Maurice,
In the Perfect Vision
www.theperfectivision.com is ook een review te vinden van de SR9600. Hierin claimt de reviewer dat de SR9600 zelfs zijn high-end dedicated stereo setup benaderde. Hij noemde het een receiver die in zijn top 4 voorkomt van de allerbeste stereo performers voor A/V receivers/versterkers die hij tot op dat moment gehoord had en dat wil ook wel wat zeggen. In andere reviews kreeg hij soms wat mindere ratings, maar dat was dan wegens het ontbreken van allemaal onzin dsp's die je toch nooit zult gebruiken, dus het is redelijk safe voor een SR9600 te gaan. Ik kocht hem blind, puur op de reputatie van Marantz I.C.M. Mordaunt-Short en hetgeen wat ik gehoord had van de SR14 op mijn speakers. Ik moest dan ook ter plekke beslissen want ik had geen zin om nog eens 400 km te moeten rijden en daarnaast was het voor die prijs op dat moment een no-brainer.
In het begin had ik wel even spijt van mijn aankoop, want ik deed er een Harman Kardon avr7000 voor weg en ik was gewend geraakt aan het agressievere geluid van de Harman. Pas na de juiste settings gevonden te hebben op de SR9600 , gewend te zijn geraakt aan het geluid en dus de punten waarin de SR9600 toch wel een stuk beter en gedetailleerder ( en muzikaler) is dan de Harman, was ik ?cht blij met mijn aankoop. Bass management settings moeten echt goed staan anders klinkt het geluid erg levenloos, zoals bij mij het geval was
Zo zie je maar weer dat elk apparaat bepaalde settings weer wat anders kan interpreteren.
Je woont toch in de buurt van Arnhem ? Meende gelezen te hebben dat jij alles kocht in Arnhem bij Versloot hi-fi ?
Dan woon je op zich niet ver van mij af dus als je een keer zou willen luisteren dan kan dat best geregeld worden.