Invloed kwaliteit coaxkabel op beeldkwaliteit

Gestart door lo, augustus 15, 2010, 22:44:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: Mexicaanse Hond op augustus 17, 2010, 22:13:11
En dure kabels hoeven niet goed te zijn om nog maar eens die open deur in te trappen.  :-P


Met beide het helemaal eens!!
Hirschmann is een goed merk.......hun kabels ken ik niet (echt) maar hun "stekkers" zijn goed.

Ik hoop dat je eruit komt Lo.
Jij blijf ook bezig he?...... :-D
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

#31
 :yes: :-D
Toch leuk om met dingen te experimenteren, zeker als de uiteindelijke kwaliteit erop vooruit gaat.
Grootste lol is natuurlijk om hier je vragen en ervaringen te delen. Zo zorg je voor meer algemene kennis op dit forum en zo kun je ook weer van die algemene kennis gebruik maken. Leuk toch? pompom

Als ik hier weer mee klaar ben verzin ik weer wel iets anders 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op augustus 18, 2010, 15:33:46
Lijkt me niet echt relevant aangezien die snelheid in de tv wordt bewerkt en niet in het aangeboden signaal.
Ja, dat zou ik ook denken en voor een digitaal signaal heb je toch ook geen speciale coaxkabel nodig?

Musicman

Tuurlijk is dat leuk Lo.

Ik volg jouw topic, en ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Tevens kan ik op tv gebied nog veel leren, en wil er dus meer van weten.
Ik lees je bevindingen wel  :wink:

Veel Suc6!!

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

kdt

Alle goede raad ten spijt, voor een goede antenne kabel voor zowel TV als radio gebruik ik Hirschmann koka 799, kost bij de plaatstelijke electronicaboer 90 cent per meter, gecombineerd met originele Hirschmann pluggen (ca 2,40 per stuk) een fantastische kabel met zeer weinig storing-opvang.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Tigger

Thanks! :D Het is de Jung LS Plus in de uitvoering melkglas raam en edelstaal afdekraam.....was een optie toen we het huis kochten.....het kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

kdt

Ja, dat is de goede kabel en de goede pluggen.
Overigens, fraaie wandcontactdozen. Nog leverbaar? Welk merk/type?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Tigger

Thanks! Of ze nog leverbaar zijn weet ik niet (volgens mij wel).....Type/merk staat iets meer naar boven in een post ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

cz79

Ik heb ook pas geleden mijn hele huis opnieuw bekabeld met Hirschmann KOKA 799 dit in combinatie met een EDC1000 einddoos en een 3-weg splitter, ik heb toen teven een nieuw AOP (Abonnee Overname Punt) - TRAS1000B gemonteerd, ook zit er nog een splitter tussen (VFC0631).
De waardes in mijn decoder kan ik aflezen, ik weet niet hoe nauwkeurig dit is maar ze geven vrij laag aan toch heb ik bij elke zender perfect beeld (ook alle HD zenders).
Dus ervan uitgaand dat het signaal goed binnenkomt is het misschien wel wijs om goede degelijke bekabeling aan te leggen naar de decoder/televisie, dit kost je al met al misschien 60 euro maar dan heb je ook wat..... :schater: