Graag advies; home cinema receiver die het ook goed als stereo-receiver

Gestart door rbeentjes, januari 23, 2012, 09:38:40

Vorige topic - Volgende topic

rbeentjes

Goedemorgen.

Ik heb even een vraagje; heb momenteel een NAD c356 versterker maar wil toch overstappen naar een receiver
(dit alles omdat ik geen losse tuner meer wil)
Nou heb ik een SR6005 op het oog en ik vraag me af of deze ook goed is op het gebied van stereo.
Als speakers heb ik de Dynaudio Focus 100

Alvast bedankt,

Ramon.

Zweef

Prestaties in stereo zullen vergelijkbaar zijn met een 'dedicated' stereoversterker van om en nabij de 400 euro.
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

Marvin

Marvin

Je hebt natuurlijk ook stereo-receivers, mocht je het liever gewoon bij stereo houden.
Dat is gewoon een stereo versterker met een tuner ingebouwd.

rbeentjes

daar heb ik ook nog aan gedacht,
maar ik vind de HDMI-ingangen dan ook weer handig, en ik vind de SR6005 mooi qua design.

Marvin

Ja, geen speld tussen te krijgen.
Zal je geen spijt van krijgen.

TurboMarco

CiteerPrestaties in stereo zullen vergelijkbaar zijn met een 'dedicated' stereoversterker van om en nabij de 400 euro.
CiteerHoe heb je dat zo bedacht?
+1
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

still life

Citaat van: rbeentjes op januari 23, 2012, 11:08:13
maar ik vind de HDMI-ingangen dan ook weer handig, en ik vind de SR6005 mooi qua design.

met de SR wordt room EQ (ADSY) beschikbaar..
dat laat je toe om je speakers optimaal aan te passen aan de akoestiek

hoewel sommigen liever rommelen met LS-kabels, interlinks (gesmeed bij maanlicht), wisselfilters, etc..

Citaat van: Zweef op januari 23, 2012, 10:25:02
Prestaties in stereo zullen vergelijkbaar zijn met een 'dedicated' stereoversterker van om en nabij de 400 euro.

nogal zweverig..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rbeentjes

Thanks voor het meedenken alvast!
Ga nog even nadenken welke receiver het gaat worden.
Iemand ervaring i.c.m. Dynaudio Focus 110 speakers?

Zoldar

Citaat van: still life op januari 23, 2012, 14:05:36
Citaat van: rbeentjes op januari 23, 2012, 11:08:13

met de SR wordt room EQ (ADSY) beschikbaar..
dat laat je toe om je speakers optimaal aan te passen aan de akoestiek

hoewel sommigen liever rommelen met LS-kabels, interlinks (gesmeed bij maanlicht), wisselfilters, etc..

nogal zweverig..  :-D

Net zo zweverig als een grote toverdoos 30 keer sim-sala-bim laten zeggen door je speakers en hopa! perfect geluid!

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Nee hoor .....een versterker met DSP is een gewoon verklaarbaar stuk techniek ,niets zweverig aan  :-)

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

wel als de receiver ook 400 euro kost  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Het is moeilijk uit te leggen aan mensen die geloven dat hoe duurder des te beter het moet zijn ,vooral aan mensen die nog niet eens basis techniek bevatten ,maar goed het zij zo ......ik waag niet meer eens een poging om een uitleg te geven .

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 23, 2012, 16:11:16
Het is moeilijk uit te leggen aan mensen die geloven dat hoe duurder des te beter het moet zijn ,vooral aan mensen die nog niet eens basis techniek bevatten ,maar goed het zij zo ......ik waag niet meer eens een poging om een uitleg te geven .

Waarom is wat jij zegt wel waar en waarom moet je een basis techniek kennen misschien is dat wel het struikelblok voor de non believers ?

Je waagt niet eens meer een poging maar meld het toch maar wel even  :angel:

Komt op mij over of die andere allemaal gek zijn en jij alle wijsheid in pacht heb
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Het is ook elke keer hetzelfde liedje dat er gezegd wordt dat men gelooft dat een stereo versterker voor muziek luisteren gewoon beter is

Wij als stereo mannen horen toch grote verschillen daarin , als je geen verschil hoort koop je een HT reciever