Speakervraag bij PM7004

Gestart door Kalikula, januari 04, 2013, 14:21:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: John Wx op januari 29, 2013, 23:05:33
is een audio topper qua naam en faam testen en veel bladen hebben er + iets overschrijven ook gebruikers kan je het blind kopen, werd vooral geroemd om zijn ding wat hij moet doen zo natuurlijk overkomen
... ik heb de Phantoms meerdere keren kunnen beluisteren en deze doen zeer veel dingen goed. Ze zijn ook relatief gemakkelijk plaatsbaar, al kan Millon de natuurkundewetten ook niet wijzigen, hetgeen zij soms wel zo laat overkomen ...

Rob46

Citaat van: marvin op januari 04, 2013, 20:35:41
Je moet zelf luisteren.
Je krijgt zo 20 merken voor je kiezen en je bent er uiteindelijk helemaal niets mee opgeschoten.


--Verstuurd zonder netwerk--

Volgens mij wel; namelijk in het maken van een uiteindelijke keuze?

Marvin

Das mooi.... ;)


--Verstuurd zonder netwerk--

Kalikula

De Millon´s staan inmiddels te glunderen in mijn woonkamer.
Bedenkelijk als ik eerst was bij het draaien van de eerste funk lp. Wow, waar is de power en impact?
Ik had 1 Millon speaker aangesloten, de andere Yamaha was nog aangesloten.
De Yamaha was meer indrukwekkend dan de Millon. Shit!! Mijn vriendin zeg: ik vond de oude boxen beter.

Daarna wat anders opzetten. Jazz. Mmmm, wow bizar. Wat een geluid!
Zo heb ik dit nummer nog nooit gehoord. Daarna volgde klassiek.
Rock. Zo, dit is anders. En dat is echt het woord. Anders.
Vervolgens eens alleen flac's en wav's afspelen. En toen was ik daar!
Afscheid van het oude geluid. En in met het nieuwe.

Subtiel, krachtig.
Vol en mooi.

Ik ben een echte hiphopliefhebber. Minder pompeus, maar nu echt, vol en heerlijk.
Last note. Gecomprimeerde bestanden vindt de Millon soms wat minder.

Een tevreden mens heeft een stap voorwaarts gemaakt.

spekkie99

gefeliciteerd, welk model is het geworden?

Kalikula


xander32

Gefeli. Mooi dat je jouw geluid hebt gevonden.

Kalikula

Inmiddels de oude cd-speler vervangen voor een oude cd-speler: Sony cdp 930 qs.
Ook toegevoegd aan de set: een Rel Quake 2.
Alle bekabeling van W&M.

Marantz PM7004
Millon Cobra III

Al met al geen high end set (wat is het? mid end?), maar klinkt allemaal heel strak en zuiver.

Cornelis1921

Citaat van: Kalikula op januari 06, 2014, 21:10:08
Inmiddels de oude cd-speler vervangen voor een oude cd-speler: Sony cdp 930 qs.
Ook toegevoegd aan de set: een Rel Quake 2.
Alle bekabeling van W&M.

Marantz PM7004
Millon Cobra III

Al met al geen high end set (wat is het? mid end?), maar klinkt allemaal heel strak en zuiver.
Je bedoeld Mid-Fi? :? ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Kalikula

Even gegoogled. Mid-fi it is dus  :-)

Kalikula

#55
Maar of ik daar nu zo blij van moet worden. Mid-Fi: "a product that reproduced music with limited fidelity, designed to be sold a particular price"  :x
Volgens mij klinkt het niet zo in mijn woonkamer. Zal wel aan de akoestiek liggen  :wink:

Cornelis1921

#56
Citaat van: Kalikula op januari 06, 2014, 21:40:44
Maar of ik daar nu zo blij van moet worden. Mid-Fi: "a product that reproduced music with limited fidelity, designed to be sold a particular price"  :x
Volgens mij klinkt het niet zo in mijn woonkamer. Zal wel aan de akoestiek liggen  :wink:
Ik beschik ook alleen "maar" over Mid-Fi. Het klinkt echter, en niet alleen in mijn oren, maar ook in de kritische oren van medeforummers, ronduit geweldig. :yes: :roll: pompom Kan zich klankmatig meten met Premium "Hi-Fi" (of "High-End" zo u wilt).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Kalikula

Gelukkig maar. Nu kan ik tenminste rustig gaan slapen  :zzz:

schieper

Citaat van: Kalikula op januari 06, 2014, 21:40:44
Maar of ik daar nu zo blij van moet worden. Mid-Fi: "a product that reproduced music with limited fidelity, designed to be sold a particular price"  :x
Volgens mij klinkt het niet zo in mijn woonkamer. Zal wel aan de akoestiek liggen  :wink:

Nou dan hebben we allemaal mid-fi
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Cornelis1921

Citaat van: schieper op januari 06, 2014, 21:56:10
Nou dan hebben we allemaal mid-fi
Klankmatig zeker, maar dat vormt niet het enige kwaliteitscriterium waarop mensen hun keuze bepalen. Er zijn er talrijke, en zij zijn allemaal, op hun beurt, de moeite waard. Al zijn sommigen nog zo subjectief.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *