Hi,
Na echt heel lang wikken en wegen heb ik eind jaren '80 - na rijp beraad en heel veel testen te hebben gelezen - mijzelf gekieteld met een PM80 in volle overtuiging.
Na eerst een paar KEF-boxen heb ik hem echter vrij spoedig daarna gekoppeld aan de - toen zojuist op de markt verschenen exemplaren uit de Sixes serie van Tannoy - de Tannoy 609.
Echter ... tot afgelopen week. Helaas heeft het classe A gedeelte de geest gegeven. Daarnaast wil af en toe ??n geluidskanaal tijdelijk vervormen wat echter na een paar keer draaien aan de input selector knop prompt verholpen is.
Na ruggespraak met SB Marantz gaat hij er zodoende uit. Mede omdat ik zelf A-technisch ben en er zelfs ook niets aan kan repareren. Iemand interesse?
Dit alles neemt niet weg dat ik jaren lang met heel veel plezier genoten heb van mijn PM80. Of zijn opvolger ook weer een Marantz wordt, daar ben ik nog niet uit. Het gaat in elk geval een AV Reciever worden, mogelijk een Cambridge.
waarop vermoedelijk wederom Tannoys komen. De gedachte gaat uit naar het Tannoy HTS-200 5.1 Speaker Package.
.
Nog even goed bestuderen (en een beetje sparen).