Kan interessant worden omtrent cd spelers en verschil

Gestart door jwx, juli 23, 2012, 10:12:09

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Verschil tussen CD spelers is enorm, vind ik! om de zaak maar even op scherp te zetten
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pameijer

Wil je nu een discussie op Hififorum ook hier gaan voeren? Beetje dubbelop nietwaar!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op juli 23, 2012, 12:04:31
Wil je nu een discussie op Hififorum ook hier gaan voeren? Beetje dubbelop nietwaar!

Best wel  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juli 23, 2012, 11:27:41
En wat vind je zelf. ??

Groet Whisper

Wat ik allemaal heb gehoord haast niet en wat ik wel misschien aan verschil hoorde was zo marginaal waar ik geen moeite in zou gaan stoppen en dan was het ook nog bij A B schakelen, daarom volg ik ook het topic dat er misschien merken zijn die iets met DSP doen

Zoldar

vaak betreden grond. en ik respecteer ieders mening zolang dat vice versa is. :angel: byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 23, 2012, 13:10:26
vaak betreden grond. en ik respecteer ieders mening zolang dat vice versa is. :angel: byebye

zekers maar stel dat er merken zijn die er express een sausje op doen,wel interessant

SmauG

Of het bewust gebeurd zou ik echt niet weten. Maar ik heb toch ook wel verschillen gehoord in cd spelers.
in de overgang van CD6000ose naar SA7001 vind ik de SA7001 beter in het laag daar de CD6000ose wat dun is. beide spelers zijn wel erg schoon.
Ook mijn opa's Philips CD660 heb ik naast de SA7001 gehad, en die klonk "anders" niet per definitie beter/slechter.

Wat ik me voor kan stellen bij de naim vs marantz vergelijking is een lichte mate van overspraak.
Als je met speler A een instrument uiterst rechts hebt en met speler B meer naar het midden kun je dus informatie hebben welke "lekt" naar het linker kanaal waardoor je totale podium minder breed wordt.

Zoldar

Citaat van: John Wx op juli 23, 2012, 14:43:45
zekers maar stel dat er merken zijn die er express een sausje op doen,wel interessant

zou me niks verbazen en ik vind het prima. ik heb iets met Marantz en Moon digitale bronnen. hier vindt ik wat warmet en is dat digitale randje wat meer afwezig dan bij andere merken. but that's  just me.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

topic kan op slot  :-D hij hoort geen verschil meer