Zelfbouw monoblokken........kan goed zijn?

Gestart door Rob46, januari 02, 2013, 11:43:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Zelfbouw monoblokken kom je nog wel eens tegen. Dat hoeft niet verkeerd te zijn per definitie? Of........

mountainbiker

Citaat van: Rob46 op januari 02, 2013, 11:43:54
Zelfbouw monoblokken kom je nog wel eens tegen. Dat hoeft niet verkeerd te zijn per definitie? Of........
Kun je wat specifieker zijn met wat je precies bedoeld?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

cz79

Beste Rob,

Wacht nu eerst even af totdat ik bij je ben met mijn eindversterker dan kunnen we eens kijken of dat een groot verschil oplevert in vergelijk met je Marantz PM.

Oh jaa en een M&G

SB_Marantz

Nee hoor, zolang deze recht versterken binnen 1 dB is het prima.

Welke zijn het?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

#4
Citaat van: cz79 op januari 02, 2013, 11:55:58
Beste Rob,

Wacht nu eerst even af totdat ik bij je ben met mijn eindversterker dan kunnen we eens kijken of dat een groot verschil oplevert in vergelijk met je Marantz PM.

Oh jaa en een M&G

Ehhh Chris, ik ben altijd aan het rondsnuffelen.....maar je hebt een punt. Echter ben ik altijd geinteresseerd naar de bevindingen/meningen van anderen.....   

cz79


Maurice

Zelfbouw monoblokken kunnen erg goed zijn, maar zullen dan vaak wel volgens een beproefd concept gebouwd zijn. Nadeel is de tweedehands prijs die je er nog voor krijgt, maar dat is voor de oplettende koper natuurlijk weer een kans.
Kijk maar naar Renes59, die speelt met zelfbouw versterking (gebouwd door een vriend van hem).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: Maurice op januari 02, 2013, 22:29:47
Zelfbouw monoblokken kunnen erg goed zijn, maar zullen dan vaak wel volgens een beproefd concept gebouwd zijn. Nadeel is de tweedehands prijs die je er nog voor krijgt, maar dat is voor de oplettende koper natuurlijk weer een kans.
Kijk maar naar Renes59, die speelt met zelfbouw versterking (gebouwd door een vriend van hem).
Ja dat kan heel goed zijn, bij mij werkt het prima. Het is wel gemaakt door iemand met kennis van zaken. Inruilen, als je dat wil, kan een probleem zijn want niemand kent het verder. Ik heb geen probleem want ik ruil niet in. Ooit 2 keer wat ingeruild waar ik nu spijt van heb, verder heb ik alles nog wat ik ooit gekocht heb.
Als de TS eens wil luisteren hoe goed zelfbouw kan zijn kom maar langs.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.