Citaat van: Zweef op januari 24, 2012, 23:38:06
Maar het verhaal is simpel, ...
Deze receiver kost om en nabij de 800 euro, en toen ik mij aan het orienteren was op nieuwe apparatuur kreeg ik als vuistregel van diverse kanten mee dat een HT receiver ongeveer het dubbele kost van een normale stereoversterker als je een vergelijkbare stereokwaliteit zoekt. Dat komt mij niet onredelijk voor.
Maar ik sta open voor betere argumenten. Want die heb ik verder ook nog niet gelezen.
beetje alsof je bij een dealer binnenloopt voor een nieuwe auto & ze je daar eentje aansmeren die 2x duurder is dan voorzien, of nog beter:
deze is goed genoeg voor in de week, maar
deze hier, ja: da's de top:
daar kun je wel eens mee uitpakken i/h weekend & pas echt gaan genieten van autorijden..
of gewoon voor beide gaan: weekauto'tje & een dikke bak voor za/zo
(HT/stereo)
totale waanzin natuurlijk, goeie stereo bekom/realiseer je imho aan weergave zijde (speakers/akoestiek)
hoe je dat bekomt is even iets complexer dan enkel een hoog bedrag spenderen aan een dikke AMP/CDP
de klank/stereo/beeld/effect/resolutie/etc.. zit immers al lang besloten in de opname/mix
of dacht je van daar op magische wijze ergens instrumentatie aan toe te kunnen voegen ?
het helpt natuurlijk om prima spulletjes in bezit te hebben: hi-end is gewoon ook top opgebouwd
maar om het telkens weer aangereikt te zien als 'het einde' & wat je
moet hebben..
in een advies-topic is het m.i. al helemaal niet a/d orde..