SR6001 overleden

Gestart door xander32, augustus 05, 2008, 14:21:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bertheeren

#45
Zijn de foute overegens tijdens de productie opgelost?

Of kan ik ook nog ellende verwachten met mn 6001 uit oktober?

@eversteegt
Eventueel een equalizer proberen! Zit zelfs al in de marantz zelf. Als je hem goed afstelt (niet alleen EQ maar ook de speaker instellingen en co) kan die best goed werk doen.

Stadium III

Tja als er fouten kunt verwachten durf ik niet te zeggen
Marantz weet wel iig dat er fouten zitten in de apparaten
Heb hun aan de telefoon gehad en ze hebben het ook toegegeven
Vandaar dat er nieuwe sensoren end ingegaan zijn vanuit japan

Pff je zou eens kunnen informeren bij marantz of audioservice in elst

Ow jah en met de EQ functie aanboord vand e marantz kun je wel iets doen maar het wordt er meestal niet extreem beter van


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

eversteegt

@Stadium III: Kabels proberen ben ik een poosje terug ook al eens mee bezig geweest: Canare 4s11 voor de fronts (heb ik zelfs een tijd geprobeerd om mee te bi-ampen, nu aan de kenwood gebruik ik per kabel maar 2 aders omdat Kenwood beetje brakke aansluitklemmetjes heeft). Maar ik heb ook QED silver anniversary en gewone rood/zwart kabel (4mm2) geprobeerd. De Canare bevalt me het best :).

Qua akoestiek zal er inderdaad ook nog wel wat te verbeteren zijn maar hierbij ben ik ook een beetje gebonden aan wat m'n vriendin van de inrichting van de huiskamer vindt ;-) (zij vindt de Mordaunts trouwens als enige grote speakers wel mooi staan als meubelstuk :D ).

Ik ga in ieder geval wel erg benieuwd zijn als de SR6001 terug is :). Moet nog wel even wat geduld uitoefenen alleen, ben ik bang.

xander32

De SR6001 / 7001 zijn niet geheel probleemloos. Echter na reparatie / vervang aantal onnderdelen doet mijn SR6001 na volle tevredenheid z`n werk.
Mijn speakers zijn uit de Infinty Beta - serie: nou niet echt een serie die als warm betitelt kan worden. Ik ben zelf allergisch voor een te fel hoog maar de combi van SR6001 met de Beta`s is voor mij zeer aangenaam.
Desondanks ben ik mij nog steeds aan het orienteren op een nieuwe speakerset  8-).

Dat @#!&$# up-grade-virus ook ...

eversteegt

Toch maar even een status update. Ik had op 22 december de SR6001 verscheept (via TNT) naar de dealer (in de buurt van Eindhoven). Zojuist (pas?) een update van ze gekregen dat de receiver naar Audio Service in Elst is verstuurd ter reparatie.  pompom

Ben benieuwd. Als ik de verhalen hier moet lezen komt de receiver in goede handen :).

Sander

Wat een ellende zo lang moeten wachten op je zuurverdiende hifi

khoop dat ik dat nooit hoef mee te maken
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

eversteegt

Even een status update :)

Ik heb gisteren de SR6001 weer retour gekregen bij de dealer vandaan, gerepareerd en wel. Dit was nog wel weer even tricky want de dealer had helemaal geen bericht gegeven dat ze hem verstuurd hadden (heb ze gisteren zelfs nog een mail gestuurd waar de receiver bleef, had namelijk al wel vrijdag een mail gehad dat ie weer bij hun stond). De receiver bleek ook nog eens bij de buren bezorgd te zijn, maar goed.... gelukkig is ie er weer :).

Audioservice in Elst heeft een eindtrap vervangen, een eindtrap door-gesoldeerd (whatever that means) en een software update uitgevoerd.

Ik heb de SR6001 meteen bi-amped aangesloten (met de speaker-c functie).

Ik heb nog niet echt veel kunnen luisteren om te bepalen wat ik nu van het geluid vind omdat het laat in de avond was toen ik klaar was met aansluiten, maar ik dacht een deel van de schelheid nog steeds te horen.

Verder lijkt de receiver, los van het aan en uitzetten, ook in pure direct modus, geen klikjes meer te geven e.d. :)

Stadium III

Kijk fijn dat er weer 1tje terug is bij zijn baasje !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4