focal-marantz-match hier op het als zeer positief ervaren. Er is een apart topic hierover, "Het Focal eigenaren topic", kijk maar eens onder Luidsprekers. Maar dit onder voorbehoud, ik heb nog nooit zo'n combinatie kunnen beluisteren.
Succes en veel plezier alvast. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Focal en marantz is geen probleem en idd zoals Cor al aangaf door veel mensen gebruikt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

djaxx

Even een copy/past van een ander forum, herkennen jullie hier wat van?

Hoi,

Ik heb 3 marantz receiver gehad en alle 3 werden ze overbelast waarvan de 5005 vervangen werd door een marantz type weet ik niet meer prijs was 1500 euro dus geen maandagmodelletje. Na een tijdje kijken viel gewoon dat ding uit en dat kwam omdat hij de pieken van de subwoofer niet aankon bij een explosie knalde hij er al uit bedoel wil wel voelen dat die sub knalt , maar dat was destijds een sub van rel die is nu vervangen door een definitieve supercube 2
en qua plaatsing stond hij open en bloot op de kast dus genoeg ruimte om te ademen dacht ik zo en daarbij een marantz is meer gericht op muziek voor film is hij minder geschikt een denon is mooi voor allebei een pioneer de Lx serie is ook erg mooi voor Film enz enz

Die overbelasting heb ik trouwens nooit terug gevonden bij mijn pioneer Lx 72,denon 1911,onkyo 809,en nog een paar haha. Heb zelf 13 recievers gehad dus ik weet waar ik over praat en de marantz is bij mij als slechte uit de bus gekomen als je wat peper in die receiver gooit dan heeft hij daar  geen zin in en die andere merken totaal geen probleem.


De onkyo is zeker geschikt voor muziek de nieuwe modellen zijn speciaal daar op aangepast met
Betere Dac's de oude modellen zijn daarin tegen niet geschikt ik heb zelf destijds 1100euro betaald voor de 809 van onkyo die is nu in de aanbieding bij Smits in Arnhem.


Stadium III

De persoon vermeld er niks bij met wat voor een volume en speakers hij draait
Verder kan de reciever er niet uitklappen in explosies al de subwoofer actief is

Goed dit is de mening van 1 persoon, ik zou lekker een 7007 pakken en met veel plezier gaan draaien
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

djaxx

Hoi,

Ben vandaag in een speciaalzaak eens gaan kijken.
Volgens de verkoper zijn er volgende verschillen tussen de 5007 en de 7007:
2 video uit (heb ik niet nodig)
multizone, heb ik ook niet direct nodig.
Het vermogen van de 7007 zou beetje meer zijn en beetje beter geluidskwaliteit. Naar zijn mening kan ik , naar mijn behoefte ( minder van de uitgebreide aansluitingen nodig) misschien beter voor de 5007 gaan. Daar het geluidsverschil , volgens hem, niet in contrast is met het toch wel grote prijsverschil. Wat is jullie mening hierover?
Als alles goed is kan ik volgende week bij hem gaan luisteren naar de 5007 icm met mijn speakers.

MattB

Hoi,

Ik heb sinds kort de sr7007en de ud5007, maar had eerst de sr5007 deze maar twee dagen uitgeprobeerd en was er niet tevreden over.Aangesloten op de al wat oudere Dali bleu serie 5005 plus surround boxen en center van dezelfde serie wat voor mij perfecte speakers zijn.
De reciever verving de Denon 2807 en moest constateren dat de sr5007 niet veel beter klonk.Daarom ingeruild voor de sr7007 en daar ben ik zeer gelukkig mee.Had geen betere keus kunnen maken.
Het geluidsverschil vind ik wel behoorlijk met de sr5007 maar dat is natuurlijk mijn ervaring

Stadium III

Ga maar eens op deze link kijken en vergelijken 

http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductComparison.aspx?ProductId=SR7007|SR5007&SubCatId=AVReceiver&CatId=HomeTheatre

Wat mij al opvalt is dat de 7007 ,audio en opbouw is beter,de Audyssey kan tot pro gaan wat zeker wel een voordeel kan zijn
Meer videobewerking ,en wat meer aansluitingen
Verder de opgegeven voeding klopt niet was bij mijn 7005 ook niet correct

Dus jah wat je wilt maar de 7007 zou hier toch binnenkomen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

djaxx

Hey,

Bedankt voor de link! ga ik zo eens bekijken.

djaxx

Het zal uiteindelijk toch de upgrade worden waar ik al lang van droom en ga dan ineens voor de zwaardere gaan om toch maar zoveel mogelijk winst te hebben en te wapenen voor de toekomst. Het word de 7007  pompom

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4