Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

BernHardN

Ja  pompom
vergeet niet dat veel NAD cd/dvd spelers gewoon Marantzen zijn van binnen  :-o

Eip



   Dat wist ik niet, geldt dit ook voor de versterkers.



     Groet   Eip. hello
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

BernHardN

voor versterkers niet, alleen schijfjes draaiers

SB_Marantz

Citaat van: BernHardN op maart 18, 2007, 20:32:25
Ja  pompom
vergeet niet dat veel NAD cd/dvd spelers gewoon Marantzen zijn van binnen  :-o

Hoe kom jij aan die wijsheid?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Veel Nad spelers hebben een loopwerk van Sanyo en ook Sony,de dac's zijn vaak afomstig van technics en naar mijn weten heeft een enkel Nad een dac chip van Philips.
Met Marantz heeft het iig weinig van doen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: BernHardN op maart 18, 2007, 19:53:14
Citaat van: jwx op maart 17, 2007, 14:55:58
had de sr-82 als voorversterker maar nu weer de sc-80 met de sm-80




Dat grijze ding vloekt nogal, die moet weg  nonono
daar moet een echte Marantz staan

komt goed ben bezig met een ST72 of 52
En zoek ook nog een cd 80 of 72
maar moet zeggen dat de ARCAM alpha CD6 beter klinkt naar mijn smaak maar wil graag de tank cd80 en eventueel een dcc 82 voor converter
:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

BernHardN

Citaat van: Marco op maart 19, 2007, 00:04:02
Veel Nad spelers hebben een loopwerk van Sanyo en ook Sony,de dac's zijn vaak afomstig van technics en naar mijn weten heeft een enkel Nad een dac chip van Philips.
Met Marantz heeft het iig weinig van doen.

hoe het met de nieuwe series zit weet ik niet
maar een dv4200 is precies dezelfede als een dvd41 (dacht dat hij zo heet) van NAD
een vriend van mij heeft NAD en alles is hetzelfde alleen de knopjes niet wel menu en binnenkant, je kan het ook zien aan het front deze hebben van die "oortjes" dat heeft NAD zelfs niet veranderd en past niet in de lijn van bv een versterker,
en de CD5400 heeft een Sony loopwerk die van de DV6200 zit ook in een panasonic.


Bernhard

HAL9000

een pot  nat dus.. op wat micro verschillen in uiterlijk en naam na.

nou dat was in de jaren 80 en 70 toch wel ander.
iedereen had zijn eigen ontwerp en bouwstijl. :mrgreen:


byebye

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

in 70/80 hadden ze geen cd,dvd spelers  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

80 wel .
en als jij een cassettedeck vergelijkt als een ding dat muziek van een voor opgenomen bron kan afspelen.

zie je met gemak dat elk merk zijn eigen bouwstijl had ! klank varieerde erg veel toendertijd.
en kwaliteit in de loopwerken ook!

en in de jaren 80 zie je philips met CD op de markt komen. zitten overgens al een paar sony IC's in hoor :P:P:P

maar je kan wel een duidelijk verschil zien tussen een marantz CD94 en een onkyo uit dezelfde periode (jvc sony)
zowel optisch als technisch.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

#220
De cd speler is pas in 1982 geintroduceert dus '70 en '80 heeft daar niets van doen,maar goed zullen we de verschillen van cd spelers maar in een ander topic voort zetten(bronnen bv  byebye)?

Dan gaan we nu weer ontopic !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Arnoud-(KoyBoy)

Zojuist mijn 1ste Marantz gekocht!!! Namelijk de Pm 7000. hello
Dit is zowieso mijn 1ste echte stereo versterker die ik ooit heb gekocht voorheen was het altijd een Sony.
Hij moet straks mijn Dali's Ikon 2 laten zingen maar eerst nog een passende cd-speler erbij zoeken!

HAL9000

gefeliciteerd met de aankoop.
ik hoop dat je er veel plezier uit beleefd
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Arnoud-(KoyBoy)

Zo dat is pas een snelle reactie!!! :-D
Bedankt maar dat zal vast wel goed komen d8 ik zo!!!

erwin

hallo koyboy

gefeliciteerd met je aankoop nu nog een mooie cd speler.
en genieten maar.

groetjes erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma