Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Maurice

#195
Darkman, dat heb je niet misselijk voor elkaar  pompom
Velen zullen al jaloers zijn op je slaapkamer versterker!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

#196
Citaat van: Maurice op februari 27, 2007, 21:12:39
Darkman, dat heb je niet misselijk voor elkaar  pompom
Velen zullen al jaloers zijn op je slaapkamer versterker!
percies :-P

Darkman

He he dank, het is een super versterker voor het geld , die pm7001, ik heb er nu een CD5001 op aangesloten en dat klinkt al ?rg goed, alleen een SA7001 zou nog net wat mooier geweest zijn. Nu was ik laatst in onderhandelingen met iemand maar die heeft hem helaas vlak voor mij neus aan een ander verkocht :( Was een ?rg mooie prijs dus erg jammer). Dus die upgrade zal nog even moeten wachten..

Wat de SR9600 betreft... tja  8-) voor het bedrag waar hij her en der te krijgen is, is het de goedkoopste best presterende THX ultra II receiver/amp die er ooit te koop is geweest. Kan hem iedereen aanraden Net als de SR 14 eigenlijk ook al was een erg muzikale receiver in stereo die zijn hand niet omdraaid voor oorverwoestende surround van de hoogste klasse.

En het is trouwens Darkman ;)

Maurice

Citaat van: Darkman op februari 27, 2007, 22:36:49
Kan hem iedereen aanraden Net als de SR 14 eigenlijk ook al was een erg muzikale receiver in stereo die zijn hand niet omdraaid voor oorverwoestende surround van de hoogste klasse.
Toch ben ik op zich wel benieuwd naar de muzikaliteit. Zoals elders te lezen is, is stereo voor mij het belangrijkst en heb het idee met een receiver toch altijd in te moeten leveren. Maar ik zal tzt wel weer wat onderzoeken, want ik wil eigenlijk toch ook nog wel HT erbij.
Citeer
En het is trouwens Darkman ;)
Sorry, direct gecorrigeerd (typo)!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op februari 27, 2007, 22:41:35
Citaat van: Darkman op februari 27, 2007, 22:36:49
Kan hem iedereen aanraden Net als de SR 14 eigenlijk ook al was een erg muzikale receiver in stereo die zijn hand niet omdraaid voor oorverwoestende surround van de hoogste klasse.
Toch ben ik op zich wel benieuwd naar de muzikaliteit. Zoals elders te lezen is, is stereo voor mij het belangrijkst en heb het idee met een receiver toch altijd in te moeten leveren.
en daarom wil ik nouw ook nog een eindbak, toch dat beetje extra van echte stereo!!!

Darkman

#200
Maurice,

In the Perfect Vision  www.theperfectivision.com is ook een review te vinden van de SR9600. Hierin claimt de reviewer dat de SR9600 zelfs zijn high-end dedicated stereo setup benaderde. Hij noemde het een receiver die in zijn top 4 voorkomt van de allerbeste stereo performers voor A/V receivers/versterkers die hij tot op dat moment gehoord had en dat wil ook wel wat zeggen.  In andere reviews kreeg hij soms wat mindere ratings, maar dat was dan wegens het ontbreken van allemaal onzin dsp's die je toch nooit zult gebruiken, dus het is redelijk safe voor een SR9600 te gaan. Ik kocht hem blind, puur op de reputatie van Marantz I.C.M. Mordaunt-Short en hetgeen wat ik gehoord had van de SR14 op mijn speakers. Ik moest dan ook ter plekke beslissen want ik had geen zin om nog eens 400 km te moeten rijden en daarnaast was het voor die prijs op dat moment een no-brainer. 

In het begin had ik wel even spijt van mijn aankoop, want ik deed er een Harman Kardon avr7000 voor weg en ik was gewend geraakt aan het agressievere geluid van de Harman. Pas na de juiste settings gevonden te hebben op de SR9600 , gewend te zijn geraakt aan het geluid en dus de punten waarin de SR9600 toch wel een stuk beter en gedetailleerder ( en muzikaler) is dan de Harman, was ik ?cht blij met mijn aankoop.  Bass management settings moeten echt goed staan anders klinkt het geluid erg levenloos, zoals bij mij het geval was :) Zo zie je maar weer dat elk apparaat bepaalde settings weer wat anders kan interpreteren.

Je woont toch in de buurt van Arnhem ? Meende gelezen te hebben dat jij alles kocht in Arnhem bij Versloot hi-fi ?

Dan woon je op zich niet ver van mij af dus als je een keer zou willen luisteren dan kan dat best geregeld worden. ;)

maurantz

#201
[wegens disk ruimte verwijderd]

JohnWx

had de sr-82 als voorversterker maar nu weer de sc-80 met de sm-80


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thom


Stadium III

Citaat van: jwx op maart 17, 2007, 14:55:58
had de sr-82 als voorversterker maar nu weer de sc-80 met de sm-80




Mooi man zo !!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Eip

Citaat van: Darkman op februari 27, 2007, 14:28:47
En deze heb ik voor stereo op de slaapkamer



Pm7001 S

  Hallo Darkman,


    Toen je de Pm7001 kocht heb je toen ook nog naar de PM7001KI geluisterd.
    Zo ja kon je toen nog klank verschil horen.


       Groet  Eip. :lol:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

silencer

Toen ik mijn PM7001 kocht heb ik ook de K.I. versie beluisterd.

Kon alleen verschil horen als er op beide ook een goede high end cd speler was aangesloten..

Ik zie het ook zo met kabels. Als je hele dure kabels koopt komen die beter tot hun recht op de wat betere audio apperatuur.

Eip


   Dat is mooi, ik heb nu een nad c-720 is een stereo Receiver die heb ik gekocht oktober 2006.
   Maar die staat nu al 8 weken in reparatie want de tuner is stuk en een nieuwe tuner moet uit china komen.
   En volgens  de importeur is die niet leverbaar op korte termijn dus krijg ik een nieuwe receiver dit is dus een mooie kans
  om hem om te ruilen voor een Pm 7001, alleen moet ik er dan wel een losse tuner bij kopen. 
  Het geluid van de nad is best wel goed, alleen is het jammer dat de volume knop vrij schrikkerig reageert op verdraaiingen, dus van heel zachtjes naar hard. En als je op hele lage geluids volume speelt geeft hij maar
aan een luidspreker weer, dus je moet de volume knop iets verder open draaien om het geluid over beide
luidsprekers te horen.


  Groet   Eip. :-o

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

BernHardN

Citaat van: jwx op maart 17, 2007, 14:55:58
had de sr-82 als voorversterker maar nu weer de sc-80 met de sm-80




Dat grijze ding vloekt nogal, die moet weg  nonono
daar moet een echte Marantz staan


:-D

Eip




   is dat toevallig een nad.


     Groet  Eip. HLP
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167