Het grootte: Welke LP's zijn de moeite waard? - topic

Gestart door i2Paq, maart 25, 2012, 14:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Nu mijn Luxman L-309X gereviseerd en wel door HAL9000 weer thuis is en ik de keuze heb uit diverse draaitafels heb ik mijn LP's uit de opslag gehaald.

Deze verzameling is niet groot maar voor mij, en voor nu, prima.
De tijd is rijp om weer wat vinyl te gaan kopen en ik vraag me dus af welke (nieuwe) albums de moeite waar zijn?
Verder vraag ik mij af waar kopen jullie (on-line?) jullie platen?

Niet alle CD's komen ook op vinyl uit dus een topic uitsluitend over LP's leek mij wel handig.

Zelf koop ik CD's meestal bij Cosmox en ik zie dat ze daar op LP's verkopen.

Mocht er al een topic zijn over LP's dan excuses, de zoek leverde niet op.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op maart 25, 2012, 14:27:29
Nu mijn Luxman L-309X gereviseerd en wel door HAL9000 weer thuis is en ik de keuze heb uit diverse draaitafels heb ik mijn LP's uit de opslag gehaald.

Deze verzameling is niet groot maar voor mij, en voor nu, prima.
De tijd is rijp om weer wat vinyl te gaan kopen en ik vraag me dus af welke (nieuwe) albums de moeite waar zijn?
Verder vraag ik mij af waar kopen jullie (on-line?) jullie platen?

Niet alle CD's komen ook op vinyl uit dus een topic uitsluitend over LP's leek mij wel handig.

Zelf koop ik CD's meestal bij Cosmox en ik zie dat ze daar op LP's verkopen.

Mocht er al een topic zijn over LP's dan excuses, de zoek leverde niet op.

alles is bijna op LP verkrijgbaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

Heb vandaag een platenbeurs gedaan,platen gekocht van abba,alpahaville,metallica,enz was te koop voor 1 euro,meestal wel minimum 2 euro en in de winkel veel te veel,onlangs heeft men broer minder bekende gekocht,geraak je nog niet kwijt voor 30 cent,als het gevraagd is krijg je je prijs,zoals Marantz he als je het wilt betaal je de prijs,kheb die platen gekocht vaan een mevrouwtje die ze zelf wegdeed wegens plaatstekort,platen waren veel verzorgder dan die handelaarsen men pa Elvis die gaan minimum 4 a 5 euro voor 1  missichien die testsectie gebruiken voor een platenhandeltje onder liefhebbers van dit forum?ik heb plaatjes genoeg,en bij men broer in de winkel staan er een 1500 stuks te koop.als er iemand een titlel zoekt,let me know

Marvin

Je weet dat 'men' als m'n geschreven wordt? Leest wat fijner,... ;)

Wat voor winkel heeft je broer?



NICOR

Gazettewinkel,in het belgisch gezegd,sigaretten lotto,kialapunt ... en tussendoor koopt hij en verkoopt hij spullen platen,cds,

Marvin


NICOR

ah juist kiosk bij jullie,kom te weinig in Nederland,een sjekkie draaien ken ik

Lars86

Sigarenwinkel eerder denk ik, Lp's (1500 stuks) in een kiosk proppen, ik heb er respect voor! :)

Maar wat de moeite waard is van nieuwe dingen op Vinyl tja....

Mijn tip/verplichte aanschaf voor blues liefhebber:

Red Devils - King King (1992, maar voor t eerst op vinyl)

Paul

Citaat van: NICOR op maart 25, 2012, 16:14:35
Gazettewinkel,in het belgisch gezegd,sigaretten lotto,kialapunt ... en tussendoor koopt hij en verkoopt hij spullen platen,cds,
Heeft hij ook lp,s van K3, wel leuk 3 meiden op een grote hoes.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

schieper

Ik heb david guetta op plaat. Klinkt toch wel wat dikker als op CD (maar is smaak he)
En dan heb ik deel 1 en 3 uit just soul op vinyl. Is ook erg vet.
En een oude plaat van otis redding... ook zo vet :-)

Ik zoek nog horses van patti smiht en american dream V(als ik me niet vergis) van johny cash :-)

Ik heb ook wat van Tina Turner maar dat vind ik op plaat niet beter als op CD.

Als je het kunt vinden: klaus nomi. Is wel wat bizar maar wel iconisch.


Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110