Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Arnoud-(KoyBoy)

Ik heb sinds kort de pm7000

en dit is mijn 1ste versterker sinds mijn jeugdtijd toen ik een oude Erres versterker van mijn pa had gekregen.
Daar tussen had ik gewone midi setjes maar was d'r nu wel een x flauw van.
Ik had wel een sony 5.1 systeem maar wou graag weer een stereo versterker en een paar goede luidsprekers om weer  in apart kamertje van muziek te kunnen genieten.

MadVillain

Om 12.00 heb ik misschien een PM 7001......

thom


mahansz

Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op april 27, 2007, 22:22:08
Ik heb sinds kort de pm7000

en dit is mijn 1ste versterker sinds mijn jeugdtijd toen ik een oude Erres versterker van mijn pa had gekregen.
Daar tussen had ik gewone midi setjes maar was d'r nu wel een x flauw van.
Ik had wel een sony 5.1 systeem maar wou graag weer een stereo versterker en een paar goede luidsprekers om weer  in apart kamertje van muziek te kunnen genieten.

En hoe vind je m klinken?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Arnoud-(KoyBoy)

Ik ben er zeer content mee!
Hij stuurt de speakers goed aan en de klank bevalt mij prima.
Ik heb er de cd6000 ose op aangesloten met een interlink van v.d. hul maar of dat een verbetering is kan ik niet horen.
iets te snel gekocht bij Hobo(lees: te enthousiast) volgens mij zonde van die ?89,- want met een HQ interlink van  goed ?20,- klinkt ie precies hetzelfde. :cry:

thom

Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op april 28, 2007, 17:51:15
Ik ben er zeer content mee!
Hij stuurt de speakers goed aan en de klank bevalt mij prima.
Ik heb er de cd6000 ose op aangesloten met een interlink van v.d. hul maar of dat een verbetering is kan ik niet horen.
iets te snel gekocht bij Hobo(lees: te enthousiast) volgens mij zonde van die €89,- want met een HQ interlink van  goed €20,- klinkt ie precies hetzelfde. :cry:
ik weet zeker zat het beter klink VDH
ik had eerst ook gewoone draadjes maar de VDH was echt wel anders, soms valt het wat minder op maar denk dat die wel zuiverder klink hoor(zover ik dat kan zegge dan) maar het is nutuurlijk niet giganties verschil maar alle betjes helpen.

MadVillain

Citaat van: thom op april 28, 2007, 13:09:26
Citaat van: MadVillain op april 28, 2007, 08:30:56
Om 12.00 heb ik misschien een PM 7001......
en ?

Ik heb hem binnen! hello

Had vandaag om 12.00 een afspraak met iemand in huizen. Hij wilde er snel vanaf omdat hij volledig over wilt op vintage spul, voornamelijk Quad.
Dus heb ik hem echt voor een woekerprijsje kunnen kopen.
Eerst vertroewde ik het niet helemaal omdat het echt een superlage prijs is.

Uiteindelijk is alles goed gekomen. En er is echt totaal niks met die versterker mis. Ziet er goed onderhouden uit. Stof- en vingervlekken vrij.
Hij is 1 jaar oud en heb de aankoopbon erbij gekregen waarop staat dat hi in totaal 2 jaar garantie heeft.

Heb hem hier al aangesloten en ff snel getest. Het is gewoon te warm om binnen te zitten  :-(
Wat mij opviel is dat het een heel kritische versterker is. iig speelt hij moeilijke stukken van rockmuziek moeiteloos af.
Maar voor bv house achtige muziek mis ik wat laag.
Kan ook zijn dat ik eraan moet wennen omdat op de pm4400 een loudness knop zat en hier ontbreekt......






Vanhal

#262
Ik heb vandaag een paar leuke foto's gemaakt van m'n pm80's en cd10. Hier te bekijken: http://www.ll0ll.com/marantz-pm80/ :)


Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Arnoud-(KoyBoy)

Citaat van: MadVillain op april 28, 2007, 19:20:59
Citaat van: thom op april 28, 2007, 13:09:26
Citaat van: MadVillain op april 28, 2007, 08:30:56
Om 12.00 heb ik misschien een PM 7001......
en ?

Dus heb ik hem echt voor een woekerprijsje kunnen kopen.









Ehm... een woekerprijs betekent toch dat je de hoofdprijs betaalt??
toch??.....

MadVillain

 redface

ik bedoel juist dat het een koopje was  redface

200,- is niet al te veel toch?

Arnoud-(KoyBoy)

Nee zeer zeker niet, das een hele nette prijs!!
Veel plezier ermee.
Welke kleur is tie trouwens??

MadVillain

Zwart. Heb alles in het zwart, van cd spelers naar speakers.
In het zilver vind ik hem wel mooier

Arnoud-(KoyBoy)

Ik heb ook alles in het zwart en daarom heb ik bewust gekozen voor een champagne kleur, anders valt het niet erg op tussen al het andere!
Moet alleen nog een mooi kast ervoor maken.

MadVillain

Was ik maar handig genoeg (en geduldig genoeg) om zelf een kast te maken...

Wil me dit jaar nog iets van een hifi kast/rack kopen (iets van atacama, of spectral)