De kabel vergelijk speler

Gestart door jwx, augustus 29, 2012, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

 :-)

ik ga kabels vergelijken en serieus  hello objectief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79


JohnWx

Citaat van: cz79 op augustus 29, 2012, 22:56:24
Welke kabels ga je vergelijken?


?


van alles en hij is zo onder de arm mee te nemen voor elke meet en greet  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: John Wx op augustus 29, 2012, 23:06:11

?


van alles en hij is zo onder de arm mee te nemen voor elke meet en greet  :-D

Daar doe jij toch niet aan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79


JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 29, 2012, 23:44:00
Daar doe jij toch niet aan?


Vergelijk wel maar hoor nooit verschil  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

En hoe ga je dat vergelijk opzetten ?

Mooie speler trouwens  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 30, 2012, 03:46:46
En hoe ga je dat vergelijk opzetten ?

Mooie speler trouwens  :yes:

nou 2 kabels en dan schakelen tussen de 2 neem aan dat beide uitgangen gelijk zijn en de ingangen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erikd

Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

JohnWx

Citaat van: erikd op september 12, 2012, 23:10:33
En... al wat wijzer?


niks 3 kabels vergelijken met ab schakelen ? geen verschil voor mij, zelfs 2 vrienden blind ? die vroegen wanneer ga je wisselen want ze weten van vroeger dat ik elke week van Pol Audio weer andere kabels had
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erikd

Geen verschil in merk a of b? Koper of zilver?
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

JohnWx

Citaat van: erikd op september 16, 2012, 19:31:41
Geen verschil in merk a of b? Koper of zilver?

geen verschil alleen soms te denken bij snel A/B schakelen en dan alleen wat in de stemmen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Citaat van: John Wx op september 16, 2012, 23:54:36
geen verschil alleen soms te denken bij snel A/B schakelen en dan alleen wat in de stemmen

Kan best zijn dat je dat goed hoort. Verschillen zijn soms klein, als ze al aanwezig zijn.
Als ik verschil hoorde was het meestal met stemmen. (en nee, ik hoor geen stemmen  :-P )
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op september 17, 2012, 09:10:05
Kan best zijn dat je dat goed hoort. Verschillen zijn soms klein, als ze al aanwezig zijn.
Als ik verschil hoorde was het meestal met stemmen. (en nee, ik hoor geen stemmen  :-P )


bij mij vallen die kleine verschillen dan naar (lees:) geen en dan al die moeite terwijl ik de dropveter ook goed vind klinken


andere kant kan het ook leuk zijn heb het zelf ook gedaan om te pielen in de marge maar dat heb ik gehad en zit ook niet in die fase in mijn leven om daar mee bezig te zijn dus misschien moet ik wat minder "hard" zijn tegen andere of "lomp"


alleen blijft het altijd tegen mijn nu dikkere borst stuiten dat er mensen zijn die zoveel verschil horen maar dan ook nog in termen van weg spelen etc. ,  dat betekend dus denk ik dan maar dat ze voor die tijd naar troep altijd hebben geluisterd en dan kan erbij mij niet in en omdat ik zoveel demo's en avonden bij audio verenigingen heb gedaan met Pol Audio en tijdens het spelen gewoon een standaard kabeltje er tussen deed of speakerkabel en 0% merkte het op of als we zeiden nu een andere kabel, ja duidelijk werd er dan gezegd terwijl dezelfde erin zat

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.