Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citaat van: CornelisMijn Marantz is de PM-94 met hieraan IMF-TLS80mkIIa improved uit 1982!!
(gemodificeerd in 1987 door Audio-dome A'dam) Nu superhoog vervangen door bandtweeter die er bovenop staat!
Mijn 2e Marantz is de PM-40SE met hieraan zelfb. luidspr. (22mm MDF) met oude Philips compo's (uit 1975-76 schat ik) ooit eens overgenomen en zelf wat dikkere bedrading erin en betere demping: NIET onaardig!!
leuk spul!
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Stereo Kabouter

Ik heb een PM7200 ge?ntegreerde versterker van Marantz met class A schakeling. Kan met paar uurtjes draaien op class A behoorlijk heet worden d.w.z. geen kachel nodig in de winter :lol:

Voor mijn HT gebruik heb ik een Marantz SR5500 a/v receiver

HAL9000

Citaat van: MauriceLaat ik dan maar beginnen!

Ik speel met de Marantz PM-95, wat inmiddels al weer een ouwetje begint te worden. Maar hij is zeker nog niet out-dated!

2x20 watt pure klasse A
Lekker kacheltje voor de winter.

oudje ????  nee hoor NIEUW :twisted:

deze is oud!

Ik heb dit set nu voor de 3e keer verkocht  :shock:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

17jr noem ik niet nieuw maar oud :wink:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

HAL9000

Citaat van: PM9517jr noem ik niet nieuw maar oud :wink:

oud welnee oud is as na 20 jaar! :oops:  :oops:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

birdy

Ik draai na 2 jaar een PM17 MKII gehad te hebben nu alweer bijna 2 jaar met een PM14 MKII KI en ben hier heel tevreden mee! :D
Voor het hometheatergebeuren gebruik ik een SR5300 waarbij ik de PM14 gebruik als eindversterker om mijn paar B&W nautilus 803 aan te sturen

De PM14 MKII KI + SA17 S1

Dit is de hele set

http://my.hifi.nl/index.php?user=161
Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

TurboMarco

http://tinypic.com/view/?pic=xdt6yx

mod-edit: linkje ff verwerkt naar zichtbaar plaatje

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Citaat van: birdyIk draai na 2 jaar een PM17 MKII gehad te hebben nu alweer bijna 2 jaar met een PM14 MKII KI en ben hier heel tevreden mee! :D
Voor het hometheatergebeuren gebruik ik een SR5300 waarbij ik de PM14 gebruik als eindversterker om mijn paar B&W nautilus 803 aan te sturen

De PM14 MKII KI

Dit is nog de set met de DV7010 erin maar die is inmiddels vervangen door de DV17

http://my.hifi.nl/index.php?user=161

Mooi setje hoor!
Vooral de PM-14  :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Pencil

Ik heb een SR5500 met een CD5001, allebei in het zwart.
Het enige nadeel van de AV-Reciever is dat hij bij het draaien van cd.'s nauwelijks de extra surround-boxen gebruikt.
Je hoort allen de voorste speakers.
Wel een mooi geluid overigens.

Maurice

Citaat van: PencilIk heb een SR5500 met een CD5001, allebei in het zwart.
Het enige nadeel van de AV-Reciever is dat hij bij het draaien van cd.'s nauwelijks de extra surround-boxen gebruikt.
Je hoort allen de voorste speakers.
Wel een mooi geluid overigens.

Mooie set, op welke luidsprekers speel je?
Natuurlijk moeten we ook wel foto's hier zien!

Wees trouwens blij dat je achterspeakers niets doen met CD, want deze is in stereo opgenomen. Als er al geluid uit je achterspeakers komen, dan is dit vanwege een trucje die eigenlijk alleen maar verstoort (grofweg komt het erop neer dat je stereo signaal vertraagd als mono signaal naar je achterspeakers gaat).
Dus bij CD's lekker de instelling op stereo zetten!  :P
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Hoi,

IK heb er weer een versterker bij :D ,dit maal een PM82.

3 setups in de woonkamer is best wel geinig,ik denk dat ik er wel een rack bij ga kopen :roll: ,nu nog een platendraaierd want de PM82 heeft een phono ingang.

5.1.4

Philips 75PUS8303

erwin_baas

Ik ben hier net nieuw ik heb een Marantz sr-4200. Heb hem nog niet zo lang en ben dus vooral nog aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt. Wil voo deze versterker graag ook nog speakers hebben. ben ik nog niet uit welke hiervoor geschikt zouden zijn.

TurboMarco

Citaat van: erwin_baasIk ben hier net nieuw ik heb een Marantz sr-4200. Heb hem nog niet zo lang en ben dus vooral nog aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt. Wil voo deze versterker graag ook nog speakers hebben. ben ik nog niet uit welke hiervoor geschikt zouden zijn.
Welkom Erwin,

Ik neem aan de je met luidsprekers voor/achter kanalen en een center wilt spelen,in dat geval kan ik je aanraden om een dichtbijzijnde DLS dealer te zoeken en naar de DLS R60 vloerstaanders te luisteren,voor de achterkanalen zou je de DLS R50 kunnen gebruiken,en last but not least de RC55 center.
Deze set word in Arnhem in ieder geval aangeboden voor ?1400,- bij Audio Solutions :idea: ,daarmee haal je een heel strak klinkende luidspreker set in huis die kenmerkt door een perfecte afwerkind met echt!! houtfineer en behuizingen van lekker dik MDF die voldoende bracing heeft,de luidsprekerunits zelf lijken zelf heel verdacht op ScanSpeak,de luidsprekers hebben een gemiddeld rendement van 88db en dat trek je SR4200 met gemak.

greetz Marco

5.1.4

Philips 75PUS8303

Pencil

Mooie set, op welke luidsprekers speel je?
Natuurlijk moeten we ook wel foto's hier zien!

Wees trouwens blij dat je achterspeakers niets doen met CD, want deze is in stereo opgenomen. Als er al geluid uit je achterspeakers komen, dan is dit vanwege een trucje die eigenlijk alleen maar verstoort (grofweg komt het erop neer dat je stereo signaal vertraagd als mono signaal naar je achterspeakers gaat).
Dus bij CD's lekker de instelling op stereo zetten!  :P[/quote]

Inmiddels heb ik probleem opgelost.
Doordat ik niet in de 7.1 configuratie kan spelen( daar mis ik twee boxen voor ) had ik twee boxen als achterspeaker aangesloten.
Nu heb ik ze als middenspeakers aangesloten en het werkt uitstekend.

Ik heb mijn oude set speakers nog ( destijds gecombineerd met een Denon midi-set ).
Op termijn wil ik iets anders maar dat wordt even sparen.
Deze doen het nog goed.
Ik heb een KEF monitor box Model 90 reference series type SP 3178.
Als voorspeakers gebruik ik een Magnat sateliet systeem.( twee voorspeakers met een passieve subwoofer )
De middenspeakers zijn Mission 760I.

T.z.t wil ik een actieve subwoofer en nieuwe surround-boxen.
De monitor-box kan blijven.

Stadium III

Ik heb een Sr 7500 met een DV 7600 & cd 7300 & rc 5400

werkend samen met acoustic energy aelite serie en een rel stadium III

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4